2X Vibe 15 + 2X 15" Sub, kan dit?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

    #1

    2X Vibe 15 + 2X 15" Sub, kan dit?

    hallo,

    ik heb een aanvraag binnen gekregen voor het volgende:

    Eindexamen Gala van een Middelbare school, het leveren van Licht en Geluid.

    er komen 300 mensen, en de zaal is ongeveer 20 bij 10 (te zien op http://www.villadevierjaargetijden.n...lla/de-balzaal )

    kan dit met mijn speakerset (2X Vibe 15 + 2X 15" Sub FBT 300 Watt RMS) ? heb nog nooit zulke middelmaat klusjes gehad dus eigenlijk nog nooit getest.

    Groeten Lex
    BACK ON TRACK DJ
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

    #2
    Nee.

    Een zeer matige enkel 15" top en een verouderde 15" sub gaan het niet redden. Zeker bij het type jongeren waar je terecht gaat komen.
    No-offense hoor, maar hier is je setje gewoon niet voor geschikt.
    Van die 300 kinderen gaan er minstens 280 de dansvloer op en daar heb je een passend volume voor nodig.

    Dan zou ik eerder een stevig sub/sat setje van een gerenommeerd merk huren, de kosten kun je doorberekenen naar de klant.
    Als hierdoor de prijs voor ze te hoog wordt, dan zul je ze even moeten doorverwijzen naar een drive-in die wel het materiaal in huis heeft.

    Mvg,

    Teun
    Last edited by 4AC; 07-05-11, 12:10.
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

    Comment

    • Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

      #3
      Thanks! Komt wel goed
      BACK ON TRACK DJ

      Comment

      • HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

        #4
        De vibe 15 is inderdaad een matige topkast, de vibe 12 doet het een heel stuk beter. Ik had zelf een setje met 4x vibe 18S en 2x vibe 15 voor de verhuur en daar lag voor mij echt de grens bij 250-300 man. Het laag van de 4x 18s was dan best wel in orde maar de tops bleven echt achter.

        Ben wel benieuwd welke set je kiest om dit te doen.

        Comment

        • knorrepot
          • Oct 2009
          • 234

          #5
          Dat zou je met een EV deltamax setje wel moeten kunnen redden!

          2x dubbel 18'' sub met een leuke top er op moet toch zeker voldoende zijn

          Comment

          • dj pr0flow
            • Mar 2011
            • 85

            #6
            hey

            Ik had ook een vraag rond de Vibe reeks van Jb Systems.
            Ik heb op het moment 4 x Vibe 18s baskasten staan met als topkasten Dap ps-112. Ik weet dat deze topkasten zeker niet goed zijn maar je moet natuurlijk ergens beginnen

            Nu heb ik eindelijk het budget om deze te vervangen. Alleen twijfel ik tussen de Vibe 15mk2 of de Vibe 30mk2. We worden vooral gevraagd om fuiven voor jongeren (dnb, dubstep, ...) te voorzien van geluid en steeds krijgen we de vraag is er wel genoeg aan baskasten voorzien? Dus wat denken jullie vibe 30 of vibe 15?

            mvg
            Florian Berden

            Comment

            • HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

              #7
              Originally posted by dj pr0flow
              Nu heb ik eindelijk het budget om deze te vervangen. Alleen twijfel ik tussen de Vibe 15mk2 of de Vibe 30mk2. We worden vooral gevraagd om fuiven voor jongeren (dnb, dubstep, ...) te voorzien van geluid en steeds krijgen we de vraag is er wel genoeg aan baskasten voorzien? Dus wat denken jullie vibe 30 of vibe 15?

              mvg
              Florian Berden
              Ik vind beide kasten niet echt om naar huis te schrijven als ik het eerlijk mag zeggen. Ik heb zelf 4x Vibe 18s gehad met 2x Vibe 15. De vibe18s presteren gewoon goed, zeker als je er een voldoende zware amp achterhangt.

              De vibe 15 is een heel matig presterende top met een joekel van een gat in het mid-gebied en kan niet goed mee met de subs. Of je er nu 1 sub onder gebruikt of 2. Zelfs eq-en lost het gat in het mid-gebied niet op.

              De Vibe 30 klinkt op zich wel aardig maar ik vind het hoog hiervan op hogere nivo's scherp gaan klinken dat er zelfs niet met processing uit te halen is, je reduceert het maar lost het zeker niet op. Bijkomend nadeel is dat je met 1 sub eronder te laag blijft met het hoog (dus niet boven de hoofden uit) en met 2 subs eronder er weer een heel eind boven uit steekt. Beide situaties dus niet echt optimaal.

              Als je het bij de vibe-serie wilt houden dan zou ik, als ik jou was, eens kijken (ik bedoel dan luisteren) naar de Vibe12. Dat is een best lekker klinkende top, die prima mee kan met de 2x vibe 18s.

              Comment

              • Ericsamandj
                • Jul 2010
                • 414

                #8
                Als je kijkt naar spl moet je gaan voor de vibe 30, echter is dit een grote kast die redelijk aan de prijs zit. waarom kijk je niet eens naar de dap x12-t?
                Deze zit qua prijs gelijk aan de vibe 15 maar heeft dezelfde spl als de vibe30.
                Voor je versterkers scheelt het bijna de helft aan vermogen met hetzelfde resultaat.
                Bij keuze voor de dap's heb je een 12 inch speaker die in je midden segment beter klinkt dan een 15 inch, wat vooral bij spraak naar voren komt.
                [edit] hr je bent me net voor.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Veel boem boem maar weinig muzikaal: Vibe 15/30 + Subs. Mooi klankbeeld, goeie definitie en fris klinkend: Vibe 12 + Subs...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • dj pr0flow
                    • Mar 2011
                    • 85

                    #10
                    Ik wil zeker niet mij beperken tot de Vibe reeks maar verschillende speaker types door elkaar beginnen te gebruiken lijkt me ook geen goed idee.

                    De Dap x-12 wordt mij hier aangeraden al lijkt mij een x-15 leuker.
                    Aangezien 2 baskasten + top mij iets meer hoogte geeft met een 15inch top.

                    Iemand ervaring met deze topkasten?

                    Comment

                    • Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

                      #11
                      als je moest kiezen tussen de x15 en de x12-t dan zou ik de x12-t nemen.

                      de x15 is leuk als je altijd fullrange draait, echter een flink gat in het midden segment en een redelijk lompe kast.

                      de x12-t is icm je subs een betere optie, deze levert net zoveel druk, heeft een 2 inch titanium dome ipv 1.75 en deze klinkt voor zang en spraak een stuk frisser.
                      De keuze is uiteraard aan je zelf maar het betreft hier advies van mijn kant uit.

                      ps houd er rekening mee dat er ook een normale x12 is maar die bedoel ik niet.

                      Comment

                      • HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

                        #12
                        Originally posted by dj pr0flow
                        Ik wil zeker niet mij beperken tot de Vibe reeks maar verschillende speaker types door elkaar beginnen te gebruiken lijkt me ook geen goed idee.

                        De Dap x-12 wordt mij hier aangeraden al lijkt mij een x-15 leuker.
                        Aangezien 2 baskasten + top mij iets meer hoogte geeft met een 15inch top.

                        Iemand ervaring met deze topkasten?
                        Met de zoekfunctie kun je wel het e.e.a. terugvinden, maar het beste werkt het om toch eventjes eens een keertje te gaan luisteren....

                        Comment

                        • dj pr0flow
                          • Mar 2011
                          • 85

                          #13
                          Originally posted by HR Soundproductions
                          Met de zoekfunctie kun je wel het e.e.a. terugvinden, maar het beste werkt het om toch eventjes eens een keertje te gaan luisteren....
                          Ik heb ze gehuurd en ze klonken uitstekend alleen zagen ze er zo zielig uit bovenop de subs...

                          Een 15inch speaker blijft er mooier uitzien bovenop een 18 inch sub

                          Comment

                          • Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

                            #14
                            Dus ga je liever voor de looks ipv de sound?

                            Comment

                            • dj pr0flow
                              • Mar 2011
                              • 85

                              #15
                              Originally posted by Ericsamandj
                              Dus ga je liever voor de looks ipv de sound?
                              Neen absoluut niet. Maar misschien weet iemand een speaker met een 12inch woofer maar die toch erg groot is. Direct ook handig als ik wil stapelen. Want momenteel kom ik met 2 baskasten en 1 dap speaker maar aan 1meter 80 wat niet erg veel is...

                              Comment

                              Working...