Ervaring met LD-systems?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefken92
    • Jan 2013
    • 5

Ervaring met LD-systems?

Hallo,

Ik ben pas begonnen als hobby DJ, hiervoor zou ik graag een klein PA setje aanschaffe, Maximum 600euro. Nu heb ik op musicstore al het één en ander gevonden waaronder deze:

Ik heb nog nooit van het merk LD-systems gehoord en twijfel dus ook een beetje aan de kwalitiet aangezien het voor die prijs best wel hoge specs heeft...en specs willen niet altijd iets zeggen bij dergelijke merken, heb ik al gelezen. kunnen jullie hier wat raad geven?

Ook heb ik achteraf nog dit gevonden van HK:

Dit lijkt me wel kwaliteitsvol, maar hier heb ik dan weer een beetje bang voor het volume, aangezien ik toch graag als het nodig moest zijn een klein feesje kan geven, kleine zaal met max 50-60 man, maar dat ik toch genoeg vermogen achter de hand heb van 'moest het nodig zijn'.

Iemand ervaring met de lucas nano, en/of LD-systems van musicstore, en/of eventueel andere aanbevelingen van goeie prijs/kwaliteit setjes?

Groetjes

Stef
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by Stefken92
    Iemand ervaring met de lucas nano, en/of LD-systems van musicstore, en/of eventueel andere aanbevelingen van goeie prijs/kwaliteit setjes?

Aanbevelingen? Ja, maar meer 1 van esthetische waarde, Stefken.
    Dit forum wordt gehost door J&H, wat een audio webwinkel is.
    Druk in de bovenbalk maar ff op de button [
    shop].

Naar onze gastheer toe is het dan niet zo netjes om te linken naar
    een andere webwinkel.

Verder adviseer ik je beide sets te gaan beluisteren. Alleen dan weet
    je wat je koopt. LD is iig in de microphonescene redelijk gerespecteerd.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Stefken92
      • Jan 2013
      • 5

Ben pas nieuw op dit forum, had dit dus nog niet gezien, geen enkel probleem... Mijn excuses hiervoor...
      Merci voor me hierop te wijzen en merci voor de uitleg

grtz

Stef

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

No hard feelings hoor Stefken, welkom op t forum!

J&H verkoopt iig ook LD, dus kijk daar ook gerust ff.

grtz

Nes

Comment

• Stefken92
          • Jan 2013
          • 5

Thx Nes,

Ja ben er uiteraard mee bezig, luike shop! zie ook veel DAP audi, is dat goede kwaliteit? Ben namelijk nogal een groentje op vlak van PA materiaal...

Grtz

Stef

Originally posted by NesCio01
          No hard feelings hoor Stefken, welkom op t forum!

J&H verkoopt iig ook LD, dus kijk daar ook gerust ff.

grtz

Nes

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by Stefken92
            ...luike shop! zie ook veel DAP audi, is dat goede kwaliteit? Ben namelijk nogal een groentje op vlak van PA materiaal...
            Alle waar naar haar geld?
            Welke auto rijdt lekkerder of geeft meer comfort, die van €1000 of €10.000?
            Welk brood is lekkerder, dat van €1,00 of dat van €2,50?
            Welke speaker klinkt beter.........

Maar ja, niet ieder legt €2500 of het 4 dubbele neer voor een speaker........

grtz

Nes

Comment

• Stefken92
              • Jan 2013
              • 5

Originally posted by NesCio01
              Alle waar naar haar geld?
              Welke auto rijdt lekkerder of geeft meer comfort, die van €1000 of €10.000?
              Welk brood is lekkerder, dat van €1,00 of dat van €2,50?
              Welke speaker klinkt beter.........

Maar ja, niet ieder legt €2500 of het 4 dubbele neer voor een speaker........

grtz

Nes
              Haha, ja daar is inderdaad iets van, ligt natuurlijk ook waarvoor het gebruikt word enz....

Wat denk je van deze LD systems voor hobby.. thuis en héél af en toe feesjes van max 40man...

Grtz

Stef

Comment

• muppet
                • May 2009
                • 94

Als het voor hobby thuis is, en af en toe een feestje voor 40 man is de DAP CLubmate 12 ruim voldoende bemeten, en goedkoper dan de set van LD die je hierboven aangeeft.

Link: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-82...prekerset.aspx

Kan hard zat voor man of 40.
                Sound should sound like it should sound...

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

bovenal de beste raad wat betreft geluidssystemen is hier al gegeven, luisteren naar wat jij mooi vind.
                  Ik weet zeker dat als je een systeem wil gaan kopen je best met een CD'tje dat je zelf meebrengt eens mag luisteren naar de verschillen.

Persoonlijk ervaring heeft mij geleerd dat LD Systems best wel hele leuke kastjes levert in het budgetsegment, want daar moet je natuurlijk wel mee vergelijken. Denk dat je van zo'n setje best wel een tijdje plezier kunt hebben.

Comment

• Stefken92
                    • Jan 2013
                    • 5

Originally posted by stainz
                    bovenal de beste raad wat betreft geluidssystemen is hier al gegeven, luisteren naar wat jij mooi vind.
                    Ik weet zeker dat als je een systeem wil gaan kopen je best met een CD'tje dat je zelf meebrengt eens mag luisteren naar de verschillen.

Persoonlijk ervaring heeft mij geleerd dat LD Systems best wel hele leuke kastjes levert in het budgetsegment, want daar moet je natuurlijk wel mee vergelijken. Denk dat je van zo'n setje best wel een tijdje plezier kunt hebben.

Oké, dat ga ik zeker eens doen, merci voor de uitleg mannen, hierbij ben ik toch weer al wat verder geholpen

Comment

Working...