4-acoustic subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • de Heijde
    • Jan 2011
    • 47

4-acoustic subs

Hallo,

ik heb een vraag. ik draai op het moment met 2 oude master audio SW600 subs (als daar iemand ervaring mee heeft hoor ik dat ook heel graag want ben benieuwd naar andermans belevingen met deze kasten aangezien ze oud zijn maar wel zon ongelofelijke druk produceren en hard gaan) en 2 pronomic pro 15 tops (oud model van Nova acoustics) aangestuurd door een dap P2000 (voor de subs) en een P900 voor de toppen. dit geheel klinkt erg lekker maar aangezien de subjes nu echt oud beginnen te worden ben ik opzoek voor 2 nieuwe subwoofers die lekker veel druk geven en een mooi rendement geven. nu zag ik laatst de [FONT=Verdana]4-Acoustic FCS-118BP Bandpass sub-baskast 800 watt 8 ohm en de [FONT=Verdana]4-Acoustic FCS 215BP Bandpass Baskast 2 x 15 inch 800 watt. ik vraag me af of iemand me meer kan vertellen over 4-acoustics en misschien over deze subjes, want de afwerking ziet er goed uit en de specs misstaan ook niet eerlijk is eerlijk.[/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana][/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]ik hoor het graag [/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]Mvg, Marthijn de Heijde[/FONT][/FONT]
    [FONT=Verdana][FONT=Verdana]Pearl audio[/FONT][/FONT]
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Ik heb al meermaals geschreven over dit merk, gebruik daarvoor de zoekfunctie.
    Het is in ieder geval een budget merk, maar met een ongeëvenaarde prijs/kwaliteit verhouding. De FCS producten kun je qua marktpositie goed vergelijken met de Dap X-serie (het betere spul van een budgetmerk dus) alleen betaal je er nóg minder voor. Je moet er dus geen wonderen van verwachten, maar voor het geld is er naar mijn weten niets beters te vinden. Tenzij je bereid bent tweedehands te kijken...

Daar houd ik het even bij, omdat er best veel over geschreven is.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• de Heijde
      • Jan 2011
      • 47

hardstikke bedankt voor je reactie alvast maar ik hoop er toch persoonlijk nog wat meer info over te ontvangen. ik zal dan ook wat meer info over mezelf geven, ik ben nu ongeveer een jaar serieus bezig met feesten draaien tot maximaal 300 man. het is de bedoeling dat ik wat meer geluid krijg en een goed uitziende set voor een wat netter vertoon. uiteraard is L-acoustics de droom maar nogsteeds budget merken de realiteit voor mij. doe ik er goed aan een set 4-acoustics te investeren voor feesten tot maximaal 300 man. en kan iemand mij misschien iets vertellen EN HIER BEN IK HET BENIEUWST NA! KOMT ER DRUK VANAF OF IN ANDERE WOORDEN VOEL JE DE BASS EN KLINKT HIJ GEWOON LEKKER VOOR ZIJN GELD?

marthijn,

Comment

• Dimi
        • Oct 2002
        • 91

wil je nieuwe kopen omdat de oude nog wel goed (maar oud) zijn en je een keer wat anders wilt, of zijn er naast het feit dat ze oud zijn ook mankementen aan? Als alleen de buitenkant er niet meer uit ziet kun je ze voor minder dan 100 euro per kast weer echt als nieuw in de Warnex laten zetten, dat ziet er echt super uit.

Comment

• de Heijde
          • Jan 2011
          • 47

nouja ik wil ook weer eens wat nieuws proberen en het is ook de bedoeling dat ik wat ga uitbreiden. ik heb deze mastersubs toen voor een prikkie kunnen kopen omdat een groot verhuur bedrijf ze er uit deed. het gaat hier ook over een dubbel 15'' baskast 6th order alleen zijn de master kaster Isobarisch opgebouwd. nu is het zo dat ze op een enkel 15''er draaien omdat bij de ene het speaker er na de aankoop gewoon niet in bleek te zitten en bij de andere ze het waarschijnlijk verkeerd hadden aangesloten omdat een van de conussen compleet gescheurd was. ik heb al zitten kijken om de speakers te vervangen maar bij ISObaric levert dat alleen extra diepgang op want niet nodig is na mijn oordeel omdat ze alsnog erg diep doorbonken, maar ook omdat ze draaien op de 15G400 van beyma. Deze speaker wordt niet meer gemaakt. ik heb al zitten kijken naar vervangende speakers, maar aangezien deze zowieso opgeknapt gaan worden (gekopieerd, professioneel) is dat het probleem niet, er moeten alleen extra baskasten bij komen voor de uitbreiding, dus daarvoor zou ik graag advies hebben,
          uiteraard in dit prijs segment, vooral omdat de gemiddelde luisteraar alleen zal klagen over schril hoog of te extreem laag, en omdat ik nu nog winst wil maken de grote dure merken komen later.

NOGMAALS als er iemand ooit gedraaid heeft met de MASTER AUDIO SW600 kasten ik zou graag ervaringen horen.

MVG

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Kom maar eens luisteren, heb 2x FCS 215BP met nu nog 2x 115T maar als het goed is zeer binnenkort 2x 115T G2 top in ons jongerencentrum hangen.

Locatie nabij Utrecht.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• de Heijde
              • Jan 2011
              • 47

haha ja klinkt goed ik zal mijn ouders eens vragen wanneer de auto beschikbaar is.
              zou je misschien al wat kunnen zeggen over het geluid kwa klank enzovoort. volgens mij heb ik je topic al gelezen want je had toch een topic over 4-acoustics geplaatst omdat je het misschien voor het jongeren centrum wilde gebruiken?

Mvg.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Dat zou zomaar kunnen ja... en nu hangt het er dus.
                Echter, net een paar weekjes. Ik ben dus nog druk aan het experimenteren.
                Op het moment wordt het hoog wat schreeuwerig bij 90dB(A) en hoger, maar dat zou ook aan de limiter kunnen liggen.

Het sub is wel lekker voor onze ruimte. Doet voldoende in de zaal en blijft strak. Zeker als je van een setje fullrange kastjes komt is het een hele verbetering.

Ik heb bij onze dealer ook de 118B en 115B gehoord. De 215BP viel echter op omdat er daarbij geen gat te horen was tussen sub en mid/hoog, bij de 118B en de zeker bij de 115B was dat wel redelijk duidelijk aanwezig. Dit wel in combinatie met de 115T topjes.

Maar, ga (of kom) vooral eens luisteren, dan kun je je eigen beoordeling maken. Geluidervaring is tenslotte enorm subjectief.

Comment

• de Heijde
                  • Jan 2011
                  • 47

ik zal waarschijnlijk wel een keer een reactie plaatsen om te vragen wanneer het mogelijk is om even te komen kijken, want het ziet er (op de foto's) er goed uit. en als u zegt dat het redelijk lekker klinkt dan hoor ik dat graag. over dat gat tussen de 118B en 115B zou dat er niet aan kunnen liggen dat de topkast er niet lekker op aansluit omdat 4-acoustics zelf de 118B aanbieden met de FCS-1217 topkast. mag ik ook vragen waar u de set hebt beluisterd omdat ik dan daar ook even de hele productrange zou kunnen beluisteren. ik vind namelijk de FCS-118H-PA, FCS-118R-PA en de FCS-215BP en FCS-218BP-PA-4000 verschrikkelijk mooie sets, maar met de nadruk op de eerste 2. ik ben zelf enorm benieuwd naar die 18'' hoorn kasten, ik vind dat op een of de andere manier zon mooi systeem, als het een mooie warme bass zou geven wat je vaak toch mist bij een hoorn. maar ook die set met de 2 18'' BR kaster en de FCS-1217 top erom ziet er een beetje D&B Bserie uit.
                  was even een beetje offtopic sorry daarvoor.
                  nog een vraagje volgens de specs van de 215BP bij de 50 Hz, mis je die(??) want eigenlijk gebruik ik meestal een low cutoff van 40Hz maar dat merk ja al wel enigzinds,

MVG

(MENSEN MET ERVARING OVER DE MASTER AUDIO SW600, LAAT ME HET WETEN)

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

De FCS118R PA is een leuke set die voor zijn prijs ( rond de 2500 ) erg goed is er zijn al diverse sets in Nederland in gebruik ook door forumleden hier.

Mss dat die een keer kunnen reageren.

Heb zelf diverse sets gehoord van 4A en die vond ik voor het geld goed klinken.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• ultrakiller
                      • Nov 2008
                      • 67

Ik heb zelf de FCS 118BP , klink zeer lekker en strak , goede weergave op sub.
                      Maar ik heb de indruk dat hij beter speelt met meerdere kasten.

Maar over de klank ben ik zeer te spreken en raad hem ook zeker aan , goede sub.

Comment

• BurnerT
                        • Nov 2010
                        • 11

Dat hoorn gelade setje zou wel goed klinken alleen kwalitatief zouden ze wat minder zijn volgens [PA] 4-Acoustic FCS-118H-Horn PA - DJ - Deejayforum.de .

Echter weten we niet hoe die duitsers hebbe staan raggene xD. (niet een account aanmaken daar voor die fotos die zijn totaal niet interessant)

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by de Heijde
                          ik zal waarschijnlijk wel een keer een reactie plaatsen om te vragen wanneer het mogelijk is om even te komen kijken, want het ziet er (op de foto's) er goed uit.
                          Stuur maar een mailtje, dan weet je zeker dat ik het zie

mag ik ook vragen waar u de set hebt beluisterd omdat ik dan daar ook even de hele productrange zou kunnen beluisteren.
                          Ik ben bij Enjy in Amersfoort geweest. Op het moment is die redelijk leegverkocht (4-acoustic Duitsland heeft productieprobleempjes ofzo), maar normaal staat daar een groot deel van de 4-acoustic serie.

Comment

• dabos3
                            • Mar 2010
                            • 1

Hee Marthijn,
                            toch geen zelfbouw subs meer? (misschien in de toekomst sb28 haha)
                            Die master subs hebben nog wel de tv van de achterburen laten stuiteren.
                            Ik denk dat die dubbel 15 van 4-acoustic een mooie optie zijn voor je, omdat je toch al een liefde hebt voor 15'' kasten en met het oog op uitbreiden.

Gr Daan

Comment

Working...