movingheads/scanners gezocht...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djritchie
    • Aug 2011
    • 1

movingheads/scanners gezocht...

Hallo beste mede forum leden,

Ik ben pas net lid en ben al een tijd op zoek naar 2x movingheads,
    Zelf dacht ik aan de american dj dj spot 250 voor €299euro is dat de goedkoopste die ik vond.

Maar is die movinghead ook wel goed kwa licht opbrengst/gobo's
    En ik heb het gerucht gehoord dat scanners nuttiger zijn dan movingheads.

Maar het gaat er dus om wat moet ik doen movingheads of scanners & welke movingheads of scanners dan geschikt zijn en dat voor een goede prijs
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Tja, wat is wijsheid !!!

Hang je ze alleen op aan een truss achter je of......

Dat antwoord geeft je keuze scan / movinghead weer.

Dan is het vraag wat JIJ er voor uit wilt geven, hoeveel kleuren / gobo's je kan krijgen daarvoor bij WELK merk.

Maar ik zou zeggen GOOGLE een aantal types die er te koop zijn, en kijk op filmpjes of JIJ het dat geld waard vindt.
    your light !

Comment

• Tommes
      • Sep 2005
      • 60

Op een front truss kan je idd evenveel met een scan als met een MH.
      Een (deftige) scan heeft dan meestal nog als voordeel dat hij makkelijker te bedienen is (minder DMX kanalen) en dat hij (meestal) sneller is in de bewegingen (een scan moet slechts een spiegeltje laten bewegen en een MH moet een hele kop laten draaien).

Maar met een MH kan je natuurlijk ook perfect op een front truss werken, je moet dan gewoon je programmering een beetje aanpassen.

Er zijn genoeg scans te vinden voor €300, nieuw en 2dehands.

MH's nieuw voor €300 is al iets moeilijker, je komt dan idd bij merken zoals ADJ, maar je moet de binnenkant maar eens bekijken (genoeg filmpjes op youtube te vinden), alles is als één grote blok aan mekaar gezet.

Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Martin,d an zal je zien dat de Martin modulair is opgebouwd (gewoon beter).
      De prijs van Martin is dan ook naargelang.

Ik ben pas overgestapt van de MAC250 (eerste versie) naar de MAC250 Krypton.
      Last edited by moderator; 01-09-11, 20:19.
      If it ain't broken, don't fix it.

Comment

Working...