TSX 15 tweeters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Geen idee wat ze ermee hebben geflikt, er zitten geen lampjes tussen. Ptc,s zeggen mij niets eigenlijk, wel zaten er op de print 2 witte blokjes van een steenachtig materiaal. Waar ook oude smeltzekeringen van worden gemaakt.

Verder nog een klein spoeltje en nog een soort van kunststofachtig blokje. Op de witte blokjes stond iets van 10watt 14 j ofzo.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by Ericsamandj
      Geen idee wat ze ermee hebben geflikt, er zitten geen lampjes tussen. Ptc,s zeggen mij niets eigenlijk, wel zaten er op de print 2 witte blokjes van een steenachtig materiaal. Waar ook oude smeltzekeringen van worden gemaakt.

Verder nog een klein spoeltje en nog een soort van kunststofachtig blokje. Op de witte blokjes stond iets van 10watt 14 j ofzo.
      Die witte blokjes zijn draadgewonden weerstanden van 10 watt. En waarschijnlijk dus 14 ohm. Kunststofblokje zal een condensator zijn, Je praat dan dus over een 12dB/okt filter. Wat is er dan precies van "uitgefikt" om jouw woorden te gebruiken?
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

De print is gesmolten ter plaatste van de weerstanden.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Serieus niet goed gegaan, heb je fotos.

Comment

• RonaldH
            • Aug 2009
            • 274

Hoeft verder niets kapot te zijn, de weerstanden kunnen een hele hoge temperatuur hebben/ontwikkelen, daardoor kan de print verkleuren. Heb hetzelfde gezien bij EV S200, speelt gewoon verder.
            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

@dj antoon, foto's ga ik maken zodra ik er mee verder ga.
              Ronald h, in dit geval zijn de scheidingsfilters wel kapot, aangezien de bullets/piezo's nog werken.
              Wat me trouwens opviel was dat de laagdriver direct op het aansluitpaneeltje zat, deze is dus niet gefilterd/ gecrossed.
              Vanaf het aansluitpaneel was parralel een draad getrokken naar het (1weg) scheidingsfilter, waarachter de bullet hangt.

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Had ik begrepen dat het hier niet goed is gegaan.
                Ss de print defect, dan kun je er wel een draad overheen solderen.
                Is er de weerstand eruit "gefikt" dan kun je die vervangen door een gelijkwaardig type.
                Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

@dj antoon, foto's ga ik maken zodra ik er mee verder ga.
                  Ronald h, in dit geval zijn de scheidingsfilters wel kapot, aangezien de bullets/piezo's nog werken.
                  Wat me trouwens opviel was dat de laagdriver direct op het aansluitpaneeltje zat, deze is dus niet gefilterd/ gecrossed.
                  Vanaf het aansluitpaneel was parralel een draad getrokken naar het (1weg) scheidingsfilter, waarachter de bullet hangt.
                  Een 15 incher die tot 7 KHz door moet, hoef je helemaal niet meer te filteren. Dat doet ie zelf al MEER dan voldoende

Comment

• Ericsamandj
                    • Jul 2010
                    • 414

[IMG][/IMG]
                    hopelijk werkt de foto.
                    Beide scheidingsfilters hadden last van een geexplodeert onderdeel, zoals op de foto.
                    Heb ze er tussenuit gesoldeert en een brugje terug gesoldeert.
                    Ze werken beiden nu weer naar behoren, heb ze een hele middag laten spelen op redelijk wat vermogen.(fullrange)
                    Last edited by Ericsamandj; 20-04-13, 18:55. Reason: foto werkte niet.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Oei! Dat is de filtercondensator die is uitgefikt. Knap hoor om dat voor elkaar te krijgen.Als je die door een draadbrugje vervangt, dan zal de bullit best wel spelen ja, maar hij krijgt dan wel het hele geluidsspectrum voor zn kiezen. Ook het laag! Zal die niet lang overleven beste man!! Moet dus weer een condensator interug. Zo te zien een van 0,33 uF 260V. off topic: blijf het sh*t vinden dat de returntoets niet werkt in explorer 10....

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Heb ze er tussenuit gesoldeert en een brugje terug gesoldeert.
                        Ze werken beiden nu weer naar behoren, heb ze een hele middag laten spelen op redelijk wat vermogen.(fullrange)
                        Waarom zouden er onderdelen op een print zitten als die met draadbrugjes ook zou werken?
                        Het onderdeel dat je nu door een draadbrug hebt vervangen is zo ongeveer het belangrijkste onderdeel wat erop zit, die bepaalt welk deel van het spectrum bij bullets terecht komt.
                        Zou ze nog ff door laten spelen op vol vermogen, dan weet je zeker dat je niet alleen nieuwe cross-overs nodig hebt maar ook nieuwe bullets.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

Oke, als ik het goed begrijp is juist dat gele blokje dus de crossover. Enfin, de huidige dagwaarde van de kastjes is misschien hooguit 2 tientjes. Ik kan er dan wel uren aan besteden om ze te repareren, maar voor dat zelfde geld kan je beter een ander tweedehands setje op de kop tikken. Dit heb ik de jongens dus ook als advies meegegeven.
                          Bedankt voor de hulp zoverre.

Comment

• Aart Rietveld
                            • Aug 2004
                            • 190

Die condensator heb je ook wel voor een enkel euro-tje. De set is het dus wel waard. Nu het vakmanschap nog...

Comment

Working...