Pioneer CDJ 400 of CDJ 850?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Siem
    • Nov 2008
    • 11

Pioneer CDJ 400 of CDJ 850?

Ik zit te twijfelen tussen een aantal opties...

Momenteel heb ik een oud Gemini PS900 mengpaneel, en twee numark dubbele cd spelers (cdn 88 en 35) voor mijn drive in.
    Aangezien de cd spelers steeds iets mankeren, het mengpaneel een groot volume verschil per kanaal heeft, en omdat ik eigelijk overal waar ik draai cdj 1000 gewend ben, ben ik opzoek naar een nieuwe set voor mezelf (mengpaneel + twee cd spelers).

Bijna vanzelfsprekend kom ik uit op pioneer, en heb ik mezelf de volgende opties voorgelegd:
    - 2x cdj 850, gebruikt
    - 2x cdj 400, nieuw/z.g.a.n.

Hierbij wil ik dan ook een z.g.a.n. djm 700 of 800 bij kopen. Met beide cd spelers heb ik nog nooit gewerkt, dus met welke set ben ik het beste af?Denk hierbij vooral aan de verhouding in prijs en functies.
    Last edited by Dj Siem; 29-09-11, 15:15.
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

De CDJ 850 benadert het dichts de CDJ 1000 kwa gevoel denk ik.
    Voordeel van de CDJ400 is dat je ze ook gemakkelijk aan je laptop kunt hangen en ook gemakkelijk kunt switchen tussen pc en cd.
    In de CDJ 400 zit gewoon een geluidskaart wat ook gelijk zorgt voor degelijke output kwaliteit van je PC.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een DJM 800 omdat je die ook overal tegenkomt namelijk.

Comment

• Jozefvdv
      • Sep 2011
      • 7

Ik zou (als je budget het toelaat) zeker voor de 850 gaan. De 400 heeft ABSOLUUT niet hetzelfde gevoel in de jog-wheel. lang niet zo soepel als de 800/850/1000/2000 en een stukkie kleiner. De rand met de kenmerkende 'deukjes' is ook steiler waardoor de jog helemaal anders aanvoelt. De 850 heeft nagenoeg hetzelfde gevoel als de 1000's.

Trouwens, als ik in de webshop kijk zie ik dat de 850 gewoon op de pc/laptop kan, je krijgt er zelfs software bij. En op de cd-speler zie je ook sneltoetsen voor pc, usb en disc.

De functies van de 400 zijn wel aardig en je kunt de usb mooi linken (vermoed dat dit bij de 850 ook kan, maar heb ik geen ervaring mee) maar het gevoel van de 850 jog is gewoon een stuk beter. CDJ 850 is gewoon wat ruimer opgezet, grotere jog met veel realistischer gevoel en genoeg functies.

mvg, Jozef

Comment

• Dj Siem
        • Nov 2008
        • 11

Dan zit ik met mijn gedachten toch goed, over het gevoel met het jogweel. Dus ik ga/ben nu opzoek naar z.g.a.n. 2 x cdj 850 en 1x djm 800.

Bedankt voor de info, meer reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom.

Comment

Working...