Storing american audio vx-1500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakee333
    • Apr 2013
    • 1

Storing american audio vx-1500

Beste forumleden,

Ik heb 3 jaar geleden een American audio vx-1500 gekocht.
    maar na 3 jaar trouwe dienst heeft deze nu een probleem, als het geluid voor een langere tijd (+/- 5 minuten) zacht staan, en ik zet daarna het geluid harder. dan blijft het geluid in het linker kanaal zacht hangen. Pas wanneer ik de potmeters voor bass/treble/en hi op mijn mixer opendraai waardoor het geluid overstuurt, "breekt" het geluid van het kanaal weer los en werkt het weer prima.
    Heeft een van jullie enig idee wat het probleem is? En hoe dit te verhelpen is?

met vriendelijke groet,
    Jake Bettinger
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by jakee333
    Beste forumleden,

Ik heb 3 jaar geleden een American audio vx-1500 gekocht.
    maar na 3 jaar trouwe dienst heeft deze nu een probleem, als het geluid voor een langere tijd (+/- 5 minuten) zacht staan, en ik zet daarna het geluid harder. dan blijft het geluid in het linker kanaal zacht hangen. Pas wanneer ik de potmeters voor bass/treble/en hi op mijn mixer opendraai waardoor het geluid overstuurt, "breekt" het geluid van het kanaal weer los en werkt het weer prima.
    Heeft een van jullie enig idee wat het probleem is? En hoe dit te verhelpen is?

met vriendelijke groet,
    Jake Bettinger
    Op afstand repareren is altijd wat lastig.
    Je kunt een paar dingen controleren. Begin om te beginnen eerst eens met het omwisselen van de linker en rechter ingangsplug. Het wordt dan meteen duidelijk of de versterker het probleem is, dan wel de voorgaande apparatuur en bekabeling.
    Verwissel vervolgens de luidsprekerpluggen/bedrading. Blijft de fout steeds in hetzelfde versterkerkanaal dan is er kennelijk wat aan de hand met de versterker zelf. Als je de versterker open maakt vindt je meestal wel een uitgangsrelais, wat de luidsprekers van de versterker loskoppelt bij een fout en inschakelklikken tegenhoudt. Geef met het heft van een schroevendraaier eens een tikje op het relais. Bij een slecht werkend contact krijg je ook de verschijnselen die je beschrijft.
    Kom je na deze eenvoudige diagnose er niet uit, dan wordt het toch iets voor de reparateur, voor zover je zelf niet technisch bent.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ff rommelen aan de gain potmeter wil ook nog wel eens helpen, wanneer die slecht contact maakt kun je soortgelijke verschijnselen krijgen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...