Hoe doen jullie dat?
Collapse
X
-
Met alle respect, en ik zeg niet dat ik professional ben, daarin tegen ik ben nieuw in het hele DJ gebeuren, maar een beetje interesse en passie voor muziek en de moeite nemen om er geld aan uit te geven is gewoon het simpelste wat er is. Als je dat al niet in je op kunt brengen, zou ik er niet eens aan beginnen.Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!Comment
-
Met alle respect, en ik zeg niet dat ik professional ben, daarin tegen ik ben nieuw in het hele DJ gebeuren, maar een beetje interesse en passie voor muziek en de moeite nemen om er geld aan uit te geven is gewoon het simpelste wat er is. Als je dat al niet in je op kunt brengen, zou ik er niet eens aan beginnen.
gaan we weer .. ik zeg de muziek waar ik graag naar luister koop ik ook. en dat van die 10eur. bakken is wel een goed idee.. tot nu toe had ik alteid dat voor 1 liedje een hele cd moet kopen. (nu moet ik wel zeggen dat verzamel cd's meestal slecht klinken) mijn vader zit in de high-end en het verschil tussen cd's merk je echt!!
grtz.Comment
-
Met alle respect, en ik zeg niet dat ik professional ben, daarin tegen ik ben nieuw in het hele DJ gebeuren, maar een beetje interesse en passie voor muziek en de moeite nemen om er geld aan uit te geven is gewoon het simpelste wat er is. Als je dat al niet in je op kunt brengen, zou ik er niet eens aan beginnen.
Hier ben ik ook mee eens. Ik ben ook begonnen met 5 singels,.Ik zit nu over de 400 cd's denk ik ( man man, als ik eraan denk dat die koffers worden gejat
) Als je dat ineens wil kopen ben je duizenden euro's kwijt.
Da komt ook allemaal met de jaren.. Elke maand koop je zo voor 50 euro aan cd's en op de duur heb je wel wat. En die aanbieding bakken HEMELS
. Zoals Raymond van het Groenenwoud zegt : De liefde voor muziek 
Nu eerlijk, als je in deze tijd niet direct weet waar je muziek kan vandaan halen...
. Mijn nichtje van 6 kan het mij al uitleggen hoe ik iets van itunes moet halen..
Kortom, je moet altijd investeren. Voor niets komt de zon op.Comment
-
Als je als beginnende DJ gewoon bijvoorbeeld 1 Hitzone koopt (ong. 20 euro, als ik het mis heb verbeter me aub
) en 1 verzamel CD koopt per maand ofzo, en dit blijft doen, heb je na een tijdje al aardig wat muziek. Met deze muziek ga je geld verdienen voor meer muziek, waardoor je na een tijdje je dus die 50 euro in de maand kunt veroorloven aan (nieuwe) CD's, aangezien je alle (oude) verzamel-CD's al hebt. Er komt geen oude muziek meer bij dus op een gegeven moment heb je wel (bijna) alle oude muziek en kun je dus die 50 euro in de maand uitgeven aan nieuwe CD's. Niks is beter dan een goede basis van muziek hebben (naar mijn on-professionele inzicht natuurlijk), mooie boxen zijn wel leuk maar je hebt toch echt wel iets nodig wat deruit komt.
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
-
even als niet-DJ.
Ik kom maar twee types bij drive in tegen die goed functioneren:
1) Vrijwel alle goede, en daarmee langdurig goed lopende, DJ's die ik tegenkom.
Die zijn begonnen met thuis veel muziek te luisteren (desnoods met platen van de oudere broer/zus) en uit enthousiasme voor muziek zelf plaatjes te kopen.
Dat je op een zekere leeftijd dan tegen het verschijnsel DJ aanloopt. En daar begeestert door raakt is een eurekamoment. Maar de ECHTE hebben dan vrijwel altijd al genoeg platen om een uurtje bij een feestje van hun vrienden eens te gaan draaien. Dat je dat meestal op een houtje-touwtje bij elkaar geleende set hifi doet mag de pret niet drukken.
2) muziektechniekliefhebbers die van gezelligheid houden. Die beginnen meestal al in samenwerking met iemand van type 1). De spullen en mooi geluid is waar het om draait. Die hoeven geen grote CD collectie aan te leggen, want meer dan een adequate DJ die tijdens de plaspauze van 1) op de zaak let worden ze niet. En ambieren dat niet.
Als je de DJ wil uithangen EN niet dusdanig geinteresseerd bent in muziek dat je ook werkelijk er geld aan hebt uitgegeven of binnen bereik hebt.... Dan wordt het nooit wat met je. Dit meen ik echt.
Dan mis je de belangrijkste component. Het enige stuk wat het publiek echt merkt: jouw verbondenheid met muziek.
het is geen bijzaak!
het is niet iets wat je " o, ja. we moeten ookk wat plaatjes hebben" tegenaan loopt.
het is de kern waarvoor je als DJ gevraagd wordt om te komen
lekker belangrijk!Comment
-
Instrument van drummer: drumstel >€ 1500,-
Instrument van gitarist: Gitaar + versterker >€ 1500,-
Instrument van toetsenman: Keyboard >€ 1500,-
Instrument van DJ: (dj-setje) maar vooral Plaatjes € ?,-
Wat hebben ze gemeen?
PASSIE voor muziek!!!Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
ik denk dat jullie een beetje overdrijven..
het is wat ik zeg .. muziek waar ik graag naar luister koop ik ook wel.
nu het volgende:
zelf ben ik 14. als ik bij mij in de buurt ga vragen wie er allemaal uberhoubt nog geld aan cd's uitgeeft denk ik dat dat vies tegenvalt. ijgelijk niemand !! en die 50eur. in de maant .. dat is ongeveer wat ik verdien dus... NEE dat word hem niet. ik koop af en toe een cd maar alleen omdat ik hem zelf leuk vind. ik ga niet voor iemand die 1x luisterd het geld wat ik in een maand verdient heb uitgeven.Comment
-
[off-topic]
c.slopsma, zorg voor een spellingchecker of zorg dat je wat beter je best gaat doen bij Nederlands op school.
[on-topic]
Ik denk dat wanneer ik bij ieder willekeurige drive-in ga kijken. Wel een illegaal kopietje of een MP³tje kan vinden. Die er eigenlijk niet horen te zijn.
[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
Nu heb je het fout. Ik ben óók 14 en ik kan dat geld wél opbrengen. Ik verdien natuurlijk ook niet altijd 50 euro in de maand, ligt er aan of er feestjes zijn ofzo, maar ik verdien wel wát, dat geld geef ik dan natuurlijk weer uit aan CD's enzovoort. Maar als jij geld verdient, waarom geef je t dan niet uit aan nieuwe CD's? En waarom word het m niet? Je houd toch van muziek, je wilt er toch geld mee verdienen? Als je dit geld natuurlijk uitgeeft aan persoonlijke spullen als laptops en nieuwe telefoons enzo ja dan snap ik dat je geen geld overhoud voor CD's. Met het geld dat je verdient koop je nieuwe CD's waarmee je weer meer geld verdient, investeren heet dat zoals ik al zei. Ga rondvragen bij mensen voor meer werk, feestjes enzo, waar je kunt draaien, om geld te verdienen. Je maakt me niet wijs dat als je er zelf écht achteraan gaat dat je in 3 maanden geen opdracht krijgt en dus ook geen geld overhoud voor CD's. Toon wat initiatief.ik denk dat jullie een beetje overdrijven..
nu het volgende:
zelf ben ik 14. als ik bij mij in de buurt ga vragen wie er allemaal uberhoubt nog geld aan cd's uitgeeft denk ik dat dat vies tegenvalt. ijgelijk niemand !! en die 50eur. in de maant .. dat is ongeveer wat ik verdien dus... NEE dat word hem niet. ik koop af en toe een cd maar alleen omdat ik hem zelf leuk vind. ik ga niet voor iemand die 1x luisterd het geld wat ik in een maand verdient heb uitgeven.Last edited by DJ Paul M; 15-03-11, 16:48.Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
-
je HOEFT op je 14de geen CD's te kopen.ik denk dat jullie een beetje overdrijven..
nu het volgende:
zelf ben ik 14. als ik bij mij in de buurt ga vragen wie er allemaal uberhoubt nog geld aan cd's uitgeeft denk ik dat dat vies tegenvalt. ijgelijk niemand !! en die 50eur. in de maant .. dat is ongeveer wat ik verdien dus... NEE dat word hem niet. ik koop af en toe een cd maar alleen omdat ik hem zelf leuk vind. ik ga niet voor iemand die 1x luisterd het geld wat ik in een maand verdient heb uitgeven.
want
je hoeft geen DJ te zijn op je 14-de
ALS
je DJ wil zijn, DAN maakt het wel dat je muziek moet hebben. (al ben je 14)
En muziek koop je bij een muziekverkoper die geld ervoor wil.
1 + 1 = 2
persoon + plaatjes = DJ
persoon - plaatjes = iemand die een DJ moet laten komen.
Die personen in jouw buurt die geen muziek kopen, huren jou dus als ze een feest willen. WANT jij hebt je geld WEL aan plaatjes uitgegeven.
Net zo goed als ze livemuziek willen jouw buurjongen laten komen die WEL zijn geld naar muzieklessen heeft gedaan. Of dat ze bij ajax die buurjongen laten komen die wel al zijn geld in voetbaltraining heeft gestopt. En die komt er ook als ie met al die plaatjes/muzieklessen/voetbaltraining geleerd heeft iets te doen wat de moeite waard is.
Dat is het leven.Last edited by showband; 15-03-11, 17:26.lekker belangrijk!Comment
-
dj kan alteid nog ..Nu heb je het fout. Ik ben óók 14 en ik kan dat geld wél opbrengen. Ik verdien natuurlijk ook niet altijd 50 euro in de maand, ligt er aan of er feestjes zijn ofzo, maar ik verdien wel wát, dat geld geef ik dan natuurlijk weer uit aan CD's enzovoort. Maar als jij geld verdient, waarom geef je t dan niet uit aan nieuwe CD's? En waarom word het m niet? Je houd toch van muziek, je wilt er toch geld mee verdienen? Als je dit geld natuurlijk uitgeeft aan persoonlijke spullen als laptops en nieuwe telefoons enzo ja dan snap ik dat je geen geld overhoud voor CD's. Met het geld dat je verdient koop je nieuwe CD's waarmee je weer meer geld verdient, investeren heet dat zoals ik al zei. Ga rondvragen bij mensen voor meer werk, feestjes enzo, waar je kunt draaien, om geld te verdienen. Je maakt me niet wijs dat als je er zelf écht achteraan gaat dat je in 3 maanden geen opdracht krijgt en dus ook geen geld overhoud voor CD's. Toon wat initiatief.
ben gewoon bezig met een havo opleiding.. dan ga ik geen beroep maken van dj-en. het is bij mij een hobby. en als je iedere maand al je geld uitgeeft aan cd's heb je denk geen vrienden of sociaal leven. (of je bent gewoon freselijk verwent) jah sorry voor die spelfouten. dyslectie (als je het zo spelt) lees mijn reacties alteid nog een keer maar soms zie ik het gewoon niet.Comment
-
Voor mij is het ook een hobby, waar ik wél mee door wil gaan. Eentje waar ik van hou. Iets wat ik dus graag doe, en dus ook wel geld voor over heb. Het brengt uit eindelijk toch wel weer geld op. Als jouw hobby gamen is (is óók een van mijn hobby's), geef je toch ook geld uit aan een nieuw spel? Dus waarom niet aan CD's? En ik doe VWO, heb een normaal sociaal leven, en ben niet verwend.Last edited by DJ Paul M; 15-03-11, 17:39.Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
-
game is dus iets waar ik helemaal niet van hou. en als ik game leen ik de oude games van mn oom (zonde om geld aan uit te geven). neuj ik ben verder fanatiek met brommers, quads. en diverse andere electronica. dat maakt niet uit. als jij dj wilt worden prima, maar waarom dan dat vwo lukt je ook wel met bbl. (niet dat daat wat mis mee is) kost je veel minder tijd. als je tog dj wil worden ....
maar dit is dus of topic. ik zal me er verder niet meer mee bemoeien want volgens mij staan er nu bijna 2 pagina's met kommentaar. ik denk dat ik dan iets verkeerd doe. zal dit helaas niet veranderen,.
grtz.Comment
-
Zeg niet dat ik persé prof-DJ wil worden, maar ik wil er wel mee doorgaan. Maar idd beetje of-topic. Toch fijn om eens een keer een goede discussie te hebben met iemand van mijn eigen leeftijd. Als ik beetje grof overkwam ergens, sorry
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is

Comment