LED Victory Scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

LED Victory Scan

Iemand al ervaring met deze nieuwe scan van JB Systems ? Zou het echt de vervanger worden van de winner ?

Hoe is het verschil tussen de 2 als ik ze moet vergelijken ( ik begrijp dat de kleur beter is en sterkte ) maar is dit ook tegenover de HID versie of is dat ongeveer gelijk ?

Ikzelf heb de Winner al jaren in gebruik maar wil weer eens wat anders iets met meer lichtopbrengst en wou de HID kopen maar deze is nog leverbaar totdat de voorraad op is ( daar is nu de LED Victory Scan voor gekomen )

Is de lichtopbrengst van deze Victory gelijk aan de HID ?
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

NEEN, de lichtopbrengst van de Victory is NIET gelijk aan die van de HID. De lichtopbrengst is vergelijkbaar met die van de gewone Winner al heb ik de indruk dat het nog ietsje minder is maar ze liggen in ieder geval niet zo ver uiteen. Om het verschil tussen een gewone Winner en de Victory te zien, zou een A-B vergelijking handig zijn.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Nou heb vandaag wat getest met een gewone winner ( 24v 250W ) en er is echt een hoop verschil hoor in het voordeel van de Victory Scan.

Als eerste is het uiterlijk beter
      Ten tweede iets kompakter en lichter
      Mooiere lichtbundel die ook wit is en sterker
      Gobo's zijn beter dan bij de winner ( smaak )
      Kleuren zijn beter ( winner is flets bij de Victory )
      Halve kleuren zijn mogelijk
      Strobe funktie is enorm omhoog gegaan ( sneller, pulse effect, random )
      Beweging van spiegel is ook sneller

Ook een leuke funktie ( kun je uitzetten ) is dat het licht uitgaat bij :

Overgang van pan tilt beweging
      Overgang van Gobo wisseling
      Overgang van kleur

Kortom een goede vervanger van de Winner.

Alleen ben ik wel van mening dat de Victory zich moet gaan bewijzen wat de Winner al jaren heeft gedaan.

Maar ga wel een set van 4 aanschaffen en later meerdere en de Winners langzaam aan wegdoen.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Copains Deluxe
        • Dec 2009
        • 293

Vandaag de Winner , Super winner , en de Victory scan naast elkaar gezet.
        Meer dan duidelijk is dat de super winner de Sterkste blijft qua lichtopbrengst , dat is gewoon zo , als je zou twijfelen tussen de winner en de victory , oké dan ga je beter naar de victory over door dat het hier en daar wel wat leuke dingen extra heeft , dimmer bv...

Wel vind ik de gobo's van de victory iets minder , meer koekjes en handjes vorm , maarja zoals al is aangehaald , dat is smaak , ik vind de gobo's van de winners dan weer beter !
        Ikzelf had al 2 super winners en heb vandaag er dan ook gewoon 2 bijgekocht omdat de victory gewoon niet aansloeg bij me !

Opvallend is dat de victory een 60 watt led bron heeft , de Serieus moving head van JB ook , 60 watt led , maar die is veel beter qua lichtopbrengst , door de optiek waarschijnlijk !
        Knallen maar

Comment

• Dimi
          • Oct 2002
          • 91

Als je deze kunt dimmen is dat ook wel interessant, dat mis ik nu nog wel eens op de Winner (HID versie). Overigens vind ik die niet overdreven fel, ik gebruik 2 Super Winners naast 1 T4 Par 56's, en die verhouding vind ik goed.

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

De combie Winner 24v 250W met par56 is ook prima.
            Maar met per64 raylight wordt het minder hoor.

De opbrengst van de HID versie heb ik nog niet ervaren maar lijkt mij niet interessant omdat deze eruit gaat.

Victory is de vervanger voor de HIDversie.

Alleen niet evht een vervanger omdat het gobowiel anders is als de winner.

Het was beter geweest om de Victory hetzelfde gobowiel te geven als de Winner.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Maar geeft dus wel minder licht... M.a.w.: de HID-versie is niet te vervangen en het is spijtig dat die er uitgaat.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Copains Deluxe
                • Dec 2009
                • 293

Originally posted by Rolandino
                De opbrengst van de HID versie heb ik nog niet ervaren maar lijkt mij niet interessant omdat deze eruit gaat.

.
                Een goede reden waarom deze eruit gaat is omdat deze minder verkocht werden dan de normale winners , veel 'beginners' wouden niet even 90 euro neerleggen voor de lamp en dan nog eens een 300 euro voor de Scan zelf , dat is een van de argumenten dat deze eruit gaat.

Een vervanger voor de HID versie kan je de victory echt niet noemen , de lichtsterkte is gewoon weg veel minder...
                Heb zelf nu 4 super winners HID's in combinatie met 8 par 64 (500 watt) , en dat is een mooie combinatie. De Victory zal ik niet tussen men parren durven hangen. De Victory is gewoon ja , zwakker, en je deze zin : van de opbrengst van de hid versie heb ik nog niet ervaren maar lijkt mij niet interessant omdat deze eruit gaat. Slaat met andere woorden nergens op !
                Knallen maar

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Even de prijzen op volgorde :

Winner 24V 250W MET lamp kost 195,00 in BTW
                  Winner HID MET lamp kost 280,00 in BTW
                  Victory scan kost 315,00 in BTW

Victory scan is de duurste van de 3 met toch minder lichtopbrengst volgens vergelijking.
                  Last edited by Rolandino; 14-11-11, 16:22.

Comment

Working...