Rondzingen Technics draaitafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MUSCOM
    • Mar 2002
    • 62

citaat:
    hoe voorkom je dat technixen gaan rondzingen (stenen en schuim heb ik er al onder liggen)

Adventure Showtechniek
    Een 2 x 31 bands EQ of een parametrische EQ kan uitkomst bieden. zoek de rondzing frequentie op en verzwak hem 3 tot 6 DB. Let wel als je de monitors of FOH set weer 3 db harder zet komt het probleem weer terug. Of neem een VESTAX PDX 2000 draaitafel die heeft er minder last van.

Comment

• Willem
      • Sep 2000
      • 142

Krijg die vestax wel voor mn hoofd als ik die neerzet.........

Comment

• MUSCOM
        • Mar 2002
        • 62

citaat:
        Krijg die vestax wel voor mn hoofd als ik die neerzet.........

Je krijgt wat voor je hoofd als je die feedback er niet goed uit krijgt denk ik. Maar ik verzeker je de Vestax doet het echt veel beter. Maar ja de status van de Technics daar kan geen ander merk aan tippen.
        Qua prijs zijn ze net zo duur.

Comment

• andre
          • Nov 2001
          • 111

staat meestal op contract dat er technixen aanwezig moeten zijn, zien ze een vestax lopen ze gelijk weg!!!
          heb trouwens ff wat anders geprobeert: eerst 2 lagen schuim dan een zware grindtegel en daarna weer schuim, geen last meer gehad. technixen komen dan wel erg hoog te staan!!!

Adventure Showtechniek
          Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

Comment

• Flitslicht
            • Feb 2002
            • 180

Probeer het apparaat in een spin te hangen (zo'n ding waar je als brugger zijnde altijd je tas op je achterrek van je fiets vast maakte)
            Aan de zijkanten dubbel schuim, Probleem opgelost!!!

Heb ik ook gedaan en ik heb nergens geen last meer van!!!

Good luck
            Grtz.

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Zet je draaitafels een gewoon op 4 ingespeelde tennis ballen !

Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• Hertogjoris
                • Nov 2004
                • 1

Ik zit ook met een rumble-probleem, Ik heb echter al ongeveer alles geprobeerd. De DJ-booth staat op rubbere pootjes. De plank van de DJ-booth waar de draaitafel op staat hangt in 4 neopreen elastieken, op deze plank heb ik voor elke draaitafel een grindtegel liggen. Onder elke grindtegel ligt op elke hoek een blokje "bonded foam". Ook heb ik de frequentie van 63 hz op m'n eq met enkele dB's verlaagd. Nog steeds heb ik last van Rumble. Ik heb ook de Freefloats gebruikt, maar dat kan ik de DJ's niet verkopen, omdat vooral bij het scratchen, de draaitafel te instabiel blijkt te zijn. Wat nu?

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

zorg altijd dat de boxen niet in verbinding staan met de ondergrond van de draaitafel

en anders: boxen verder van de draaitafels afzetten..

ik heb zelf nooit last gehad van rondzingen met technics (wat voor locatie dan ook..) wel in mijn begintijden met de soundlabs van plastic. (zoals ook al eerder genoemd)

maar 'zeker' met schuim en een stoeptegel zou het niet moeten rondzingen, dan is er echt iets mis...

grt,

Bart
                  Bart

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Nou IK heb dus ECHT nergens last van !

Gewoon 2 goede stanton 500 naalden erin, gewicht op de arm goed afstellen en dus ook de hoogte ring van de arm.......NIKS GEEN LAST !

Staat aan beide kanten op nog geen halve meter van de naald een box van 400 watt te rammen (als het huis leeg is, want paps en mams vinden house maar NIKS).

Als ze op een feestje staan hetzelfde verhaal alleen dan staan ze op freefloats omdat ze anders overslaan.
                    your light !

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

als je last heb van rumble neem je toch een earthquake of freefloat.

Comment

• foxy music
                        • Oct 2004
                        • 23

ik zelf gebruik altijd freefloats onder m'n sl's,je moet er even aan wennen,want hij staat een beetje gammel,maar je hebt no rumble meer.
                        en na een half uurtje drraien ben je het wel gewend.
                        patrick

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Zelf vindt ik de freefloat niet echt SUPER maar het werkt perfect. NO RUMBLE !! Alleen gevoelig met aanraken van de draaitafel.

De Earthquakes zijn ook goed ( door dezelfde makers ontworpen ) heel stabiel en houdt ook de rumble tegen tot een bepaald niveau want bij echt veel trillingen heb je toch een lichte rumble ( ligt ook aan de ondergrond )

Er komt ook een nieuwe versie op de markt van de Freefloat. Want er zijn veel Dj's die willen een freefloat EN scratchen .........

Dus er wordt voor een variant gezocht door de ontwerpers.

Ben wel benieuwd wat dat gaat worden.

Comment

• Michel van de Beek
                            • Oct 2000
                            • 283

citaat:Geplaatst door mephisto

Zelf vindt ik de freefloat niet echt SUPER maar het werkt perfect. NO RUMBLE !! Alleen gevoelig met aanraken van de draaitafel.

De Earthquakes zijn ook goed ( door dezelfde makers ontworpen ) heel stabiel en houdt ook de rumble tegen tot een bepaald niveau want bij echt veel trillingen heb je toch een lichte rumble ( ligt ook aan de ondergrond )

Er komt ook een nieuwe versie op de markt van de Freefloat. Want er zijn veel Dj's die willen een freefloat EN scratchen .........
                            Uit mijn persoonlijke ervaring moet ik concluderen dat de freefloats superieur zijn qua anti-rumble effect t.o.v. de Earthquakes. Ik denk er een ernstige contructie/ontwerpfout in de Earthquakes zit, aangezien het 'opgehangen' plateau niet totaal contact-geïsoleerd is van de ondergrond is. Dit heeft als effect dat als je op een onstabiele staat, je serieuze problemen hebt met de Earthquakes. Freefloats bieden dan wel een goede anti-rumble oplossing.

Tijdens een evenement wilde de organisator aanvankelijk geen freefloats gebruiken. Om deze reden was de DJ booth voorzien van Earthquakes, maar het had weinig (tot geen) effect. Toen wij freefloats onder de decks plaatsten, hadden we een gemiddelde GBF van 15 dB, en meer dan 25dB op probleemfrequenties.

Freefloats zijn onstabieler. Wat problemen zou kunnen geven met het scratchen. Maar er zijn gemakkelijke manieren om freefloats te stabiliseren, zonder het anti-rumble effect te compromitteren. Bv door de freefloat in dik schuim (zoals in DJ cases) in te pakken. Peter Gelderblom van Club Revolution heeft deze oplssoing bedacht, en het werkt prima.

Voor wat achtergrondinfo over rumble en oplossingen kan je ook de volgende links bekijken:

Groeten,
                            Michel

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Of je legt een grinttegel gewoon op je draaitafelarm..

Weg rumble[:P]
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jadjong
                                • Oct 2003
                                • 654

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Of je legt een grinttegel gewoon op je draaitafelarm..

Weg rumble[:P]
                                Stukje M12 als naald wil ook wel helpen.

Comment

Working...