showtec lite 8 pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferryatwork
    • Jul 2010
    • 12

showtec lite 8 pro

Beste techneuten,
    Willen jullie me aub helpen, want ik kom er niet uit. Ik ben in het bezit van een stel par 56 lampen, twee showtec MKII en de showtec lite 8 pro.
    De handleiding is voor mij te sumier en ik heb de volgende problemen.

Ten eerste krijg ik niet voor elkaar dat ik twee MKII die met elkaar door gelust zijn zo gekoppel, dat de eerste mkII de eerste 4 kanalen regelt en de tweede MKII de kanalen 5 t/m 8. Als ik op de eerste het dmx adres A001 gebruik, wat moet er dan bij de tweede in gesteld worden?

Mijn tweede probleem is, dat wat ik ook probeer, de faders van de kanalen 1 t/m 8 werken niet zo dat ik de lampen er mee kan dimmen. Het is of vol vermogen of als de fader naar beneden is geschoven, dat hij in de stand staat dat er een voor geprogrammeerd knipperlicht werkt.

Wie kan mij op weg helpen, bij voorbaat mijn dank
    Ferry
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Antwoord op je eerste vraag: A005

Antwoord op je tweede vraag: Selecteer de juiste mode op je Lite8

Niet om lullig te doen, maar de antwoorden op je vragen staan 100% zeker weten netjes en helder vermeld in de handleidingen die je bij de producten geleverd krijgt.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Of selecteer de juiste mode op je MKII, tenminste als je daarmee de MultiDim MKii bedoelt (exacte gegevens geven voor exacte antwoorden!!). Zie idd de handleiding daarvoor.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ferryatwork
        • Jul 2010
        • 12

Beste jongens, het gaat inderdaad over de MultiDim MKii in combinatie met de showtec lite 8 pro.
        Ik wil je de bij geleverde handleidingen wel even toesturen per email, want echt daar staat er geen stom woord over geschreven hoe je die adres verbindingen moet in stellen. Trouwens de MultiDim MKii gaat maar tot adres A004. Dus aub niet zo reageren. Ik vroeg bij het tweede punt of de showtec lite 8 pro in staat is om ook te dimmen. Want bij mij werkt dat niet en wie weet is hij gewoon stuk. ( ik heb nog garantie)

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De MultiDim MKii gaat tot A511...
          In die handleiding staat WEL DEGELIJK geschreven hoe je het adres instelt. Of heb je punt 5 niet gelezen?? Ik had dat hier graag gekopieerd maar de PDF is beveiligd. Het staat op pagina 9 van de Engelstalige handleiding onder "DMX Operation".
          En als je nou even de moeite had gedaan om de Lite 8 Pro op te zoeken dan had je ook gelezen: "8 dim, 4 Swithc & 1 Controllable aux channels". Wat denk je zelf dan?
          Sorry dat ik zo reageer maar als mensen echt te lui zijn om de handleiding te lezen en dan maar liever beweren dat het er niet in staat, dan word ik echt wel kittig...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ferryatwork
            • Jul 2010
            • 12

Ja hoor, ik ben te lui. Ik vraag wel niets meer!
            Ik dacht dat een forum er was om elkaar te leren en te helpen. Ik heb de handleiding voor me en inderdaad, bij mij op blz. 8 staat dat verhaaltje. En nu na vele malen lezen begrijp ik het niet. Ben ik dan te lui en mag ik dan niet vragen?
            Jammer zulke reacties.

Comment

• Junior
              • Jan 2010
              • 114

[pestmode]
              Originally posted by Ferryatwork
              vraag wel niets meer!
              Ben ik dan te lui en mag ik dan niet vragen?
              [pestmode/]

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Je zit wel heel erg snel op de kast!

De handleidingen zijn in de meeste (!) gevallen afdoende, maar in jouw geval dus niet, kan gebeuren!

Je geeft aan dat je de apparaten nog hebt onder garantie, mijn advies: neem even contact op met je leverancier, die zal je graag eventjes op weg helpen!

Wat ik verder nog kwijt wil:
                Je hoeft mij echt geen handleiding van een multidim of een lite8 te sturen, voor onze verhuurafdeling heb ik namelijk de handleidingen geschreven die we bij de verhuur meeleveren.
                Met deze handleiding bij de producten is het tot op de dag van vandaag iedere huurder gelukt om de set te laten werken, maak me dus sterk dat dat bij jou ook gaat lukken.

Een forum is bedoeld om dingen te bespreken die NIET in de handleidingen staan, we mogen van jou toch wel verwachten dat je eerst zelf tijd en energie in je vraagstuk hebt gestoken voordat je van mede forum deelnemers mag verwachten dat ze zich voor jou gaan inspannen?!?

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by laserguy
                  En als je nou even de moeite had gedaan om de Lite 8 Pro op te zoeken dan had je ook gelezen: "8 dim, 4 Swithc & 1 Controllable aux channels". Wat denk je zelf dan?
                  Dat er een typefout op de Highlite site staat...

Je gaat de fout in bij het instellen van de Multidim's.

Dat ding heeft een aantal modi, waaronder 1, 2 of 4 kanalen, chases en de keuze tussen switchen en dimmen.

Via de mode knop kun je schakelen tussen chases van de multidim of de receive modus (DMX). Die laatste wil je hebben. Kiezen doe je door herhaaldelijk op de mode knop te drukken.

Vervolgens kun met de menu knop ook nog instellingen doen, zoals de keuze tussen switchen en dimmen (S1 on/off is de switchfunctie van kanaal 1 aan/uit schakelen bijvoorbeeld, on/off wisselen met de pijltoetsen), het aantal kanalen/adressen (ch1, ch2 of ch4, ook weer kiezen dmv pijltoetsen) en uiteraard het DMX adres (A001, A002, ..., A511). Ook de DMX adressen stel je in mbv de pijltoetsen wanneer A001 in beeld staat.

Het DMX adres wat je instelt is het startadres van de multidim. Staat die in ch4 modus, dus 4 onafhankelijke kanalen, dan betekend een startadres A001 dat output 1 op DMX adres 1 zit, output 2 op DMX adres 2, output 3 op DMX adres 3 en output 4 op DMX adres 4.
                  Wil je bij je volgende multidim verder, dan stel je die dus in op A005.

Tip: lees niet alleen de handleiding door, pak het apparaat erbij en doe gewoon exact wat er staat. Kan bijna niet mis gaan.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Zo....ja ik ben nog vroeg op !

Maar mijjn ervaring met de multidim is dus dat........de een wat beter dimt als de ander.

Heb een 4 tal dezelfd ( zouden ze moeten zijn ) en toch dimt de ene ECHT, en de ander weer half en de volgende weer NIET.

Maar ach, is showtec, de prijs is ernaar en dat is ook de reden dat grotere bedrijven toch voor gerenomeerde merken kiezen en dus bedrijfs zekerheid.

En verders deel ik de mening dat middels de handleiding en een beetje arbeid ( aansluiten, uitproberen ) er toch een hoop ook voor jezelf duidelijk wordt !!!
                    Want alleen in de praktijk kan je ervaring opdoen met je materieel/
                    your light !

Comment

• Ferryatwork
                      • Jul 2010
                      • 12

Dank RENEVANH, Dat is een stuk helderder dan ik uit de engelse handleiding kan op maken. Ik begrijp nu ook het waar om hij niet ging dimmen. Excuus heren, maar ik heb echt al uren zitten klooien en lezen en samen met iemand anders die veel beter engels kan als ik. Als iemand vind daar heb je weer zo iemand die te lui is om het zelf uit tezoeken, reageer dan gewoon niet en ga wat anders doen. Nogmaals een forum is om elkaar te helpen en niet om elkaar te pesten.
                      Ik denk dat ik er nu wel uit kom en ben toch weer blij dat de vraag op dit forum een goed antwoordt heeft opgeleverd.
                      Vriendelijke groet,
                      Ferry

Comment

Working...