Drivers in DAP MC15

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timhofstede
    • Jun 2011
    • 11

Drivers in DAP MC15

Goedenavond,

Ik heb anderhalfjaar geleden een setje dap mc 15 gekocht.
    Daar kreeg ik steeds meer spijt van.
    Zoals jullie wel weten zijn de hoge tone van deze speaker drama.
    Ik zat nu te denken is het nou de moeite om hier een driver in te maken ipv een piezo of is het dan
    een beter plan om dees te verkopen en dan gewoon andere kopen?
    Als er een driver in gaat dan moet ik ook weer een ander filtertje denk ik maar is dit makkelijk te vinden denk?

Alvast bedankt,

Gr Tim
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Als je de kosten en de moeite die daar mee gepaard gaan bij elkaar op telt denk ik dat je beter af bent als je gewoon een nieuw setje speakers koopt...
    Tim

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Tenzij je nog een versterker en processor over hebt en ze actief aan kan sturen. maar daar ga ik niet vanuit, dus beter een ander setje ja.

Comment

• timhofstede
        • Jun 2011
        • 11

Oke bedankt voor het advies, dan ga ik ze maar is te koop zetten.
        Hebben jullie misschien nog suggesties voor speakers die ik voor alles en nog wat kan gebruiken en toch nog een beetje betaalbaar?? (spraak, drive in etc.)

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Budget?

( 10 tekens )

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Als je duidelijk je wensen en eisen opsomt met daarbij het - altijd belangrijke - budget, weet ik zeker dat je een paar hele goede adviezen zult krijgen. "Betaalbaar" is nogal relatief, tenslotte.

Als je echter in de prijsklasse van DAP wilt gaan zoeken zal het advies zijn om door te sparen.
            Tim

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Waarom? De overstap van de mc15 naar bijvoorbeeld de x12 of x15 is al een hele grote stap in de goede richting.

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Kijk eens naar een setje SAMSON speakertjes, of naar HK of powerworks, wel of niet tweede hands...en laat DAP eerst eens varen en kijk rond wat er nog meer te krijgen is...en neem dan een beslissing die jou goed dunkt....gebruik je oortjes en denk er goed over na....
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• timhofstede
                  • Jun 2011
                  • 11

Ik bedoel met een beetje betaalbaal dat ik niet het duurste van het duurste hoef maar heb er zeker wel geld voor over om goede speakers te kopen. Goedkoop is ten slotte duurkoop, dat zie ik nu maar weer. Maar ik zal mijn oren open houden en hier en daar wat vragen.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

[QUOTE=timhofstede;596752Maar ik zal mijn oren open houden en hier en daar wat vragen.[/QUOTE]

Open hier dan gerust je ogen ook. Er staat genoeg op het forum over
                    wat door velen als minder goed (bagger) en erg goed (A) ervaren wordt.

En dan natuurlijk,........luisteren.

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by timhofstede
                      Ik bedoel met een beetje betaalbaal dat ik niet het duurste van het duurste hoef maar heb er zeker wel geld voor over om goede speakers te kopen.
                      Daarmee is het nog steeds heel vaag wat je budget nou is en wat je goede speakers vindt.....
                      De een vindt 200 Euro al heel wat waar de ander 2000 Euro per top realistisch vindt.
                      Overigens maakt ook DAP best redelijke toppen alleen kosten die wat meer dan de toppen die je nu hebt.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...