Dateq Styx Signal Select

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

    #1

    Dateq Styx Signal Select

    Beste Forum leden,

    Ik heb een Dateq Styx op de reparatie liggen. De kenners weten dat je met de Signal Select knop per kanaal kunt aan geven hoe je hem weg stuurt. over A of B of over de master. Nou doen die knopjes het niet meer goed omdat hij soms alleen links weg stuurt of rechts. De knopjes zijn dus niet helemaal meer goed.

    Nu heb ik alles even los gehaald, nu heb ik alle plaatjes die op die knopjes zitten goed aan gedrukt. Ze zaten al vast met lijm. Je kunt met deze plaatjes het aantal standen van de potmeter aangeven. In dit geval zijn het er dus 3:
    - A
    - Master
    - B

    Je kunt ook op de knopjes drukken. Maar ze doen het nog steeds niet naar behoren.

    Heeft iemand hier al een eerdere ervaring mee? Hoe heb je dit toen opgelost?

    Of zeggen jullie gewoon: nieuwe potmeters er in en gas geven maar.
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

    #2
    ik zou zeggen nieuwe potmeters...
    die kosten toch geen drol zeker?

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      [FONT=Verdana]Je komt savonds laat thuis en je vraagd aan je vriendin, schat waar ligt mijn nieuwe potentiometer?[/FONT]

      [FONT=Verdana]Succes gegarandeerd.[/FONT]
      Last edited by frederic; 25-06-11, 20:50.

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by jaksev
        Nu heb ik alles even los gehaald, nu heb ik alle plaatjes die op die knopjes zitten goed aan gedrukt. Ze zaten al vast met lijm. Je kunt met deze plaatjes het aantal standen van de potmeter aangeven. In dit geval zijn het er dus 3:
        - A
        - Master
        - B

        Je kunt ook op de knopjes drukken. Maar ze doen het nog steeds niet naar behoren.
        Het is een rotary switch en geen pot(entio)meter.
        Ik weet het niet zeker van dit dateq type maar meestal zijn het lorlin draaischakelaars, met inderdaad een plaatje wat je in het goede gaatje moet duwen om het aantal standen in te stellen.
        Vervolgens gaat er een moer op die je aandraait zodat het nokje er niet meer uit kan. Zijn er in dit geval geen moeren?

        Je kunt op de knoppen drukken, maar ik geloof niet dat dit een functie heeft, laat staan een mechanische switch bevat.

        Wat belangrijk is dat de schakelaar eerst linksom gedraaid word voordat je het plaatje op de juiste plaats erin legt!

        http://nl.farnell.com/lorlin/ck1026/...pos/dp/1123704
        Hier staat het type wat ik bedoel.

        Comment

        • jaksev
          • Jul 2007
          • 365

          #5
          Denk niet dat mijn vriendin dat weet:P haha:P

          Maar in iedergeval, als je aan de switches, wat het dus zijn! rammelt dan doen ze het wel, dus ik vermoed dat ik dat moertje wat er op zit even goed moet vast draaien dat alles goed vast zit.

          In ieder geval bedankt!

          Ik kan de link niet openen, op een of andere rare manier. Misschien dat Farnell even problemen heeft. Maar dat komt wel goed!

          Bedankt!

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Originally posted by jaksev
            rammelt dan doen ze het wel, dus ik vermoed dat ik dat moertje wat er op zit even goed moet vast draaien dat alles goed vast zit.
            Ik ben bang dat er nieuwe in moeten...

            Comment

            • jaksev
              • Jul 2007
              • 365

              #7
              Ik heb Peter even gemaild van Dateq en ze zijn al onderweg.

              Ik heb voor de gein even zo`n draaimeterje opgebroken. Er schuiven als het ware 2 metelen connector plaatjes over pinnetjes die op de print zitten. Ik vermoed dat die geen of niet goed contact meermaakte. Dat verklaard als ik er aan rammel dat hij het dan wel doet.

              Comment

              • jaksev
                • Jul 2007
                • 365

                #8
                Gaat iets lastiger dan ik dacht zelfs met een fatsoenlijk weller desoldeerapparaat.

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by jaksev
                  Gaat iets lastiger dan ik dacht zelfs met een fatsoenlijk weller desoldeerapparaat.
                  Repareren is ook een vak!

                  Comment

                  • jaksev
                    • Jul 2007
                    • 365

                    #10
                    Klopt! en daarom is het mij ook gewoon gelukt

                    haha maar hij doet het nog niet, hij kraakt in ieder geval niet meer. Hij kiest netjes de signalen wat hij voorheen niet deed. Echter stuurt hij het rechter kanaal niet goed uit. Het rode tulp uitgangs signaal.

                    Maar dat zal wel een los kabbeltje zijn dus daar moet ik nog even naar kijken.

                    Heb nu gewoon even een spit kabeltje gepakt dan kan hij in ieder geval in het verhuur. Dan maar even mono.

                    Comment

                    Working...