nieuwe set subs aanschaffen jbl koopje?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

nieuwe set subs aanschaffen jbl koopje?

Dag heren,

ik ben van plan om nieuwe subjes aan te schaffen:
    namelijk de JBL JRX1800S

deze kan ik als demo model kopen bij mijn dealer voor 450 euro per 2! normale prijs is 469 per stuk.....
    nu klinkt dit dus super aantrekkelijk maar ik wil graag jullie ervaringen weten voor ik over ga tot de koop.

ik koop deze samen met een dbx crossover / behringer ep4000 / 2x 10 meter speakon
    voor een totaal prijs van 743 euro! ruim 50% korting dus.. ( showroom uitverkoop mijn dealer gaat verhuizen )

ik ga ze gebruiken onder mijn phonic impression 215 full range kasten
    wat zeggen jullie hiervan. doen? of hebben jullie andere suggesties

ik gebruik de set op feesten tot maximaal 200/250 man binnen

Alvast bedankt.
    Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Voor die prijs vind ik passieve SRX subs.

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

licht je post eens iets meer toe aub?

waarom srx? ik wil geen 2ehands spul wil uitsluitend nieuw met garantie, etc etc.

zou graag een toelichting weten waarom ik dan de ene beter kan kopen dan de ander, want wat je nu zegt kan ik niet zoveel mee,
      voor deze prijs vind ik namelijk ook 4 dap mcb's maar zonder toelichting van waarom wel of waarom niet kan ik de overweging nog niet maken?(A):$

alvast bedankt

Comment

• dj bobo
        • May 2003
        • 155

Het kwaliteitsverschil tussen jrx en srx is heel groot. Op alle punten is de srx een veel betere serie! Wat wil je nog voor toelichting??? Echter, of je 2 stuks tweedehands srx subs voor 450 gaat vinden betwijfel ik.

Overigens, tweedehands speakers kopen hoeft helemaal geen groot risico te zijn, je kunt namelijk vrij eenvoudig zien en horen of ze in orde zijn. Van belang is dat je altijd controleerd of de orginele componenten er in zitten en of deze geen schade vertonen. (scheurtjes etc) Ook de buitemkant nakijken op de hoeveelheid gebruikerssporen is een manier om in te schatten hoe met een speaker is omgegaan. Vervolgens belast je de speakers met hun maximale vermogen, hoor je dan geen rare geluiden (bijvoorbeeld het aanlopen van een speaker) dan kun je ze gerust kopen en er veel plezier van hebben.

Trouwens, nieuwe speakers met garantie hoeven sowieso lang niet altijd de betere koop te zijn. Handelaren kunnen failliet gaan en niet alles wat kapot gaat valt onder garantie...

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by dj bobo
          Het kwaliteitsverschil tussen jrx en srx is heel groot. Op alle punten is de srx een veel betere serie! Wat wil je nog voor toelichting??? Echter, of je 2 stuks tweedehands srx subs voor 450 gaat vinden betwijfel ik.
          ok bedankt, dat verhelderd al een hoop.
          Trouwens, nieuwe speakers met garantie hoeven sowieso lang niet altijd de betere koop te zijn. Handelaren kunnen failliet gaan en niet alles wat kapot gaat valt onder garantie...
          ik koop alleen bij een grote winkelketen ( zal de naam hier niet noemen ) deze zal echt niet snel failliet gaan geloof me,

ik ben hier even gaan luisteren in de show room en ik vond idd de jrx 118's niet spectaculair en helemaal al niet voor de prijs.
          ook heb ik geluisterd naar de MRX 118's actief. deze klonken geweldig. dus zit nu te twijfelen om deze set aan te gaan schaffen nieuw
          ,???
          bedankt voor de reacties

Comment

Working...