Keuze aankoop lichtset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjoris
    • Feb 2011
    • 22

Keuze aankoop lichtset

Beste forum leden,

Voor mijn drive-in show wil ik een nieuwe par licht-set gaan kopen.
    Mijn budget is maximaal 350 euro.
    Ik ben er al over eens dat het LED moet zijn.

Ik heb de volgende opties open staan:
    - LED Par 56 set 4 Zwart
    - Eurolite KLS-400
    - Showtec compacte LED par set RGB

Wat is de beste keuze denken jullie?

Alvast bedankt.
    Last edited by djjoris; 01-04-11, 19:43.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Veel te duur voor de lichtopbrengst en ook nog eens verschrikkelijk lelijk met al die losse gekleurde LEDjes. Als je per se een LEDPAR wil, ga dan voor echte met interne kleurmenging. Die hebben ook tenminste IETS van lichtopbrengst...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

wat heb je nog meer aan licht, en wat voor feesten doe je zoal?
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djjoris
        • Feb 2011
        • 22

Momenteel gebruik ik 2 dubbele derby's.
        Ik ben dus op zoek naar wat meer basis-verlichting. (om maar is mee te beginne)

Ik heb vaak veel 50 jarige feesten. Maar ook op kinderfeesten. De leeftijd is nogal uiteenlopend. Nooit op feesten waar continue hardstyle/hardcore is. Dit is vaak in kleine tot redelijk grote zalen.

Wat is je advies?

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

voor kleine zalen oke, maar : "redelijk grote zalen" dat ga je niet rtedden met 2 derby's en een 4-barretje .

Ik ken alleen de showtec compact bar, en die is wel leuk! (instelbaar op 3 tot wel 16 kanalen!)

Tevens zit er een transportkoffer/tas en statief bij (weet niet of dat bij de andere ook zit)

Voordeel van losse parren is dat ze ook ALLEEN te gebruiken zijn, met eigen DMX aan boord, dat is bij de compact weer niet mogelijk (wel maar dan moet je wat verloopjes gaan bouwen)
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djjoris
            • Feb 2011
            • 22

Ja dat klopt. De eurolite is bijna hetzelfde. Hier zit alleen enkel geen statief bij.(maar die heb ik al) Wel is het zo dat hier een hogere lichtopbrengst in zit dan die van showtec.

Welke lijkt jullie het beste, die van showtec of die van eurolite?
            Last edited by djjoris; 02-04-11, 10:08.

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Ik heb niet zo'n vertrouwen in die showtec statieven. Ik zou daarom voor de eurolite versie gaan, die heeft een spigot aan de bar. Vervolgens pak je er zo'n statief bij: HIGHLITE online - Tripod stand MKII incl. T-bar.

Overigens zou ik dan voor de kls 801 of 1001 gaan, niet voor de 400.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

Originally posted by Big Bang
                Ik heb niet zo'n vertrouwen in die showtec statieven. Ik zou daarom voor de eurolite versie gaan, die heeft een spigot aan de bar. Vervolgens pak je er zo'n statief bij: HIGHLITE online - Tripod stand MKII incl. T-bar.

Overigens zou ik dan voor de kls 801 of 1001 gaan, niet voor de 400.

UUHM........nou verwijs je toch naar statieven van showtec
                your light !

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Originally posted by djjoris
                  Ik ben er al over eens dat het LED moet zijn.
                  Fijn dat jij het er al over eens bent!

Ik zou inderdaad niet voor die parren gaan. Ziet er niet uit als je in de lamp kan kijken en dat zal in de meeste gevallen in jouw gebruik het geval zijn. Een frostje ervoor maakt het niet veel beter. Ik ben het met laserguy eens Geef meer uit voor iets dat er ook echt goed uitziet of spaar dus nog even door.

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...