serato usb drop outs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkevinkd
    • Jul 2007
    • 34

serato usb drop outs

hey

voor de dj's die draaien met serato...

heb ik voor het eerst in 3 jaar dat ik met serato draai op een macbook.
    een usb drop out gehad..

gisteren na ongeveer 6 tal uur te draaien liep het op het einde van mijn set mis...
    plots bleef de musik altijd 1 second hangen en lichte op het scherm in serato het usb lichtje op...

telkens speelde de muziek verder...

ik heb even opgezocht op serato.com en daar vond ik de usb drop out sectie terug waar de aanbevolen instellingen voor een macbook weergegeven staan.
    ik heb deze instelling gecheckt en alles bleek het zelfde te zijn op mijn macbook.

nu ik moet wel zeggen dat er 4 tal uur eerder die avond een toffe gast voor de discobar het nodig vond om mijn scherm dicht te duwen. en dus viel mijn macbook in slaapstand en viel ook de muziek uit natuurlijk.
    ik opende onmiddelijk terug mijn scherm en serato opende ook terug in "no hardware mode " ik trok de usb even uit en terug in en serato kwam terug in dual player mode en ik kan zonder problemen mijn set weer aanvangen bij het laatste nummer.

zou dit iets te kunnen maken hebben dat er 4 tal uur later plots usb dropout komen ?
    want uiteindelijk heb ik serato na het dichtklappen van de laptop niet herstart...

zij die raad weten laat iets weten

grtzz
  • yorick
    • Oct 2010
    • 37

Kan ook zijn dat de USB kabel niet meer goed is.
    Ik had namelijk het probleem dat ik soms 9 uur lang zonder storing kon draaien en dan de avond er op om de 3 uur een storing had. Bleek het uiteindelijk de USB kabel te zijn. Al boog ik deze heel licht was er storing.

Al word mijn Mac dicht geklopt schiet deze niet gelijk in slaap mode (via google vind je genoeg software hier voor).
    Heeft veel voordelen, maar met een dichte laptop zou ik niet intensive programma's runnen.
    Maar al zegt de software ''no hardware mode'' zou ik hem eerst afsluiten en dan opnieuw opstarten zonder kabel er uit te trekken en weer er in te steken. Zo begint de software weer met een schone lij.

Comment

• djkevinkd
      • Jul 2007
      • 34

ik heb ondertussen de usb kabel vervangen ik dacht ook direct daar aan...
      en in het vervolg zal ik moeten heropstarten bij zulke voorvallen...
      ik heb zonet 1 uurtje gedraait en alles ging toch normaal nu...
      hopen dat dit komend wekend ook zo blijft...

Comment

• yorick
        • Oct 2010
        • 37

Probeer anders de kabel bij de connectors van links naar recht van boven naar beneden te bewegen.. misschien zit daar iets fout?

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by djkevinkd
          en in het vervolg zal ik moeten heropstarten bij zulke voorvallen...
          Of standby voorkomen met een stukje software (let op, een macbook raakt zijn warmte deels via het toetsenbord kwijt dus niet bedoelt om je latop al draaiende dichtgeklapt te laten) of zorgen dat niemand meer met zijn tengels aan je scherm kan komen.

Comment

Working...