Onderdelen mc crypt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Onderdelen mc crypt

Hallo mede forummers,

Een redelijk simpele vraag waar ik mijn antwoord wel al op denk te weten.
    Ik ben op zoek naar recone's voor het hoog van een mc crypt pa-1500 actieve speaker.Heb al wat afgestruind op i-net maar niets gevonden. Ook niet van koolsound die de zelfde speaker in het assortiment heeft.
    Aangezien beide merken niet echt uit het a-merk segment komen ben ik bang dat er niets voor in de handel is, iemand wellicht een ander idee?
  • speakertech

• Jan 2008
    • 1698

en de vakzaak waar je ze gekocht hebt? (Conrad)

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Zijn niet mijn speakers, buurjongen van 14 vond het leuk om te testen of hij harder kon dan mijn subs die ik afgelopen weekend aan het testen was met als gevolg uitgefikt hoog en bij 1 zelfs heel t filter weggesmolten. Bij conrad zie ik alleen de hele speaker in de shop staan maar geen recones e'd. Vind het erg lullig voor dat ventje en heb hem aangeboden hem te helpen om ze te maken, indien er recones voor te krijgen zijn.

Comment

• djtobias
        • Sep 2004
        • 15

uit ervaring kan ik zeggen bestel maar nieuw setje speakers bij de conrad

ken het probleem en onderdelen zijn net zo duur als de speaker zelf nieuw als het al leverbaar is

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

iemand ervaring met recones van een ander merk? of kan dit niet zomaar?
          Ik weet dat hij lang heeft gespaard voor zijn 1e setje speakers, en heeft ze nog maar net een halfjaartje. Denk dus niet dat ie zomaar eventjes 2 nieuwe koopt of daar het geld voor heeft. op de drivers staat iig niets vermeld zelfs niet op het filter.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

zoveel kan een nieuw setje toch ook niet kosten... voor dit soort merken is een recone denk ik heel ver te zoeken... simpel zal niet bestaan denk ik...

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Ik neem aan dat de term 'actieve speaker' hier misbruikt wordt voor een speakerkastje met geïntegreerde versterker?

Als dat zo is snap ik niet dat zo'n ding zijn eigen speakers kan opblazen. Zit er dan geen beschermende electronica in om dit tegen te gaan? Dat is toch zo'n beetje het grote voordeel van geïntegreerde kasten (naast aantal andere voordelen)?

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Originally posted by Ericsamandj
                .... en heeft ze nog maar net een halfjaartje. .
                garantie?!
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 649

Originally posted by @lex
                  Ik neem aan dat de term 'actieve speaker' hier misbruikt wordt voor een speakerkastje met geïntegreerde versterker?

Als dat zo is snap ik niet dat zo'n ding zijn eigen speakers kan opblazen. Zit er dan geen beschermende electronica in om dit tegen te gaan? Dat is toch zo'n beetje het grote voordeel van geïntegreerde kasten (naast aantal andere voordelen)?

@lex
                  Ik denk dat je wel erg veel vraagt voor deze prijsklasse

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1086

Dat denk ik ook, maar aan de andere kant: hoe moeilijk is zo'n limiter?

En wat is dan nog de echte reden om een powered kast te willen maken? Niet hoeven sjouwen met versterkers?

@lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Deze kasten zijn door de vorige eigenaar passief gemaakt, nadat ze allebei uit een aanhanger waren gestuiterd werkten de versterkermodules niet meer. hier is dus gewoon een plexiglas plaatje ingezet met een speakon aansluiting.
                      Mijn buurjongen heeft ze overgenomen als passief zijnde en ze op een mission 1500 hangen. In totaal zijn ze al ong. 2 jaar oud.
                      Ik zou hem graag helpen maar ik kom ook niet verder.

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

sjah, dat was dus een dure les voor de buurjongen!

Als hij over 3 jaar probeert met zijn opel kadett de porsche van de overbuurman in te halen kost het hem VEEL meer
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...