Beste amp voor JBL SRX728s ????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Beste amp voor JBL SRX728s ????

Momenteel heb ik een set JBLSRX728s welke ik nu aanstuur met een Synq 3k6 en moet zeggen dat dit redelijk goed gaat. Ben best onder de indruk van de prestaties van de JBL's. Gezien het vermogen van de Synq (enigszins underpowered voor de JBL's) moet er dus meer uit te halen zijn.

Iemand hier die ervaring heeft met specifiek deze subs en welke amp had je hier op staan???

Wat zoek ik in de aan te schaffen amp;

- voldoende power....
    - vol en vet laag...
    - indien mogelijk een laag gewicht, maar ben bereid concessies te doen ivm prestatie...
    - hoeft niet perse nieuw te zijn, een gebruikte, bewezen betrouwbare amp is een optie

Binnenkort kan een crest 9001 lenen... ben benieuwd hoe dit klinkt.
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

CROWN I-TECH 8000 voor de twee stuks of twee I-TECH 4000, een per kant.
    Kunt de settings opvragen voor deze ampli. Zijn in 2dehands wel te vinden.
    Ampli is via computer te besturen en te bewaken via de gratis software.
    Last edited by chippie; 20-06-11, 07:08. Reason: bijkomende info
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 650

Originally posted by chippie
      CROWN I-TECH 8000 voor de twee stuks of twee I-TECH 4000, een per kant.
      Kunt de settings opvragen voor deze ampli. Zijn in 2dehands wel te vinden.
      Ampli is via computer te besturen en te bewaken via de gratis software.
      Ik zal dit in mijn achterhoofd houden. Op het crown-forum zag ik ook dat een aantal keren, in dit geval, de XTi-4000 gebrugd werd toegepast. Hoewel ik geen voorstander (gevoelsmatig) ben van gebrugd draaien is het wel een "budget-verantwoorde" toepassing.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

[FONT=Verdana]Tweedehands kun je de oudere I-techs 8000 redelijk betaalbaar vinden.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Ik zou tweedehands een 8000 prefereren bovende 4000 voor de subs.[/FONT]

[FONT=Verdana]het voordeel is, als je uw set halveert (dus van 4ohms naar 8 ohms) gaat zoals van dubbele sub naar enkele sub, past hij automatisch de limiters aan.[/FONT]

je moet bij verschillende combinatisch niet veel aanpassen.

Comment

• chippie
          • Jul 2006
          • 528

Vergeet de XTi serie ga direkt voor de I-Tech serie. Deze kun je via soft en netwerk configureren. Ken er al die spijt hebben van hun aankoop XTi als ze met de I-Tech gewerkt hebben.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by frederic
            [FONT=Verdana]het voordeel is, als je uw set halveert (dus van 4ohms naar 8 ohms) gaat zoals van dubbele sub naar enkele sub, past hij automatisch de limiters aan.[/FONT]
            Waar worden die limiters dan op aangepast?

Aangezien vele limiters als piek of RMS limiters werken, welke het signaal en niet het vermogen monitoren zie ik geen wijziging tussen 1 of 2 speakers als belasting.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by DJ Antoon
              Waar worden die limiters dan op aangepast?

Aangezien vele limiters als piek of RMS limiters werken, welke het signaal en niet het vermogen monitoren zie ik geen wijziging tussen 1 of 2 speakers als belasting.
              In de processor.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by frederic
                In de processor.
                Ik kan me voorstellen dat de gevoeligheid aangepast word / de gain verhoogt bij een enkele speaker, maar dan nog verandert de limiter op de uitgang niet...

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by DJ Antoon
                  Ik kan me voorstellen dat de gevoeligheid aangepast word / de gain verhoogt bij een enkele speaker, maar dan nog verandert de limiter op de uitgang niet...
                  Gezien de processor en eindtrap 1 apparaat is, zal dit perfect ontworpen zijn, dat je allerlij combinatisch kunt maken, zonder je veel kopzorgen te bezorgen.

Comment

• chippie
                    • Jul 2006
                    • 528

Anders ga er een huren, download de software en ga er eens mee aan het spelen. Je zult zien dat het een fijne ampli is met veel mogelijkheden.

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Originally posted by chippie
                      Anders ga er een huren, download de software en ga er eens mee aan het spelen. Je zult zien dat het een fijne ampli is met veel mogelijkheden.
                      Als rechtgeaarde, spaarzame, kleine ondernemer zou ik dan moeten wachten totdat een opdracht heb waar ik de subs bij kan inzetten, momenteel heb ik in de agenda vnl. wat kleinere (bruiloft)partijen, zeg tot 200 man. Ik wil dit echter toch op kortere termijn (in)geregeld hebben.

Zojuist de crest 9001 eraan gehangen en ondanks dat dit al een wat oudere amp is vond ik dit toch al heel lekker klinken... vol...vet en heel erg strak. De SRX-en komen veel beter tot leven met deze amp in vergelijking met de Synq. ALs top erboven de DAP RB-12 gevoed met een Master Audio DX-2200. Ook mijn TSA C-115N's heb ik er boven gehad.

Jammer dat alleen nog ongeveer 20 minuten op oorlogssterkte mijn 16A automaat het niet meer trok in loods. Had me niet echt gerealiseerd dat de Crest zoveel vermogen uit het net slurpt. Voor mij is dit dus een nadeel, kom veelal op lokaties waar ik slecht 1 vrije groep krijg aangeboden (en die moet ik dan vaak nog delen met de koelkast of de diepvriezer en /of frietpan). Efficiency is dus voor mij ook nog van belang.

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Denk dat als je 50 euro hebt er wel ergens een kunt gaan huren. Het verbruik is ook wat minder. Lees anders de specs eens van deze versterker.

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

De Crest staat er om bekend dat deze enorm veel stroom kan verbruiken. Wat mij betreft een erg groot nadeel als je een drive-in show hebt.
                          Daarnaast heeft de 9001 bij mij niet bepaalt een goede reputatie qua betrouwbaarheid, helaas.

Maar om antwoord te geven op de vraag van dit topic: er bestaat GEEN 'beste amp voor een speaker'. Versterkers kunnen zich niet aanpassen aan een speaker en ook niet andersom. Wel kan er een DSP ingesteld zijn op de speaker die het wat 'tweakt' en daardoor alles eruit haalt wat er in zit.
                          Een 'beste amp' is dus iets wat je voor jezelf moet gaan bedenken; ga luisteren en vergelijken en dan moet je er heus uit kunnen komen wat je mooier vind klinken.
                          Een Macrotech heeft bijvoorbeeld een traaaaag laag op de een of andere manier, maar dat wordt door sommigen noujuist als 'warm' en 'dik' ervaren.
                          QSC Powerlight is wat dat betreft de tegenpool; supersnel, veel definitie.
                          Het is maar net wat je zoekt.

De Crown XTi 6000 zou ik ook zeker meenemen in je overweging; het is een reeks met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Daarnast worden XTi's tweedehands relatief veel aangeboden. De XTi 6000 is een
                          ander ontwerp dan de rest van de modellen in de serie. De 6000 is gebaseerd op de I-tech. Ik heb de 6000 nog nooit mogen horen, maar die schijnt het wat beter te doen op het laag. Niet dat het laag bij de rest van de serie slecht is hoor, maar eigenlijk komt de 4000 al vermogen tekort voor de meeste subs waardoor je vrij rap tegen de limieten aanloopt. Bij de 6000 zou je hier sowieso minder last van moeten hebben.
                          De DSP in de XTi serie is leuk, geinig en soms enorm handig (hoe multi-functioneel&compact kun je zijn!). Maar voor de échte pro-toepassingen; het is geen substituut voor een XTA'tje...

Ga veel zoeken op het internet, naar bijvoorbeeld;
                          - Crown XTi 6000
                          - Crown I-t4000 of 6000
                          - Crown M5000 of M5002
                          - QSC RMX5050
                          - Camco D-Power 4
                          - Crest CA18
                          - Crest 9001
                          - Peavey CS4080Z.... schijnt helemaal niet zo'n verkeerd ding te zijn?! evt. bestellen bij die ene Duitse webshop, als het niet was, gewoon retour sturen.
                          - De TSA vier-kanaals bak van Watt-Xtra? Bruggen die handel. Superzware, lompe bak en als je brugt altijd een lage impedantie. Nee, toch niet zo'n hele goede optie.

Het is erg lastig hoor, in het segment van ca. 1000 tot 1500 euro, een laagbak te vinden die liefst ook niet te veel weegt.

Mvg,

Teun
                          Last edited by 4AC; 26-06-11, 13:41.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Originally posted by 4AC
                            Maar om antwoord te geven op de vraag van dit topic: er bestaat GEEN 'beste amp voor een speaker'. Versterkers kunnen zich niet aanpassen aan een speaker en ook niet andersom. Wel kan er een DSP ingesteld zijn op de speaker die het wat 'tweakt' en daardoor alles eruit haalt wat er in zit.
                            Een 'beste amp' is dus iets wat je voor jezelf moet gaan bedenken; ga luisteren en vergelijken en dan moet je er heus uit kunnen komen wat je mooier vind klinken.
                            Een Macrotech heeft bijvoorbeeld een erg traaaaag laag op de een of andere manier, maar dat wordt nou juist als 'warm' en 'dik' ervaren.
                            QSC Powerlight is wat dat betreft de tegenpool; supersnel, veel definitie.
                            Het is maar net wat je zoekt.
                            Ik neig naar hoge impuls en wil dat het strak klinkt (maar daarbij ook nog "vol" en "vet"), dus zal op definitie waarschijnlijk concessie doen.

Originally posted by 4AC
                            De Crown XTi 6000 zou ik ook zeker meenemen in je overweging; het is een reeks met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Daarnast worden XTi's tweedehands relatief veel aangeboden. De XTi 6000 is een geheel ander ontwerp dan de rest van de modellen in de serie. De 6000 is gebaseerd op de I-tech. Ik heb de 6000 nog nooit mogen horen, maar die schijnt het wat beter te doen op het laag. Niet dat het laag bij de rest van de serie slecht is hoor, maar eigenlijk komt de 4000 al vermogen tekort voor de meeste subs waardoor je vrij rap tegen de limieten aanloopt. Bij de 6000 zou je hier sowieso minder last van moeten hebben.
                            Ik heb inderdaad de berichten over de 6000 gelezen en dit ook opgemerkt hieruit. Een mogelijk zou kunnen zijn om 2x XTi 6000 aan te schaffen en van beide versterkers 1 kanaal voor het laag en 1 kanaal voor de tops (geknepen) te gebruiken. Op die manier moeten zelfs het uitgangsvermogen voor de subs iets omhoog getrokken worden (omdat je niet dual vol belast en de vermogens voor beide kanalen zijn opgegeven). Als tops moeten hier of 2 de 722 of 4x 712 bovenkomen.

Originally posted by 4AC
                            De DSP in de XTi serie is leuk, geinig en soms enorm handig (hoe multi-functioneel kun je zijn!). Maar voor de échte pro-toepassingen; het is geen substituut voor een XTA'tje...
                            Standaard zit de processor in mijn rack, dus vind dit niet echt bezwaarlijk

Originally posted by 4AC
                            Ga veel zoeken op het internet, naar bijvoorbeeld;
                            - Crown XTi 6000
                            - Crown I-t4000 of 6000
                            - Crown M5000 of M5002
                            - QSC RMX5050
                            - Camco D-Power 4
                            - Crest CA18
                            - Crest 9001
                            - Peavey CS4080Z.... schijnt helemaal niet zo'n verkeerd ding te zijn?! evt. bestellen bij die ene Duitse webshop, als het niet was, gewoon retour sturen.
                            Ik heb inmiddels veel leesvoer doorgenomen en vrees des te meer ik lees hoe moeilijker het wordt. Leuk om te zien dat ik zo'n beetje alle amps die je opnoemt "nagevorsd" heb en op mijn lijstje had staan en daarbuiten ook nog de Crown CE4000.

Originally posted by 4AC
                            - De TSA vier-kanaals bak van Watt-Xtra? Bruggen die handel. Superzware, lompe bak en als je brugt altijd een lage impedantie. Nee, toch niet zo'n hele goede optie.
                            Nope, de TSA is voor mij afgevallen, ik heb deze gehad voor mijn TSA G-subs. Ik heb deze weggedaan omdat ik de set compleet kon verkopen en gedeeltelijk om de reden die jij noemde maar voornamelijk omdat ik hier klankmatig de strakheid miste (liep wel goed laag door, eerlijk is eerlijk). Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk werd veroorzaakt door de processing hiervan.

Originally posted by 4AC
                            Het is erg lastig hoor, in het segment van ca. 1000 tot 1500 euro, een laagbak te vinden die liefst ook niet te veel weegt.
                            Inderdaad het is moeilijk, gewicht, prestatie, betrouwbaarheid, klank zijn allemaal aspecten die mee spelen en op de achtergrond natuurlijk ook nog de prijs. Jammergenoeg is ook mijn budget niet onbeperkt. De XTi6000 begint steeds aantrekkerlijk te worden, mede omdat dit een uitlopend product is en de prijzen aardig aan het zakken zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.
                            Last edited by HR Soundproductions; 22-06-11, 11:23. Reason: typo's gecorrigeerd

Comment

• laptop
                              • Jan 2009
                              • 187

Heb je al aan een tweedehands Labgruppen FP6400 gedacht?
                              Is soms net binnen je budget te vinden.

klikerdeklik

Comment

Working...