Ervaring met Fame

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by Rolandino
    Als je zo serieus bent waarom vraag je dan naar dit produkt ??
    @Rolandino
    Reageer je nu op mij, ik vraag niets, ik reageer enkel op jouw opmerking.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by frederic
      Sorry, maar je bent aan het zwanzen!
      Er bestaat geen enkele speaker op de markt die geen processor of systeem nodig heeft om die aan te sturen.
      En bovendien weet je blijkbaar niet wat een filter is?
      Gelukkig zijn er nog steeds vele speakerkasten, die zonder externe processor ook prima klinken met enkel een losse versterker. Ook in het hogere segment.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by DJ Antoon
        Gelukkig zijn er nog steeds vele speakerkasten, die zonder externe processor ook prima klinken met enkel een losse versterker. Ook in het hogere segment.
        Met passieve filter dus.

In het "hogere" sigment kom je die wel steeds minder tegen hoor.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Originally posted by frederic
          Sorry, maar je bent aan het zwanzen!
          Er bestaat geen enkele speaker op de markt die geen processor of systeem nodig heeft om die aan te sturen.
          En bovendien weet je blijkbaar niet wat een filter is?

Heb je wel eens een nexo set beluisterd ZONDER processor ( in de topkast zit ook een filter ) heb je wel eens een EV kast zonder processor gehoord ( zit ook een filter ) ?? Ga zo maar door. Zonder processor presteren ze een heel stuk minder en is de set zijn geld niet waard.

De filter in elke kast regelt enkel de verdeling tussen laag mid en hoog of mid/laag hoog.

Met een goede filter kun je een speaker echt wel goed laten klinken.

Een filter in een topkast of fullrangekast zit er om de lage en hoge tonen te scheiden en evenutueel een kleine aanpassing te geven ( bij een Beyma filter tenminste ) hier kun je het mid geluid rond de 3K met 3db verzwakken en de driver zachter laten spelen indien gewenst om een betere verhouding te verkrijgen.

Welk merk ook speelt tegenwoordig alleen goed MET een processor.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

@Rolandino
            Reageer je nu op mij, ik vraag niets, ik reageer enkel op jouw opmerking.
            Nee dat niet persoonlijk hoor haalde alleen ff wat door elkaar.

Zat ff in de war met TS.

Wat ik ermee wil zeggen is dat als je andere prioriteiten heb waarom dan de keus zou vallen op bv FAME
            Last edited by Rolandino; 24-03-12, 15:20.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Heb je wel eens een nexo set beluisterd ZONDER processor ( in de topkast zit ook een filter ) heb je wel eens een EV kast zonder processor gehoord ( zit ook een filter ) ?? Ga zo maar door. Zonder processor presteren ze een heel stuk minder en is de set zijn geld niet waard.
              In vele gevallen zijn deze simpele filters meer bedoeld als beveiliging tegen verkeerd aansluiten, DC.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

In vele gevallen zijn deze simpele filters meer bedoeld als beveiliging tegen verkeerd aansluiten, DC.
                Dat vindt ik echt lariekoek.

Als je een 2-weg filter hebt scheidt deze de lage midden tonen tot een bepaalde naar de hoge tonen.

Op de wat uitgebreidere filters kun je wat instellingen aanpassen zoals High Attuention en je mid gebied ( die kun je verzwakken )

Tevens zit er ook vaak een beveiliging op voor je driver te beschermen.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Welk merk ook speelt tegenwoordig alleen goed MET een processor.
                  Wat is daarbij het probleem?
                  Noem één reden waarom een fabrikant nog zou moeten investeren in een passief filter waarmee een systeem zonder processing gebruikt zou kunnen worden.
                  Een filter met allerlei EQ punten heeft veel nadelen, het vreet vermogen, het fasegedrag kan erdoor verslechteren en het kost een hele hoop geld om een goed filter te ontwikkelen.
                  Processors zijn tegenwoordig prima betaalbaar en kennen al deze nadelen niet, daarbij kun je heel simpel ieder systeem time-alignen en kun je makkelijk de klank aanpassen door verschillende presets.
                  Hoe een kast klinkt is overigens niet het enige criterium voor goed of niet goed, bouwkwaliteit, afwerking, gebruikte materialen en componenten spelen hier ook in mee.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Dat vindt ik echt lariekoek.

Als je een 2-weg filter hebt scheidt deze de lage midden tonen tot een bepaalde naar de hoge tonen.

Op de wat uitgebreidere filters kun je wat instellingen aanpassen zoals High Attuention en je mid gebied ( die kun je verzwakken )

Tevens zit er ook vaak een beveiliging op voor je driver te beschermen.
                    Dat mag jij vinden, totdat je als fabrikant erachter komt dat spullen kapot gaan door verkeerd gebruik. Actieve / powered sets zijn niet voor niets ontstaan. Pas nog mee gemaakt, op een top mid en hoog verkeerd om aangesloten, driver wel defect. Een simpele condensator van goede kwaliteit kan voorkomen dat het meteen stuk is...

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Dus volgens jou is een filter een protectie voor het verkeerd aansluiten ?

Met wat scheidt jij de frequentie voor je laag / mid en je hoog als je de kast passief gebruikt ?

Leg dat eens uit ......

In een aktieve kast ( met ingebouwde amp ) zit ook een filter tenzij de kast BI amp is

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Originally posted by MusicXtra
                        Wat is daarbij het probleem?
                        Noem één reden waarom een fabrikant nog zou moeten investeren in een passief filter waarmee een systeem zonder processing gebruikt zou kunnen worden.
                        Een filter met allerlei EQ punten heeft veel nadelen, het vreet vermogen, het fasegedrag kan erdoor verslechteren en het kost een hele hoop geld om een goed filter te ontwikkelen.
                        Processors zijn tegenwoordig prima betaalbaar en kennen al deze nadelen niet, daarbij kun je heel simpel ieder systeem time-alignen en kun je makkelijk de klank aanpassen door verschillende presets.
                        Hoe een kast klinkt is overigens niet het enige criterium voor goed of niet goed, bouwkwaliteit, afwerking, gebruikte materialen en componenten spelen hier ook in mee.
                        Ik heb er geen probleem mee hoor geef alleen maar aan na er wordt beweerd dat geen een merk filters gebruikt in de kast enkel om alleen maar de speakers te beschermen.

Nadeel is wel dat er hedendaags geen een systeem werkt ZONDER processor. vroeger was dat heel anders ....

Vroeger werd er een kast gebouwd waar een speaker goed in klonk tegenwoordig bouwt men een kast stoppe n er een speaker in en met de processor wordt de klank aangepast net zolang de kast naar behoren klinkt,

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Dus een processor is heilig ?????????
                          Tja, nu leven we in een andere tijd en de actieve processor gestuurde enz... boxen gaan als een banaan over de toog.
                          Ik ben merkengeil en ben nog steeds fan van EAW, meyer, nexo, RCF enz...
                          Na alle jaren ( in mijn vak ) heb ik geleerd om vooral te luisteren en dan te beoordelen.
                          Zowat alle systemen zijn goed .
                          Alles heeft zijn doel en berijkbaarheid naar de mensen toe ( publiek ).
                          Wat ik wil zeggen : je kan een feest maken of breken, materiaal is niet belangrijk.
                          Goeie muziek op de juiste plaats en de juiste gelegenheid.
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

@Rolandino: Volgens mij lees je niet echt.....
                            Ik vroeg je om een reden waarom het een probleem zou zijn een processor te gebruiken....
                            En vroeger is simpelweg niet meer met nu te vergelijken, vroeger had je een oplegger nodig om 1000 man van geluid te voorzien, nu heb je een bestelbus nodig om een setje voor 2000 man mee te nemen.
                            Vroeger woog een versterker 30 kg en was 4 HE hoog voor twee kanaaltjes van 500 Watt, nu weegt een versterker 13 kg en is hij 2 HE hoog voor 4 kanaaltjes van 2500 Watt.
                            Kom op zeg! Wordt wakker of ga lekker weer met W-bins, versterker racks van 150 kg en jack pluggen aan je speaker kabels aan de gang. Vergeet dan ook niet om een mengtafel erbij te leggen met 1 aux en 1 effect send met ongebalanceerde ingangen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco

• Oct 2003
                              • 2568

Originally posted by MusicXtra
                              ...Vergeet dan ook niet om een mengtafel erbij te leggen met 1 aux en 1 effect send met ongebalanceerde ingangen.
                              Vintage komt wel weer helemaal in de mode als ik mijn vrouw moet geloven

Comment

• Roel K
                                • Feb 2008
                                • 55

Zo zo mijn topic heeft iets meergestart dan ik dacht .

Nu ben ik zaterdag in de Music Store geweest, pracht van een winkel de 2.5h rijden meer dan waard !
                                Bij aankomst zijn we bijna rechtstreeks naar de P.A afdeling gelopen, na een eerst wauw! meteen de set eens beluisterd.
                                Deze stond hier opgesteld met de subs onder het podium en de toppen er net op, iets te laag eigenlijk maar goed.
                                Na de commentaar hier had ik me verwacht aan kwaliteit slechter dan Dap, Jb systems en waren mijn verwachtingen niet echt hoog. Maar niets bleek minder waar, het geluid was simpelweg mooi te noemen.
                                De dubbele 18' woofers creëren een mooi en gecontroleerde laag sub, de toppen hebben een goede heldere weergave en de spreiding is ook zeer goed, in de gehele ruimte was het geluid helder en duidelijk.

De set heeft op max 2/3 gespeeld, hij kon niet opengezet worden omdat er nogal wat mensen rondliepen
                                .Over het afwerkingsniveau van de boxen kan ik niets slechts vertellen, een mooie laag warnex, stevige connectoren, handvatten en frontgrill.
                                Als ik eerlijk ben moet ik toch toegeven dat ik echt verkocht ben, mooi geluid, stevige prijs en ditto bouwkwaliteit.
                                De opmerking die ik wel maak is dat de verkoper die ons de set liet zien dit wel deed via wat ik dacht een Ilive tafel van ALLEN & HEATH was, hierop paste hij bij ieder nummer wel de klank aan via de processor die in deze tafel zit (ken de tafel niet, zo werd het me verteld) eveneens werd deze set werd hier aangestuurd door Inuke versterkers.

Hierom werd ons ook een processor aangeraden namelijk de driverack px, om het beste geluid uit deze set te halen.
                                Van deze processor heb ik ondertussen de handleiding, quick start guide en dit forum eens over geraadpleegd en het lijkt me een top toestel.
                                Over processing zal ik nog heel wat moeten bijleren maar dat is natuurlijk het leuke eraan
                                Versterkers hebben we nog staan, een RFC en een setje LM'S waar de set voorlopig mee aangestuurd kan worden.

Foto's

Filmpje - Lazer Show

Opmerking in de rand: Voor zulk een winkel verbaasde het me dat ze voor hun live demo's (met onder andere QSC en JBL line-array's) gebruik maken van Inukes, ik kon 4 flightcases tellen met telkens 4 Inukes in.
                                Dit vond ik vreemd voor een winkel die de beschikking heeft over zoveel ander materiaal wat hier (in dit fourm) snel als beter wordt afgestempeld (crown etc).
                                Navraag bij de verkoper leerde me dat ze zeer tevreden waren over de inukes en dat ze als enig minpunt konden aangeven dat deze versterkers luide ventilatoren hadden en dat ze ze enkel niet zouden aanraadden voor in studio's.
                                Dit vond ik opmerkelijk maar nadat ik de post over de inukes en de vergelijking tussen analoge en digitale versterkers hier had doorgenomen denk ik dat inukes geen slechte aankoop zijn.

Comment

Working...