nieuw behringer setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jordi0546
    • Jun 2013
    • 9

nieuw behringer setje

hallo mensen.

ik heb een nieuw behringer setje over gekocht.
    met de volgende spullen
    ultragraph pro (equalizer)
    autocom pro
    comprossor pro xl
    ultrafrex II
    en een echo kast.

nu vraag ik mij af hoe je die aansluit.
    vanuit de output van mijn mengpaneel ga ik naar de ultrgraph pro en van daar naar mijn versterker.
    maar waarvoor zijn die comprossors? en de ultrafrex??
    kunnen jullie mij uitleggen wat ik daar mee kan.
    wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik het volgende aansluit:
    microfoon-echokast-ultrafrex II - mengpaneel
    ik gebruik ook 2 platenspelers.
    daar zitten soms geruis van de singles die kon je weg halen met een comprossor zover ik begrijp.
    kun je dan bijvoorbeeld het volgende doen?

: mengpaneel-comprossor-ultragraph - versterker?

of werkt dat niet zo ??

groeten jordi
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Het lijkt me dat jij eerst nog eens in moet gaan lezen in wat een compressor is...

Een compresser is in feite een automatische volume-regeling waarmee je erg dynamische signalen een beetje in de hand kunt houden.

Ze dienen dus in elk geval niet om 'geruis' van singles weg te halen.

Waarom zoek je niet eens de handleiding van de betreffende apparaten op? Dan weet je wat ze doen en hoe ze werken.
    Tim

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by timmetje

Waarom zoek je niet eens de handleiding van de betreffende apparaten op?
      Omdat het zelfs al teveel werk was om te onderzoeken wat hij kocht.
      De zoekfunctie van dit forum, google, handleidingen van de gekochte apparaten, allemaal mogelijkheden om erachter te komen wat je gekocht hebt, dat gaan wij je dus ff lekker niet voorkauwen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jordi0546
        • Jun 2013
        • 9

nee hoor.

ik heb het wel gelezen.
        moet je zo iets nou in serie zetten met bv je platenspeler? cd speler? dvd speler?
        dat je dus krijgt:
        cd speler-ultrafrexII-mengpaneel.
        cd speler-compossor pro xl- mengpaneel
        cd speler autocom pro - mengpaneel

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Je hebt het overduidelijk niet gelezen want je schrijft twee van de drie types van de kastjes fout...

En nee: je moet het niet in serie zetten met je platenspeler/cd-speler/dvd-speler.
          Tim

Comment

• vasco

• Oct 2003
            • 2568

Spullen kopen vanwege knopjes en lampjes zonder te weten wat het is, doet en werkt lijkt mij zonde geld. En ruis kan je beter bij de bron aanpakken. Dit soort apparaten zijn geen Harry Potter doosjes.

Comment

• jordi0546
              • Jun 2013
              • 9

je moet het toch een keer leren?
              heb de handleiding wel gelezen.
              ben dislectie's en snap der dus weinig van.
              jammer dat jullie mijn vragen niet waaderen.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Dyslectie en dingen kopen waar je geen nauw gauw van hebt heeft niks met elkaar te maken.
                Ik kan ook een vraag gaan stellen op een forum van een vakgebied waar ik niks van ken. Vb autotechniek.

Schoenmaker blijf bij je leest is de gulden regel.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Verwacht je dan dat wij hier een verkorte handleiding voor je gaan schrijven?
                  Je vragen worden wel degelijk beantwoord, voorkauwen welk kabeltje je waarin moet prikken heeft niet veel zin.
                  Zoeken via Google, de zoekfunctie van dit forum en de handleidingen des te meer.
                  Kom erachter wat de verschillende apparaten precies doen en op welke plek in de signaalketen ze thuishoren en je gaat vanzelf snappen wat de (on)mogelijkheden zijn.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
                    • Dec 2012
                    • 424

Ok, dit is wat je hebt gekocht:

ultragraph pro (equalizer)
                    autocom pro (compressor/limiter)
                    composer pro xl (compressor/limiter)
                    ultrafex II ('sound-enhancer')
                    en een echo kast. (je bedoelt waarschijnlijk een effects-processor)

Ik heb tussen haakjes achter elk apparaat gezet wat het is, wellicht helpt dat je verder.

Zorg eerst eens dat je weet wat een compressor doet, want - zoals ik en anderen al eerder schreven - volgens mij heb je geen benul van wat je nu eigenlijk hebt gekocht...

Een compressor sluit je normaal gesproken aan via een insertie-punt op je mengtafel. Bij EQ's is dit ook gebruikelijk, hoewel je deze eventueel ook in serie zou kunnen zetten.

Helpt dit je al een beetje verder?
                    Tim

Comment

• jordi0546
                      • Jun 2013
                      • 9

timmetje,

ja dit helpt me verder ik weet de werking van een composor.
                      mijn vraag was met name of ik die tussen mijn mengtafel en versterker kon zetten.
                      daar zit ook mijn equalizer tussen.

en de echo kast als ik die met de ultrafex in serie zet wat er dan gebeurd.
                      omdat je echo kast is een virtualizer wat gebeurd er dan met de echo??

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Waarom probeer je niet gewoon alles aan te sluiten zoals jij dat wil? Je komt er dan snel genoeg achter wat wel of niet werkt.

Als je de werking van een 'composor' weet, weet je dus ook wat je er wel of niet mee kan.
                        Tim

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Als je van alle apparaten weet wat ze doen zou je in staat moeten zijn om te bedenken welk apparaat waar gebruikt kan worden en hoe. Je weet immers precies wat ze doen en welk effect dat heeft.

Overigens valt het me op dat je op de namen van de apparaten en het woord "dislectie's" niet fatsoenlijk kunt/wilt schrijven terwijl de rest van je teksten op een paar typefoutjes na foutloos zijn. Het word hier gewaardeerd als je laat zien dat je je huiswerk gedaan hebt, en dat je laat zien dat je graag wilt leren. Dat houd dus in dat je gewoon ABN schrijft, Hoofdletters, leestekens en zinsbouw incluis.

Waar ga je deze spullen trouwens voor gebruiken? Een drive-in show? Thuis een beetje klooien?

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jordi0546
                            • Jun 2013
                            • 9

nee ik ga het gebruiken bij ons piratenfeest (geheime zender)

Comment

• timmetje
                              • Dec 2012
                              • 424

Je zegt dat je weet wat alles is en hoe het werkt, en toch heb je geen enkel benul hoe je alles aan moet sluiten of wat de effecten van bepaalde apparaten in een signaalketen zijn.

Experimenteer er lekker mee, sluit alles aan zoals jij dat wilt, en bekijk de resultaten.
                              Tim

Comment

Working...