Welke USB audio interface???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Welke USB audio interface???

Ik heb sinds vorige week een Numark DMC2 aangeschaft na al jaren met BPM-studio (zonder controller) te draaien. Ik gebruikte altijd mijn koptelefoon uitgang en kon dus ook niet voorluisteren. Op zich werkte dit prima voor mij omdat ik ook nog altijd mijn cd's meezeulde.

Omdat ik nu toch aan het vernieuwen ben wil ik het eens anders doen. Als USB interface zit ik te denken aan een ESI Gigaport (HD) zodat ik in ieder geval genoeg uitgangen heb, maar als iemand een beter alternatief heeft.....open voor suggesties.

Software welke ik nu gebruik is virtual dj 7 (pro full) en moet zeggen dat het een intuitief fijn programma is (tenminste voor zover ik het nu gezien heb).

1e vraag; Welke geluidskaart gebruiken jullie (16 of 24 bit) en hoe zijn daarvan de geluidseigenschappen. Ik wil echt dat mijn geluid goed klinkt en dat de geluidskaart niet de bottleneck is of wordt.Verder is het belangrijk dat de latency zo klein mogelijk is, wil meer en meer automatisch mixen. Als kanttekening moet ik er wel bij zeggen dat ik geen oneindig budget op, ik wil dus vooral een goede kwaliteit/prijs verhouding hebben.

2e vraag: aangezien ik afgelopen weekend een gigaport AG geluidskaart had geleend maar eigelijk deze niet goed ingesteld kreeg ( toewijzen van de effecten op uitgang 5 en 6, zodat ik van mijn effecten het geluidsnivo apart kan regelen, leverde problemen op) vraag ik me af of ik iets wel goed doe en/of iemand nog tips and tricks heeft om dit op te lossen??

Natuurlijk kan het gewoon mijn (on)kunde in deze zijn, dus hulp in deze wordt zeer gewaardeerd
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by HR Soundproductions
    Ik heb sinds vorige week een Numark DMC2 aangeschaft na al jaren met BPM-studio (zonder controller) te draaien.
    Ai, een denon hc4500 controller heeft een goede 2x stereo uitgang ingebouwd. Was misschien een betere keus geweest. (Of heb je 2e hands gekocht.)

Als je een losse geluidskaart op USB wilt, dan zeg ik een fasttrack pro. werkt erg goed. Ik heb zelf ook een terratec phase 26 usb, prima maar de fasttrack pro is mijn inziens net wat beter.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik heb zelf sinds een klein jaar (herfst 2010) een Focusrite Saffire USB 6, met 2 ingangen met mic preamps, en 4 uitgangen (1&2 op gebalanceerde jacks en 1 tot en met 4 op tulpjes, koptelefoonuitgang kan je kiezen tussen 1&2 en 3&4). Het is weliswaar een USB 1.1 kastje, maar dat merk je alleen bij de input latency, op de output heb ik er (ook met 4 kanalen tegelijk) nog geen last van gehad. Drivers en settings waren geen probleem, alles deed het meteen perfect, alleen even de buffers instellen. De koptelefoonversterker gaat lekker hard, maar dat ligt ook aan je koptelefoon.

Ik draai Windows Vista 64 bit, op een Dell Inspirion 1545 (Intel T4200, 2.00GHz, 4.00GB RAM)
      Ik gebruik de Focusrite met Winamp, FL Studio, Reaper, Reason, Mixmeister en alles wat "standaard" uit de computer komt (youtube etc.).

Hij heeft trouwens half Nederland al gezien (van de binnenkant van mijn Lastpak rugzak), en heeft het allemaal prima overleefd. Het enige nadeel is dat de volumepotmeter onderhand een beetje begint te kraken, maar daar draai ik ook wel heel fanatiek aan.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Ik gebruik zelf een gigaport HD en is gewoon simpel maar doet wat het doen moet en je hebt meer uitgangen dan de bovengenoemde oplossingen. Prima kwaliteit echter 1 probleempje. Zorg dat je korte kabels gebruikt aangezien je geen gebalanceerde uitgangen hebt. Maar goed dit hoeft geen probleem te zijn als je de kabels maar kort houdt.

Succes.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Originally posted by DJ Antoon
          Ai, een denon hc4500 controller heeft een goede 2x stereo uitgang ingebouwd. Was misschien een betere keus geweest. (Of heb je 2e hands gekocht.)

Als je een losse geluidskaart op USB wilt, dan zeg ik een fasttrack pro. werkt erg goed. Ik heb zelf ook een terratec phase 26 usb, prima maar de fasttrack pro is mijn inziens net wat beter.
          Inderdaad, ik heb hem 2e hands gekocht.

Daarbij wil ik een kleine set samenstellen (Prodjuser DM19 laptop, Numark DMC2 , Denon X500 en een usb-audio interface) zodat deze mobiel en compact is.

Zoals gezegd wil ik minimaal 6 uitgangen (of 3 stereo) zodat ik de effecten seperaat heb.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Inmiddels een keuze gemaakt voor een usb audio interface. Het is de Hercules DJ trim 4&6 geworden.

Belangrijkste (hoofd)overwegingen om hiervoor te kiezen waren;
            - kon deze voor een hele leuke prijs nieuw aanschaffen.
            - goede audiokwaliteit (vond hem zelfs beter klinken als de gigaport HD!! Wolfson vs AK4538???)
            - 3 stereo uitgangen
            - gepowerde bus, dus geen problemen met geluidsnivo als Vista energy wil gaan besparen
            - Wolfson WM8770 codec, 24 bit codec (DAC;106db SNR A-weighted/ ADC; 102 db SNR A-weighted
            - Wolfson WM8781 stereo ADC 102 db SNR A-weighted

Bijzaken (leuke gadgets);
            - nivometing voor in en uitgangen (voor wat het waard is mbt nauwkeurigheid)
            - selecteerbare asio buffergrootte (latency)
            - selecteerbare high level/low level uitgangen
            - line/phone ingangen
            - meerdere usb aansluitingen
            - regelbare koptelefoon welke selecteerbaar is (kan 1+2 /3+4) zodat je pfl al kunt doen op de interface zelf.
            - robuuste behuizing
            - mic aansluiting

Anyway; eerste indruk is goed, de tijd zal het leren of dit ook zo blijft.....
            Last edited by HR Soundproductions; 01-06-11, 11:05.

Comment

Working...