AAcraaft CSD serie, wat vinden jullie?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Mike
    • Aug 2008
    • 32

AAcraaft CSD serie, wat vinden jullie?

Hey,

ik heb inmiddels een set aangeschaft bestaande uit:

4x CSD 600/15b bass speakers
    2x CSD 500/10 top speakers.

aangestuurd met 2x crown XLS 602, natuurlijk met cross overtje ertussen.

Ik zelf ben er zeer over te spreken, kwaliteit is prima en heb genoeg vermogen voor mijn drive in met deze speakers. Wat jammer is, is dat er nauwelijks wat te vinden valt over deze serie speakers.

Weet iemand van jullie hoe dit komt? heeft iemand van jullie ervaring met deze set en wat vind je er dan van?

Zelf ben ik op dit forum wel een oud topic tegengekomen maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van. Gezien de datum dacht ik, laat ik maar een nieuw topic starten.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

was altijd leuk en lekker om mee te werken, tegenwoordig volg ik het niet meer zo..

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

Ik heb "vroegah" veel met het merk Solton/AAcraft gewerkt,maar dat spul zal nu zo'n 20-25 jaar oud zijn. Had er versterkers van (CA-serie waren echt van het type bomvrij/onverwoestbaar), div. tops (die voor toen best wel heel goed klonken en vooral degelijke bouwkwaliteit). Voor de luidsprekers werden meestal goed componenten gebruikt. Ook de mengpanelen waren klankmatig zeer goed en heel erg degelijk gebouwd. Heb er meerdere(zoals Solton MIX 8/2en 12/4) ervan gehad.

Moet wel zeggen dat het budget spul dat nu uitgebracht wordt niet te vergelijken is met de "kwaliteit" van toen.
      Last edited by HR Soundproductions; 01-07-11, 08:17.

Comment

• dj bobo
        • May 2003
        • 155

Buiten dat budget spul maakt Craaft, nu onder de naam Nova Acoustic en Solton, ook nog steeds goed spul. De Nova aura bijvoorbeeld is een erg mooi product. Ook de Atlas line array klinkt niet slecht (oa custom 18 sound componenten). In Frankfurt was ik afgelopen voorjaar erg verrast door een aantal nieuwe compacte setjes van dit merk.

Vroegere setjes van Craaft waren bijvoorbeeld de Juby 3000 welke veel gebruikt werden voor drive-in werk / tape artiesten. De El serie / El mfa (actief) was ook goed voor het geld. Ooit eens een El 12/2 mfa naast een Lem d400 gehad, beide waren erg aan elkaar gewaagd.

Een aantal jaar geleden heb ik een van de laatste kastjes gekocht die nog daadwerkelijk een Craaft embleem dragen, de C12 pro. Deze kastjes, waarvan ik er nog steeds 4 heb, zijn voor het geld geweldig. Dan heb ik het niet zozeer over de klank, maar wel over de belastbaarheid etc. Perfect geschikt voor verhuur, tot nu toe nog geen enkele stuk gehad! (ff afkloppen)

Toevallig, afgelopen week ben ik nog een (hierboven reeds genoemde) Craaft ca 1200 tegengekomen in een kroeg waar ik was voor wat onderhoud. Deze amp is inderdaad erg betrouwbaar en geeft flink wat druk, op tweedehands sites zijn deze vaak voor een prikkie te krijgen.

De huidige `budget` serie Nova Visio klinkt ook niet onaardig, en doet niet onder voor Jbl Mrx, Ev Tour X etc. Het ontbreekt deze lijn gewoon aan naamsbekendheid.

Het jammere van Craaft is dat ze, zoals ook vele andere merken, niet sterk zijn (geweest) op het gebied van marketing. Craaft is meerdere malen voor een periode totaal onzichtbaar geweest, waarna ze dan weer uit het niets met een line array en twee stands op de Messe staan.

Mocht je nog meer willen weten dan kun je vast terecht bij Leans, de importeur van Craaft/Nova/Solten is Leans. (Erg behulpzame mensen)

Comment

Working...