Speakers 8 ohm 600 watt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bioptics
    • Apr 2010
    • 9

Speakers 8 ohm 600 watt

Hoi,

Ik heb hier op het forum al wat rond gezocht maar kon de informatie niet vinden die ik nodig had.

Mijn vraag is wat voor een versterker je nodig hebt om een 2 tal speakers van 600 watt bij 8 ohm aan te sturen? Ik heb hier gelezen dat het mogelijk is een 8 ohm speaker op een 4 ohm versterker aan te sluiten maar wat voor een wattage heb ik dan nodig?
    Het gaat hier om de AD-MA15

Ik begrijp dat ik hier een zware en kwalitatief goede versterker voor nodig heb en zal dan in de richting van een crown versterker komen.

Wellicht hebben jullie wat advies voor mij.

Mvg

Wesley
  • 4YOU
    • Aug 2011
    • 16

Originally posted by dj bioptics
    Hoi,

Ik heb hier op het forum al wat rond gezocht maar kon de informatie niet vinden die ik nodig had.

Mijn vraag is wat voor een versterker je nodig hebt om een 2 tal speakers van 600 watt bij 8 ohm aan te sturen? Ik heb hier gelezen dat het mogelijk is een 8 ohm speaker op een 4 ohm versterker aan te sluiten maar wat voor een wattage heb ik dan nodig?
    Het gaat hier om de AD-MA15

Ik begrijp dat ik hier een zware en kwalitatief goede versterker voor nodig heb en zal dan in de richting van een crown versterker komen.

Wellicht hebben jullie wat advies voor mij.

Mvg

Wesley
    ik raad je de Electro-Voice CP4000S aan ik hem hem vaak gezien bij 600 watt rms speakers van electro voice. de dubbele 12 inch uit de rx serie. ik weet niet of dit ook mij jouw ad-ma15 past! suc6

“Without music, life would be a mistake.”
    ― Friedrich Nietzsche

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Welkom op dit forum!

Probeer de volgende keer wat beter te zoeken, want hier is echt al HEEL veel over geschreven.

Rms vermogen van de speaker x1,5-2 = versterker vermogen.
      Wat meer vermogen is aanbevolen, want mocht het wat harder moeten, dan wil je niet je versterker in de clip hebben (blokgolven). Je moet dan gewoon voorzichtig zijn en de grens van je luidsprekers opzoeken.

Met een versterker van ongeveer een kw op 8 ohm zit je wel snor. Geen idee waar je het voor wilt gaan gebruiken (evt met subs)?
      Merk/model is smaakafhankelijk verder, daarvoor zul je ergens moeten gaan luisteren. Feitelijke criteria zijn bijv. gewicht, rackruimte en afschrijving. Misschien wil je alles wel van hetzelfde merk, misschien wil je het wel kopen bij een bedrijfje dat dicht bij je zit (after sales service).
      Punt is dat iedereen hier wel kan gaan smijten met merk a of merk b, daar schiet jij niets mee op. Iedereen heeft hier wel slechte en/of goede ervaringen met merken (eigen spul=altijd t beste).

Originally posted by 4YOU
      ik raad je de Electro-Voice CP4000S aan ik hem hem vaak gezien bij 600 watt rms speakers van electro voice. de dubbele 12 inch uit de rx serie. ik weet niet of dit ook mij jouw ad-ma15 past! suc6
      Sorry, maar dat is echt non-sens. Goh, die amp word gebruikt op een EV van 600w, dan zal ie ook wel passen bij een AD van 600w. Toevallig zal die cp4000 prima passen, maar je beredenering slaat nergens op.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dj bioptics
        • Apr 2010
        • 9

dank u voor de snelle reactie

Op het moment ga ik alleen voor 2 tops. Omdat mijn kamer niet genoeg ruimte heeft voor een pa set.

Heeft u eventueel tips om mijn zoek opdrachten te verbeteren?
        Want ik kon wel dingen over versterkers vinden van 400 watt maar was specifiek op zoek naar een 600 watt op 8 ohm.

Inderdaad laat ik hem liever niet klippen. De kans dat mijn hoorn/tweeters zal beschadigen is dan te groot.

1000 watt op 8 ohm. Naar wat voor een versterker merk of type ben ik dan op zoek als ik een mooi geluid wil behouden?

Ik heb wel eens gelezen dat je door een slechte versterker een beroerd geluid kan krijgen uit je speakers.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Kamer? Wat voor kamer? Waarvoor wil je het nu precies gebruiken; ben je een bedroom-dj of wil je een heftige thuis-installatie?

Als je bij de zoekfunctie zoekt naar 'versterker' of 'vermogen versterker' e.d. dan moet je toch een heel eind kunnen komen. Je zult er uiteraard wel wat moeite voor moeten doen.
          Staat je niet blind op die aantallen watt's. Of je nu kijkt naar een amp van 400 of 600 watt, die 1,5-2 regel gaat gewoon op. Ik merk dat je echt de basics van geluid nog niet helemaal door hebt. Ik zou sowieso even flink gaan lezen, op het internet of in literatuur. Beginnetje: http://www.popschoolmaastricht.nl/index.php Aangezien je blijkbaar nog niets snapt van impedanties en vermogens...

"Naar wat voor een versterker merk of type ben ik dan op zoek als ik een mooi geluid wil behouden?" Lees mijn vorige post, dat is afhankelijk van je eigen voorkeuren en prioriteiten (budget is ook niet onbelangrijk). En als belangrijkste: je eigen smaak.

"Ik heb wel eens gelezen dat je door een slechte versterker een beroerd geluid kan krijgen uit je speakers"
          Een ketting is slechts zo sterk als zijn zwakste schakel.
          Dus als je een geweldige set speakers, versterkers, crossovers, bron e.d. hebt maar een belabberde mixer, dan helpt die mixer je geluid naar de filistijnen. Heb je een geweldige set versterkers, crossovers, bron, mixer e.d. maar heb je alleen twee piezo tweetertjes, dan zul je ook nooit een lekker geluidje krijgen. Simpel toch?

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• dj bioptics
            • Apr 2010
            • 9

Een heftige thuis installatie. (en deze speakers gaan natuurlijk mee op tour als ik straks op feestjes kan draaien) want daar wil ik uiteindelijk naar toe. Als ik niet op feestjes draai, staan ze gewoon aangesloten op m'n kamer als thuis installatie.

maar ik moet die dingen wel ergens kunnen stallen.

Ik zal mij maar eens meer gaan inlezen in de informatie die je mij gegeven hebt. Mijn dank voor de link.

Wesley

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Goed bezig! Lekker veeeeel lezen en veeeel leren!

Als ruimte een criterium is, waarom kies je dan niet voor twee kleinere toppen met een sub(s)? Wat is je budget -ongeveer- voor speakers+amps+xo (excl kabels, fc, randapparatuur e.d.)?

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• dj bioptics
                • Apr 2010
                • 9

Krap, zoals bijna bij elke beginnende dj haha.

Tja, rond de 400 euro. Maar als ik wat uit m'n geluid wil halen ben ik bereid te betalen voor een kwalitatieve set waar ik een tijdje mee vooruit kan.

Comment

• dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

Originally posted by dj bioptics
                  Krap, zoals bijna bij elke beginnende dj haha.

Tja, rond de 400 euro. Maar als ik wat uit m'n geluid wil halen ben ik bereid te betalen voor een kwalitatieve set waar ik een tijdje mee vooruit kan.

lezen zal je idd een hoop goed doen,

zoals je al zegt, als je iets uit je geluid wilt halen zul je moeten investeren in een kwalitatief goede set, die ga je helaas niet krijgen voor 400 euro, mischien een setje skypech speakers + een american audio versterker, dan is je 400 wel op. dus dat gaat geen kwalitatief goede set worden.

voor een beetje leuke set zul je al snel 2000 euro neer tellen en dan kun je wel een leuk poosje voor uit.

maar goed je moet ergens beginnen uiteraard,

ik zou even door sparen en eventueel de spullen in etappes kopen ipv nu een set kopen voor 400. en volgende week er op uit gekeken zijn en een duurdere set w illen kopen, das zonde van de centen,

Rick
                  "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• dj bioptics
                    • Apr 2010
                    • 9

Bedankt voor jullie hulp. Ik ben weer wat meer op de hoogte en hoop hier nog veel meer te leren.

Comment

Working...