Vergunning nodig voor Drive-In?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorn Bijen
    • Oct 2011
    • 28

Vergunning nodig voor Drive-In?

Beste mensen,

Hierbij heb ik een vraag waarvan ik dacht dat dit het gepaste forum is.
    Heb je een vergunning nodig voor het maken van een Drive-In show?
    Zoja, Waar kan ik deze vinden...

Mvg,
    Jorn Bijen
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

JA, Bij de algemene bond van DJ's en drive-in shows kun je een aanvraag indienen. Je krijgt dan een examen over muziekkennis en je moet aantonen dat je een 100% legale collectie hebt. Voor Drive-in shows moet je ook nog eens een examen veiligheid, geluidstechniek en LJ kunnen afleggen. Examenkosten zijn 799 per examen en voor de vergunning moet je ook nog eens 125 euro administratie kosten betalen. Allemaal ex btw uiteraard.

Tjah, het is een dure hobby...

It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Ik heb een puzzel thuis liggen.
      Mag ik die maken of heb ik vergunning nodig?

Comment

• Jorn Bijen
        • Oct 2011
        • 28

Originally posted by radioactivediscoshow
        Ik heb een puzzel thuis liggen.
        Mag ik die maken of heb ik vergunning nodig?
        Flauw, Ik vraag netjes voor hulp ga je zo doen?

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by Big Bang
          JA, Bij de algemene bond van DJ's en drive-in shows kun je een aanvraag indienen. Je krijgt dan een examen over muziekkennis en je moet aantonen dat je een 100% legale collectie hebt. Voor Drive-in shows moet je ook nog eens een examen veiligheid, geluidstechniek en LJ kunnen afleggen. Examenkosten zijn 799 per examen en voor de vergunning moet je ook nog eens 125 euro administratie kosten betalen. Allemaal ex btw uiteraard.

Tjah, het is een dure hobby...

Vak diploma's heb je tegenwoordig niet meer nodig. De overheid gaat tegenwoordig uit van zelfregulering, waarbij de ondernemers die geen goed werk leveren, vanzelf afvallen. (de werkelijkheid is helaas anders). Ik dacht dat dat alleen nog vakdiploma's nodig waren voor de electrotechnisch installateur en de slagerij/bakkerij.
          Blijven je inkomsten als privépersoon in de hobbysfeer, dan mag je vrij wat bijverdienen tot een bepaald maximum. Overschrijdt je dat maximum, dan moet je het aangeven bij je belastingopgave.
          Wordt het wat professioneler, dan moet je een inschrijving hebben bij de KvK en ook een deugdelijke financiële administratie. Je bent dan ondernemer met alle voor- en nadelen die daar bij horen.

Speakertech
          Last edited by speakertech; 11-10-11, 18:19.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Radioactive en ik liepen een beetje te trollen speaker, en trollen moet je niet voeren . Verder goede info hoor!

@ Jorn: Heb je al ervaring als DJ?
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Tsjonge jonge... wat een GeenStijl niveau hier zeg...

@Jorn Bijen: Nee, voor het hebben van of draaien met een drive-in heb je geen vergunning nodig.
              MAAR...!

Bij een openbaar evenement (dus buiten alle interpretaties van het begrip 'huiselijke sfeer') moet de opdrachtgever wel zorgen dat een eventuele vergunning aangevraagd is (denk aan evenementenvergunning of melding buurtfeest) en moet deze rechten afdragen aan Buma/Stemra wanneer er muziek ten gehore gebracht wordt waar auteursrechten op rusten.
              Dat laatste is dus heel breed. Ook als Frans Bauer een liedje van Frans Bauer komt zingen zal er afgedragen moeten worden aan Buma/Stemra.

Bij een besloten feest hoeft dit allemaal niet persee. Een melding straatfeest/buurtfeest is in sommige gemeentes wel nodig, maar dat laat je de opdrachtgever regelen.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...