vibe 30 als dubbele baskast gebruiken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roelande
    • Jan 2009
    • 140

vibe 30 als dubbele baskast gebruiken

zoals de titel al suggereert: kan je de vibe 30 als baskast gebruiken door ze enkel sub/laag signaal te geven via de crossover?

Ik beschik over 4 vibe 30 op 1 dap vision 1600 (1550W @2 Ohm) en zou dus twee vibes als baskast en twee vibes fullrange gebruiken.

Is deze configuratie mogelijk zonder schadelijke gevolgen voor de twee vibe 'baskasten'? Ik denk dan aan schade aan de hoogdrivers oid...

Alvast bedankt

Roeland
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Wanneer je slechts het sublaag naar de kasten stuurt zul je niet bang hoeven te zijn voor je hoogdrivers.
    Maar ik begrijp uit je verhaal dat je slechts één versterker hebt dus hoe wil je dat doen dan?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Roelande
      • Jan 2009
      • 140

Ik zou de boel mono uitsturen vanuit het mengpaneel, links kanaal twee vibes die fullrange spelen, rechts kanaal twee vibes die enkel bassen doen...

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

welk mengpaneel??

live of disco?

welke X-over?
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Roelande
          • Jan 2009
          • 140

mengpaneel: Pioneer djm 800

en crossover: jb systems SE 100 (multiband sound enhancer met sub uitgang)

En het gebruik zal hoofdzakelijk op fuiven zijn...

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Kan technisch maar ik loop niet hoog op met de echte diepgang van die kasten om ze als sub te gaan gebruiken...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Natuurlijk is het mogelijk, maar op de door jouw voorgestelde manier haal je niet het optimum uit de set. Ik zou er dan nog liever voor kiezen om de kasten fullrange aan te sturen. en ze naast elkaar op te stellen.

Natuurlijk is het beter om er gewoon een stel subs bij te kopen.

Comment

• Roelande
                • Jan 2009
                • 140

Als ze met z'n allen fullrange spelen beuken ze inderdaad wel maar dan zit er wat veel hoog in naar mijn zin...

Equalizer tussensteken zouden de meesten zeggen maar daar ben ik niet zo'n fan van in verband met leken die de Speakerprotector willen omzeilen en dan maar wat aan de faders van de EQ beginnen te prutsen...

Ach ja, nu ik weet dat het geen schade kan doen aan de speakers ga ik het morgen eens uittesten.

Bedankt voor de info allemaal

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

ik weet dat ik iets raars zeg..
                  maar ik heb het vroeger ook zo gedaan met mijn stageline setje wat ik toen had...
                  ik gebruikte mijn 15inch PAB-15 toppen ook als sublaag onder mijn Proel topjes voor de groter gigs voor mijn doen destijds...
                  Deze speakers deden het toch echt wel erg goed als sublaag speaker en het vult je set zeker aan. Ideaal is het natuurlijk niet maar het kan waarschijnlijk wel geowon heel goed!

Denk er wel om dat je ze niet te laag laat lopen

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Al uitgeprobeerd ?

Ben best wel benieuwd.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Roelande
                      • Jan 2009
                      • 140

inderdaad het concept eens uitgeprobeerd en het werkt in mijn ogen zeer goed.

Ik ben echter tegen een ander praktisch probleem aangelopen:

Zoals iedereen wel weet moet je ervoor zorgen dat de hoogdrivers boven de hoofden van het publiek komen. De meest voor de hand liggende manier is bovenop de subs plaatsen of met statieven te werken.

De vibes hebben geen flens (gelukkig maar, zou een heel fors statief moeten zijn om nog niet te spreken van het heffen van de kast).

Stacken dan maar en daar kwam het probleem aan: twee vibes op elkaar is de definitie van onstabiel!

Op een betonnen vloer, samen met spanbanden heb ik het nog geriskeerd. Op een houten vloer zou het een echte no go zijn.

Ik ga eens kijken om eventueel iets te maken om het raakvlak onderaan te vergroten en te verzwaren, om zo meer stabiliteit te verkrijgen.
                      Last edited by Roelande; 10-05-11, 21:53.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

Ik heb zelf de A215 gehad van DAP en die zijn goed vergelijkbaar (had er trouwens wel de A18b baskasten bij). Had een vloerplaat gemaakt maarmee ik de met spanbanden aan bevestigde. Deze gebruikte ik dan als volgt; de 2 stuks A215's op elkaar gestapeld (per kant) en de 4x A18b naast elkaar als center.

De plaat mulitplex had ik zwart gemaakt en doordat de "voet" op die manier vergroot wordt, bleef dat prima staan. Op die manier kon ik ze prima op elkaar stacken zonder dat ik bang hoefde te zijn dat deze omver gelopen werden.

Comment

Working...