EV ZXA1 met ZXA1SUB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

EV ZXA1 met ZXA1SUB

Iemand al ervaring met deze set ?

Kzit te twijfelen om deze set aan te kopen.

Twijfel nog met de ELX12P met ELX118P.

Ben op zoek naar iets wat kompakt is ( vandaar de keus van de ZX serie ) Alleen twijfel ik over de klank en druk van de set.

Snap ook wel dat dit 12" kastje niet zo beukt als de 18 van de ELX serie

Ben ook op zoek naar aktieve monitoring voor DJwerk daarom dacht ik aan de ZX serie om bv 1 sub onder dj booth te zetten en de 2 topjes links en rechts van DJ op statief.

Deze set is in te zetten als kleine set ( 2x sub en 2x top ) tot maximaal 100 man ???

Andere keuze is de ELX serie dan het zelfde verhaal als met de ZXserie.

Ik ben al geruime tijd in het bezit van de RX212 set met volle tevredenheid nu zit ik er ook aan te denken om bij deze sub ( RX118 ) voor kleinere setup een ELX12 top (Passief ) te gebruiken is dat ook aan te raden. Vind de 212 top met 1x 118S sub overdreven en qua hoogte niet interessant. Vandaar ook het idee om hier een sub - top combie te maken met een paaltje ertussen.

Graag jullie mening of ervaring
    Last edited by Rolandino; 18-01-13, 02:16.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

De nieuwe ZXA sub ken ik niet wel die andere plastic dozen die doen het best aardig maar is zeker geen 18inch natuurlijk.

Maar denk dat EV hier wel over na heeft gedacht zeker omdat die plastic dozen niet zo heel erg hard liepen. Maar 100 man moet je er toch best mee kunnen doen. Tuurlijk zijn er hier mensen die liever altijd een dubbel 18 pakken blahblah maar als je eerlijk en reeel bent moet dit gemakkelijk kunnen.

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ik ken ze wel. dat wil zeggen de zx 1 en zx1a de sub heb ik zelf niet.

Wij hebben hier voor kleine podia een aantal zx1 kastjes liggen. deze worden als monitors gebruikt. Ik moet zeggen dat ik bijzonder gesteld ben geraakt op deze kastjes. super compact, goed van prijs en gaan hard genoeg. (blues- rock band met allemaal heren rond de 55 die allen wat dovig zijn).

inmiddels heb ik zelfs al kleine opstellingen gemaakt waarbij 2x monitor zx1 en 2x foh zx1a gebruikt worden (geen subs). Hierbij staat alleen zang over de set moet ik er wel eerlijk bijzeggen. PERFECT! 4 in een flightcaseje, powermixer mee. helemaal super!

De zxa sub ken ik alleen van weleens gehoord hebben. en moet zeggen dat ik wel overweeg er 2 aan te schaffen.

Iedereen kan hier zeggen wat ze willen, maar er zijn nu eenmaal situaties dat een bandje onder de trap zit te spelen en de bassist zowat bij de drummer op schoot moet zitten. dan klinkt een 12"/18" set vast veel lekkerder, maar als het de tent niet ingaat ben je toch blij met je minisetje. en daar is dit erg geschikt voor mijn inziens.

gr.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Die 8 inch kastjes gaan inderdaad erg lekker,en met een sub er bij voor de echt kleine klusjes meer dan genoeg.
        Al ben ik persoonlijk meer fan van de kastjes van TW audio, of de kastjes van seeburg accousticline. Maar die zijn weer wat zwaarder. Ik heb zelf het Eighteensound kit 8 met 15 inch subs. Dit omdat ik het zelfbouwen gewoon leuk vind om te doen.

Ik zelf heb ook eerst gekeken wat er te koop was en heb toen een ab test gehoord met deze kastjes met TW audio en daar waren de 8 inch van TW de beste maar ook de duurste..de EV's zijn zeker niet verkeerd en kwa prijs kwaliteit eigenlijk ongeƫvenaard mijn inziens..de subs heb ik toen ook gehoord maar die vielen mij toen tegen tov de 15 inch van TW.

Mijn oordeel: niet slecht tov de prijs en het gewicht en gebruiksgemak en gewicht ideaal.

Helaas kunnen die plastic kastjes me niet bekoren en blijf ik toch bij de houten kastjes.maar dat is gewoon persoonlijk.
        Last edited by drbeat; 07-04-13, 18:25. Reason: aanvulling
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...