Mackie SRM450 met SRM1801

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Discobar BnB
    • Mar 2011
    • 7

Mackie SRM450 met SRM1801

Ik ben momenteel in het bezit van 4 x SRM450v1 actieve speakers. Ik ben hier heel tevreden over en volledig overtuigt van de kwaliteit van Mackie. Het heeft geen zin om over andere subs te beginnen.

Ik zal waarschijnlijk beginnen met 1 x SRM1801 bij te kopen. Op termijn zal hier nog een tweede SRM1801 bijkomen.

En dan nu mijn vraag. Op sommige foto's zie ik de combinatie 2 x SRM450 met 4 x SRM1801 maar ik vind ook 4 x SRM450 met 2 x SRM1801. Wat is nu de 'beste' combinatie? Aangezien ik al 4 x SRM450 staan heb zou ik natuurlijk graag de combinatie 4 x SRM450 met 2 x SRM1801 verhuren. Alles kan dan boven elkaar staan of de 2 tops op de bas met een T stuk (zoals de K&M 24105).

En om af te sluiten de klassieke vraag . Tot hoeveel personen zou ik kunnen gaan met de combinatie 4 x SRM450 met 2 x SRM1801? Laten we van een zaal uitgaan met een niet te hoog plafond en een feest waar er de helft tot driekwart van het volk op de dansvloer staat. Dus geen schoolfeesten waar iedereen staat te springen en lawaai maakt.
    Discobar BnB
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Verhouding subs/tops kan ik dit geval geen antwoord op geven, heb zelf echter wel regelmatig gewerkt met de SWA1801's (tevens van Mackie) in combinatie met de SRM450's v1. Dit op schoolfeesten tot zo'n 200man.

Standaard gebruikt 2 subs 2 toppen, maar als er lastige hoekjes waren dan werden er nog wel eens wat tops bijgeplaatst, al dan niet in delay's

Comment

• Discobar BnB
      • Mar 2011
      • 7

Originally posted by stainz
      Verhouding subs/tops kan ik dit geval geen antwoord op geven, heb zelf echter wel regelmatig gewerkt met de SWA1801's (tevens van Mackie) in combinatie met de SRM450's v1. Dit op schoolfeesten tot zo'n 200man.

Standaard gebruikt 2 subs 2 toppen, maar als er lastige hoekjes waren dan werden er nog wel eens wat tops bijgeplaatst, al dan niet in delay's
      Alvast bedankt voor de reactie.
      En zijn de oude SWA1801 te vergelijken met de nieuwe SRM1801?
      Discobar BnB

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Het is een beetje lastig om antwoord te geven op je vragen, helaas (althans, voor mij).

Betreffende de eerste vraag; de verhouding sub/top is afhankelijk van de locatie, de muzieksoort, akoestiek, beschikbare ruimte, etc, etc en als belangrijkste: jouw smaak.
        Je zult dus zelf moeten gaan luisteren.
        Het lijkt me geen onmogelijke opgave om twee van die subs te beluisteren, of dat nou via huren of lenen gaat (via een winkel of importeur).
        Mocht je daar te lui voor zijn, dan kun je altijd nog je vertrouwen leggen bij het opgegeven rendement van de speakers. Helaas is Mackie dermate waardeloos, dat ze die niet in de specificatielijst met je delen. Alleen de max-spl'letjes worden gegeven, waar je in de praktijk nog minder aan hebt.
        Conclusie: luisteren.

Betreffende het aantal personen: make an educated guess.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Discobar BnB
          • Mar 2011
          • 7

Met 4 x SRM450 en 2 x SRM1801 zou ik graag tot 500 personen gaan. Natuurlijk hangt alles af van de zaal, akoestiek, ... Ik ga alvast beginnen met 1 x SRM1801, daarna zien we wel.

Wat nog mogelijk is, is 4 x SRM450 met 4 x SRM1801 maar dat is dan voor de verre toekomst
          Discobar BnB

Comment

Working...