Beginners geluidset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plus2db
    • Jul 2011
    • 2

Beginners geluidset

Hi,

Wij zijn op zoek naar een niet al te grote set voor het draaien van shows tot ongeveer 300man. Wat voor soort set kan ik het beste aan denken als ik ga rond sneupen naar apparatuur? Wat adviseren jullie?

Alvast dank voor het antwoorden,

Gr
    Sven
    Last edited by Plus2db; 13-07-11, 14:34.
    Plus2db voor alles op gebied van Licht, Geluid en Entertainment.
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

er zit een zoekfunctie op dit forum, zit er niet voor niets.....
    hier zijn echt al 1000+ topics over aangemaakt

en wees eens wat duidelijker hoe je het wilt gaan gebruiken,,

rockmuziek? dance? rustig? achtergrond? hardcore?

in wat voor omstandigheden 300 man? binnen/buiten?
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Hallo en welkom Sven!

Laat ik beginnen door te zeggen dat je niet de eerste bent met deze vraag. Gebruik dus even de zoekfunctie, of loop gewoon een paar pagina's terug in dit forumonderdeel.
      Je zult er dan gauw achter komen dat we -om ook maar een enigszins zinnig advies te KUNNEN geven- meer gegevens van je nodig hebben. De ene 300 man is de andere 300 man niet, namelijk, en ahoy heeft een iets andere akoestiek dan mijn huiskamer. Wat verwacht je precies van de set? Wat zijn je voorkeuren (zoals gewicht, formaat, afwerking, merkimago etc etc)? Ook niet geheel onbelangrijk: wat mag t kosten?
      Dan kunnen we je eventueel een beetje in de richting duwen van wat een geschikt systeem KAN zijn.

Maar het leukste is, dat "in de richting duwen" loopt meestal snel uit op een opsomming van allerlei merken&modellen. Niet zo gek hoor, iedereen heeft goede (of slechte) ervaringen met een merk. Met name het merk wat men zelf gebruikt is vaak "het allerbeste en perfect voor jouw toepassingen". Ook niet gek, want diegene heeft vaak veel geld geïnvesteerd in een systeem van dat merk. Ze zijn er dus trots op en delen dat graag met anderen.
      Punt is: jij kan dat zelfde systeem wel compleet RUK vinden.
      Het is dus een kwestie van smaak. Dat kunnen we niet voor jou gaan beslissen. Tot slot is het beschrijven van 'waarom iemand een systeem zo goed vind klinken' vrijwel onmogelijk. Mede-forummer Showband citeerde frank zappa zo mooi in een ander topic: "talkin about music is like dancing about architecture".
      waarvoor nog bedankt showband, die zin vergeet ik nooit weer!

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Om nog een aanvulling op de bovenstaande vragen te doen
        - Waar wil je het voor gaan gebruiken???

je doelgroep/segment zegt al gelijk een beetje naar welke kant je budget uit zal moeten gaan...

Comment

• djtom
          • Jan 2009
          • 142

Wat is je buget.
          En vergis je er niet in 300 man is veel.
          Een simpel top sub setje is dus teweinig kijk toch naar 2 subs en 1 top per kant.

Comment

Working...