nieuwe dj mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amigo
    • May 2004
    • 64

    #1

    nieuwe dj mixer



    wij zijn nu reeds +-15 jaar tevreden geweest van onze Jb Classics6 mixer die ong. 2 keer per maand (zelf)gebruikt werd voor trouwfeesten en dergelijke.
    wij hebben hiervoor echt geen effecten nodig, crossfader nooit gebruikt, enkel 4xline in + 1 micro kanaal en 1 Master


    Is het echt de moeite (verbetering van geluidskwaliteit) om dit keer een rodec of ecler of... aan te schaffen die toch wel 3 keer meer kosten.

    de rest van app.
    cd spelers denon dns1000
    Behringer ultradrive dcx2496
    en een set vibe 12 met de 18" subs aangestuurd door EV q44 en Jb systems D2 1500

    Mvg Luc
    Ps zoekmachine gebruikt, topics dateerden van 2003 /2006
    Last edited by amigo; 05-05-11, 18:30.
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    Als jullie en je klanten tevreden zijn, WHY CHANGE A WINNING TEAM?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • amigo
      • May 2004
      • 64

      #3
      och ja, vergeten bij te vertellen, mengpaneel heeft een bier douche gehad, en zit nu met 2 krakende faders die we na 15 jaar dienst niet meer willen vervangen.

      Mvg Luc

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Zo lang iedereen tevreden is: houden zo.
        Persoonlijk vind ik een Ecler wel lekkerder klinken. Een Rodec is objectief gezien prijs/kwaliteit veel te duur. Een Ecler is een heel stuk redelijker!
        Een Vibe 12 met een SUB 18 is een goeie combinatie en klinkt goed en open met een breed stereobeeld dus heel deftig. De D2 1500 is een bakbeest van een versterker waar ook zeker niks mis mee is. Van de EV q44 ook geen klachten gehoord nog.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          Kijk, nu is het logisch dat je op zoek gaat naar een andere mixer.

          Als je 2 keer per maand het setje wegzet (hobby), kun je toch wel een leuk mixertje aanschaffen?

          Numark, Denon, Dateq zijn ook leuk naast de al genoemde ecler en rodec.

          Zelf altijd happy met Dateq (LPM7.2), verder in bezit denon X900, X1500, en een Numark CM200 USB(voor de budget klusjes).

          Mooie aan Denon vind ik de onafhankelijk toewijsbare faders.

          Lees je lekker in hier op het forum, typ bij de zoekfunctie een mixer type in, en er opent zich een schat aan informatie.

          Conclusie zal zijn:
          Alle waar naar zijn geld!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • amigo
            • May 2004
            • 64

            #6
            Hoi, na wat zoek vergelijk en leeswerk zijn dit kanshebbers!

            Behringer dx2000 http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...-dj-mixer.aspx

            Denon dn x 1100 http://www.licht-geluid.nl/shop/p-51...-dj-mixer.aspx

            ecler mac 70

            rodec bx 14

            ze staan in volgorde van nieuwprijzen, en bedenk me waar het prijsverschil zit: duurzaamheid, faders, betere geluidskwaliteit door betere componenten, Merkgeilheid?

            het is en blijft een hobby, gaan het niet verhuren en onze klanten (feestzalen) stellen geen speciale eisen aan de app.
            Last edited by amigo; 06-05-11, 16:01.

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              doe jezelf een plezier en blijf bij behringer weg, mijn broer heeft drie van die dj panelen versleten en je hoort het gewoon kraken als je met je faders schuift.

              Comment

              • amigo
                • May 2004
                • 64

                #8
                Nog iemand slechte ervaringen met de Behringer dx2000 ?

                wat mij zou overtuigen:
                zit in het zelfde marktsegment (prijs) van onze oude JBsystems
                maar de nieuwe reeks van jb vind ik erg pover

                de Behringer dx2000 lijkt erg compleet.

                Comment

                • chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

                  #9
                  Ga voor de Rodec MX serie, is een aktie bezig met mooie prijzen. Ze gaan de toestellen niet meer maken maar herstellingen zullen ze altijd wel doen.
                  Degelijke doos met veel mogelijkheden.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                  Comment

                  Working...