Speaker gebrugd op een versterker aansluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timhofstede
    • Jun 2011
    • 11

Speaker gebrugd op een versterker aansluiten?

Hallo,

Ik heb een vraagje,
    Ik heb sindskort een subwoofer en die wil ik aansluiten op een 2 kanaals versterker. Nou is mijn vraag kan ik die gewoon zomaar gebrugd aansluiten(op de + van het ene kanaal en op de - van het andere kanaal toch?). Ik kan er nergens wat over vinden in de handleiding en op de versterker.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Tim hofstede
  • ethen
    • May 2010
    • 92

hallo,

wat ik weet van een versterker brugge is dat je de plus op kannaal a en b moet hebben.
    En er zit waarschijnlijk een schakelijkaar achterop je versterker voor brugge.

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Vertel eens wat meer, niet iedere versterker kan in brug.
      Welk type versterker heb je en welke subwoofer?
      Als je amp in brug modus kan zie je dat gauw genoeg aan de achterkant bij je speakerklemmen.

Comment

• timhofstede
        • Jun 2011
        • 11

er zit geen schakelaar op de achterkant van mijn versterker, hij ziet er zo uit, (het is een budgetversterker en eigelijk maar een baggerding):

Het is een Skytec SPL-1000

Ik hoop dat jullie nu meer weten.

Comment

• timedriver
          • Sep 2010
          • 144

User Manual: http://www.discoworld.dk/shop/manual...os/178_794.pdf

Als het niet in de gebruiksaanwijzing staat....(en dat staat het dus niet...)
          I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

denk dat het niet wil op deze amp...

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by timhofstede
              Hallo,

Ik heb een vraagje,
              Ik heb sindskort een subwoofer en die wil ik aansluiten op een 2 kanaals versterker. Nou is mijn vraag kan ik die gewoon zomaar gebrugd aansluiten(op de + van het ene kanaal en op de - van het andere kanaal toch?). Ik kan er nergens wat over vinden in de handleiding en op de versterker.
              Originally posted by ethen
              hallo,

wat ik weet van een versterker brugge is dat je de plus op kannaal a en b moet hebben.
              En er zit waarschijnlijk een schakelijkaar achterop je versterker voor brugge.
              @Ethen,

Inmiddels weten we om welke versterker het gaat, maar je reactie slaat werkelijk nergens op als je dat niet weet. Daarnaast heb ik het vermoeden dat je ook niet kan inschatten of je advies zou kunnen leiden tot beschadigingen van apparatuur. Denk daar voortaan eerst eens over na voordat je met gebrekkige of zonder informatie een wind hier op het forum laat.

@lex

PS Brugge ligt in Belgiƫ en heeft niets met versterkers te maken.
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Nee, daar is deze amp dus niet op voorzien.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...