Compact dubbel 15'' subje.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de Heijde
    • Jan 2011
    • 47

Compact dubbel 15'' subje.

Hallo, mensen.

misschien al wel bekend, dat ik een fanatiek zelfbouwer van subwoofers ben. nu heb ik van een kennis 4 Dap AB15's gehad, natuurlijk geen geweldige woofer, maar leuk om mee te expirimenteren. het is de bedoeling om er 2 dubbel 15'' subjes mee te knutselen. ik denk dat ik ze ga gebruiken voor voornamelijk geluid voor op het podium, of subjes voor kleine feestjes, tot een man of 100 ofzo en verhuur klusjes.
    ik heb een ontwerpje gevonden op een ander forum, misschien dat jullie er eens na zouden kunnen kijken en een mening er over geven?

alvast bedank! marthijn

http://img132.imagevenue.com/img.php..._122_380lo.jpg
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

De AB15 is, voor zijn prijs, niet zo'n verkeerde speaker. Waarom je keuze voor een twee stuks dubbel 15 en niet 4x enkel 15???

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Een tekening van een sub valt niet zoveel over te zeggen wanneer er geen T/S parameters van de speakers bekend zijn en wat de inhoud en afstemming is van het kastje.
      Waarom bouw je niet een Cubo of het ontwerp dat ik een tijdje terug hier heb geplaatst? Beide ontwerpen kun je eenvoudig dubbel uitvoeren.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• de Heijde
        • Jan 2011
        • 47

,
        de rede dat ik 2 dubbele kastjes wil bouwen is dat ze dan redelijk compact blijven en ik heb al 4 enkel 15'' subjes.

de cubo ziet er inderdaad erg leuk uit, maar is deze ook werkend en belangrijker klinkend te krijgen met de AB15. de T/S parameters zijn toch al wel een tijdje bekend van de AB15? altahns ik heb ze al een maar keer terug gevonden op het n*w-l*n* forumm
        :Qms: 4,03
        Qes: 0,631
        Qts: 0,546
        Vas: 122,28 l
        Fs: 46,7 Hz
        Re: 7,2 Ohm
        Le: 2,63 mH
        Xmax: 5,5 mm
        Pe: 400 W
        SPL: 95 dB/W/m
        BL: 18,17
        Sd: 855 cm²

nu ik beter naar de tekening van de Cubo kijk, heeft hij niet iets weg van de Beyma SB15?
        en iik snap de tekening van de Cubo extended niet helemaal, hoe moet ik het zien, als de DAP AB15 er in kan zit de kans er dik in dat ik die ga bouwen. uiteraard zal ik dan foto's plaatsen, maar kan ik er wat meer info over krijgen? ik bedoel dan klank kleur, en of ze een mooie warme bas hebben of echt zon drumfill bass?

als laatste vraag, waar kan ik dat ontwerp vinden wat je laatst geplaatst hebt?

mvg
        Last edited by de Heijde; 11-04-11, 19:39.

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Niet echt netjes om een concurrerende webshop te noemen.

Comment

• de Heijde
            • Jan 2011
            • 47

nee sorry daar heb je gelijk in ik zal het aanpassen.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Je zit hier in het Drive in show forum,

Als je gaat zoeken in het luidspreker zelf bouw forum kom je veel nuttige info tegen (daar hoort jouw topic naar mijn idee ook)
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by de Heijde
                ,

als laatste vraag, waar kan ik dat ontwerp vinden wat je laatst geplaatst hebt?

mvg
                Hier: klik
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• de Heijde
                  • Jan 2011
                  • 47

Verplaatsing!!

whitefarmer je hebt gelijk.
                  ik moet ook op het zelfbouwforum zijn maar ik had dit Topic daar geplaatst en ontving geen reacties helaas.

wat ik wil voorstellen is dit topic naar het zelfbouw forum te verhuizen onder een nieuwe naam. Ik stel voor als topic naam": Subkast voor beginner.

misschien is het leuk om een compact ontwerp te maken met een speaker voor onder de 100 euro p/s. en dan ook echt ONDER de honderd euro. Rede: het blijft een test. ik heb geen groot budget op het moment, en zo zijn er vele. dus zou het leuk zijn om op basis van prijs het voor iedereen mogelijk te houden mee te denken maar ook zelf te kunnen bouwen.
                  wat ik voor mezelf in gedachte had,
                  - een goed stapelbare sub, die ook dubbel is uit te voeren
                  - met 3 op elkaar op een goede stack hoogte komt. (3 subs top er op zonder tussenpaal)
                  - BETAALBAAR (voor zoveel mogelijk meedenkers)
                  - handelbaar
                  - goed voor on the road gebruik.
                  - simpel te bouwen.
                  - een RMS vermogen van tussen de 300 tot 600 watt.
                  - een Professionele look

deze eisen lijken een beetje op die van de compacte 15'' sub die MusicXtra al eens ontworpen heeft. maar omdat ik het leuk zou vinden dat iedereen mee kan denken, is dat project te duur.

hopelijk wordt het een levendige topic.

ik zal de nieuwe topic openen en beginnen met een simpel ontwerp gemaakt in sketchup zodat iedereen kan zien wat de bedoelingen zijn

Groeten marthijn

Comment

Working...