nieuwe speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 13omatje
    • Apr 2013
    • 13

nieuwe speakers

Hallo lezers,

Ik wil graag nieuwe speakers gaan kopen voor mijn drive in show. Het maximale bedrag is 250 euro en het liefst nog iets minder. Het liefst heb ik ze actief ook moeten ze goed klinken maar ook hard kunnen. Het liefst heb ik speakers met een goeie mid en een goeie hoog aangezien ik er ook nog een keer er een subwoofer bij wil kopen. Ik wil geen speakers die het maar een lang volhouden, dus ze moeten ook lang meegaan. Ikzelf heb al even op internet gekeken en daar zag ik de behringer eurolive b212, de Alto Pro TS-110A en de dB technolgies cromo 10. De alto en de dB tegnologies hebben alebij een 10inch woofer en ongeveer 120 dB terwijl de Behringer een 12 inch woofer heeft en 126 dB. Kunnen jullie mij helpen of heeft iemand ander nog anderee sugesties.
    Alvast bedangt
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik denk dat je met jouw eisen beter nog ff door kunt sparen....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

De belangrijkste suggestie is al gegeven: spaar lekker door. Voor het geld dat jij uit wilt geven ga je niets vinden dat aan al je eisen voldoet.
      Tim

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Gelet op jouw wensen en/of eisen denk ik dat je
        beter er per top een 0 achter je budget kunt sparen.

Dan heb je iig speakers die:
        - hard kunnen
        - een goeie mid hebben
        - een goed hoog hebben
        - die lang meegaan.

en nog veel beter zijn dan je nu wensen kunt....

Je klanten zullen dan minder hoofdpijn hebben
        en juist versteld staan van de kwaliteit, welke jij biedt.

Voor €125,= per stuk en zelfs voor €250,= per stuk
        zul je wss enkel spijt krijgen, dat je dat ooit kocht.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik wil een Ferrari of een lamborghini.
          Hij moet lekker hard gaan.
          Maar ik heb maar geld voor een stapfiets.

Voor het geld van een stapfiets, kun je misschien een Ferrari of een lamborghini huren voor een half uur.
          Last edited by frederic; 16-04-13, 01:13.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Zoals de vraag redelijk standaard is, zo zijn de antwoorden dat helaas ook!

Voor het bedrag dat TS te besteden heeft koop je geen chique geluidsset waarvan de pro's onder de indruk zijn.

Een net setje speakers om een feestje te doen voor 50 personen is al lastig zat.

Twee actieve kastjes, 12 inch, kost al snel net ff meer dan je nu roept.

Een feestsje op 10 Inch speakers, dat kan...maar dan worden het 10" toppen uit een ander prijssegment en gecombineerd met een sub kastje.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Tweedehands Dap SoundMate Easy.

Kun je in ieder geval al wat centjes mee verdienen waardoor die échte set er sneller kan komen.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Eigenlijk mogen we dat niet voorstellen aan die jongen.
                Als hij echt wil DJ werk doen, moet je hem geen materiaal laten gebruiken, waardoor hij nadien waarschijnlijk door verkeerd/ onaangepast gebruik niet meer moet terugkomen, want het zal in het honderd lopen.

Als je een feestje wil draaien, ga degelijk materiaal huren.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Welkom op dit forum.

Zoals je al kan lezen gaat de combinatie van eisen tegenover budget het niet worden. Om binnen je budget te blijven moet je minimaal driekwart van je eisen over boort gooien. Een betere optie is om je eisen niet bij te stellen want die zijn goed maar je budget met minimaal driekwart te verhogen om zo later geen spijt krijgen van je aankoop.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Helaas ga je met jou eissen dit niet redden. Wel moet ik bekennen dat ik misschien ooit lang lang geleden ook zelf wel eens zo ben begonnen, geloof me, velen hier ook vergeet dat niet. Dat je iets wilt wat goed is, hard kan en liefste nog lang mee gaat heeft ook allemaal te maken met hoe jij het gebruikt. Met een equalizer ertussen valt er van bijna alles wel iets te maken. Dat het niet perfect is dat weten we allemaal maar jij draait dan ook (nog) niet op grote feesten. Jou potentiele klanten geven niet zoveel om de kwaliteit maar meer om jou prijs

Zeker omdat jij aangeeft dat je misschien actief wilt gaan gebruiken denk ik dat het buiten je budget valt. Zoek eens een degelijke HiFi versterker met een goed vermogen knoop daar een set speakers aan. Vervolgens spaar je voor een versterker, gelijk een goede en daarna misschien weer eens een degelijke speakerset of spaar door voor wat je echt wilt een actief setje.

Vergeet niet speakerprijzen zijn per stuk en niet per paar!

Hier in de buurt zijn een aantal jongens ook erg druk in de huiskamerfeestjes, tot 50 man ongeveer, en die gebruiken allemaal zoiets, http://www.licht-geluid.nl/shop/p-67...idspreker.aspx. Die hebben ook een Hifi versterker met een Equalizer en ik moet eerlijk zeggen die jongens doen het best aardig! Doe er nog een setje statiefjes bij en je gaat een heel leuke tijd tegemoet en dan kun je ook een keuze maken of dit echt is wat je wilt en er echt in gaan investeren misschien...

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Comment

• 13omatje
                      • Apr 2013
                      • 13

haha bedankt iedereen voor de hulp. het heeft me zeker geholpen. ik heb er wat geld bijgedaan en ga binnenkort een tweedehands setje dynacords ophalen

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Lees ook deze thread even.

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...