Aansturing eurolite kls-400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjoris
    • Feb 2011
    • 22

Aansturing eurolite kls-400

Beste forum leden,

Na veel zoekwerk op forums etc kom ik er nog steeds niet uit.
    Ik wil graag de Eurolite KLS-400 aansturen met de Showmaster 24 (op advies van leverancier) Maar nu krijg ik dit niet voor elkaar. Ik krijg het alleen voor elkaar om max. 3 schuifjes iets te kunnen regelen. Strobe, Dimmer, Programma.
    Maar ik wil dus alle kleuren kunnen bedienen, heeft iemand enig idee hoe dit werkt? De kls-400 heeft overigens 15 kanalen nodig.

Met de volgende handleidingen kwam ik ook niet verder:
    - Handleiding KLS-400
    - Quikstart KLS-400
    -Handleiding Showmaster 24

Alvast bedankt.
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

Ik ken de KLS-400 niet uit mijn hoofd, maar het klinkt alsof het beestje in een andere mode staat.
    Even goed in de manual kijken voor het juiste menu dus ;-)
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• djjoris
      • Feb 2011
      • 22

Originally posted by mhsounds
      Ik ken de KLS-400 niet uit mijn hoofd, maar het klinkt alsof het beestje in een andere mode staat.
      Even goed in de manual kijken voor het juiste menu dus ;-)
      Bedankt voor je reactie. Maar ik heb dus al de manual doorgelezen en gedaan wat er in stond. Start adres A 1 en vervolgens op adres 512 (dmx). Dan is het enkele wat ik krijg 3 kanalen. (fader, dimmer, strobe) Terwijl er in de quikstart van de kls-400 dat je met de overige 12 kanalen de spot per kleur kunt regelen.

Wie kan mij helpen.

Comment

• djjoris
        • Feb 2011
        • 22

Opgelost. Alles werkt nu correct.

Kan slotje op.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Slotjes worden uitgedeeld door de mods!

Wat was de oplossing?

Fijn als je die hier typt, zodat later ook anderen de oplossing kunnen vinden.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djjoris
            • Feb 2011
            • 22

Originally posted by Whitefarmer
            Slotjes worden uitgedeeld door de mods!

Wat was de oplossing?

Fijn als je die hier typt, zodat later ook anderen de oplossing kunnen vinden.
            Oplossing:

Startadres van de eurolite op A001 zetten. Vervolgens in het menu naar '512' gaan. Nu kun je met de showmaster 24 de kls-400 aansturen. Voordat je iets merkt dat het werkt wel even de dimmer helemaal omhoog (kanaal 2)

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

...dus typisch een gevalletje van: RTFM??
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• djjoris
                • Feb 2011
                • 22

Originally posted by Whitefarmer
                ...dus typisch een gevalletje van: RTFM??
                Nee Whitefarmer, stond niet duidelijk aangegeven in manual. Ik zeg dit om andere mensen hier ook mee te helpen. Niet om te zeggen dat ik de manual niet heb gelezen.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by djjoris
                  Nee Whitefarmer, stond niet duidelijk aangegeven in manual. Ik zeg dit om andere mensen hier ook mee te helpen. Niet om te zeggen dat ik de manual niet heb gelezen.
                  mwahhh...

[LEFT][FONT=Arial,Bold]6.3 Operation via DMX controller[/FONT]
                  [FONT=Arial][FONT=Arial]For operation with a controller with DMX512 protocol, the light set is equipped with 15 control channels.[/FONT]
                  [/FONT][FONT=Arial,Bold]6.3.1 Setting the DMX starting address and selecting the DMX operating mode[/FONT]
                  [FONT=Arial][FONT=Arial]1. To be able to operate the light set with a DMX controller, the DMX starting address must be set for the[/FONT]
                  [FONT=Arial]first DMX channel. For this press the button MENU so many times until A001 is indicated in the display.[/FONT]
                  [FONT=Arial]Then use the buttons UP and DOWN to set the address.[/FONT][/LEFT]

[/FONT][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Note:
                  [/FONT]
                  [/FONT]
                  [LEFT][FONT=Arial][FONT=Arial]The starting address depends upon which DMX controller is being used. Please refer to its user manual.[/FONT][/FONT]
                  [FONT=Arial]
                  [LEFT]
                  [/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]2. To switch to the DMX operating mode, press the button MENU so many times until the display indicates SND or ARO.[/FONT]
                  [FONT=Arial]Then press the button UP. The display will indicate .512 and after a few seconds[/FONT][/LEFT]
                  [FONT=Arial]the light set can be operated with the DMX controller.[/FONT]

Maar het belangrijkste:
                  Het werkt
                  [/FONT]
                  [/LEFT]
                  Groeten John

Comment

• LJKEVIN
                    • Dec 2005
                    • 426

Originally posted by djjoris
                    Heb 9 van die balkjes (8 on-tour en 1 spare) en ik vond de handleiding zeker wel duidelijk.. had het direct aan de praat nadat ik de handleiding had gelezen..

tip: bij dmx gebruik, switch maken(die altijd aan staat)
                    voor de kanalen 1,2 & 3.

kanaal 1: 0
                    kanaal 2: 255
                    kanaal 3: 0
                    en dan deze softpatchen naar ieder balkje..
                    Vervolgens stuur je gewoon je paneeltjes R,G,B aan.

Bij een showmaster 24 heb ik geen idee hoe dit werkt.. maar
                    moet vast lukken op een één of andere manier
                    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...