HERCULES STEEL of NUMARK MixTrack PRO

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • c.slopsma
    • May 2010
    • 57

    #1

    HERCULES STEEL of NUMARK MixTrack PRO

    hallo.,

    Om een beetje te leren mixen zou ik graag1 van deze 2 aanschaffen.
    nu is het de vraag .. welke ??

    HERCULES STEEL:
    Het voordeel van de hercules is dat ik de rmx ken en weet dat deze errug prettig werkt en geen torzooi is. Het nadeel is dat er geen geluidskaart in zit ..
    kan ik een ext. geluidskaart kopen en dan de uitgang op me laptop voor de headphone gebruiken en dan de andere naar ut mengpaneel ?

    NUMAEK Mix Track Pro
    nja en het voordeel van de nummark is de geluidskaart.

    andere suggesties welkom .. maar geen behringer fzo ..

    mvg. coen
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

    #2
    geen behringer ofzo... maar wel hercules gebruiken???

    Comment

    • c.slopsma
      • May 2010
      • 57

      #3
      Originally posted by radioactivediscoshow
      geen behringer ofzo... maar wel hercules gebruiken???
      jah hercules bevalt prima en behringer is gwn zo slecht .... al 2 van die mixers van een friend kapot. hij draait nu op zn 3e

      Comment

      • vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

        #4
        vergeet niet dat hercules ook gewoon is ontworpen voor de huis dj die lekker aan eht rommelen is... ga er eens mee on the road dan kom je er wel achter dat hercules nog slechter dan behringer is...

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

          #5
          Hoe kom je aan een naam?
          "Hercules steel"
          roept bij mij meteen associaties op met "Hercules touw",
          een soort van touwen die met staaldraden zijn versterkt - voornamelijk tegen slijtage.

          Maar ja - je kunt zo'n naam ook voor andere dingen gebruiken:
          draai/mixtafels
          en voor WOII - in de VS - ook: vuilnis-emmers.
          Dus het zal wel een heel degelijke soort van apparatuur zijn, met zo'n naam.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            ik spreek uit een ervaring dat de apparatuur van hercules niet veel voorsteld... ooit begin je wel eens ergens mee en daarom is hercules een van die rotzooi die er bij mij niet meer in komt...

            eerder nog behringer dan hercules!

            Comment

            • c.slopsma
              • May 2010
              • 57

              #7
              Originally posted by radioactivediscoshow
              ik spreek uit een ervaring dat de apparatuur van hercules niet veel voorsteld... ooit begin je wel eens ergens mee en daarom is hercules een van die rotzooi die er bij mij niet meer in komt...

              eerder nog behringer dan hercules!
              ok .. dit is dus een reactie waar ik dus helemaal niks mee opschiet ..
              geef is een reden ..
              wat je zecht is: hercules is slecht. ok prima, maar waarom is hercules slecht.. en wat raad je me wel aan. want zoals ik al heb gezecht ik koop niet zon behringer. de ervaringen zijn gewoon te slecht.

              ik zou graag hebben dat ik een duidelijk advies krijg en niet dat iemand even uitlecht dat "hercules steel" voor de WOII vuilnisbak betekende en het daarom maar niks vind.

              alvast bedankt hoop ik
              mvg. coen

              Comment

              • Tom06
                • Aug 2009
                • 161

                #8
                Hahaha wat een gesprek!

                Nee ff serieus, hercules heeft het bij mij altijd laten afweten.
                Ook weleens tijdens een show, das natuurlijk wat je net niet wil!
                Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

                Comment

                • oxidizer
                  • Feb 2011
                  • 30

                  #9
                  Heel simpel, het is maar voor wat je het wilt gebruiken en welk budget is?

                  wil je het alleen voor thuis gebruiken, dan is het misschien prima. reloop heeft trouwens ook een prima systeem

                  wil je naar verloop van tijd drive-in's gaan doen zou ik een beetje sparen voor een serato scratch sl1, die komen tegenwoordig voorbij voor om en rond de € 200 (2de hands) of traktor

                  Comment

                  • c.slopsma
                    • May 2010
                    • 57

                    #10
                    Originally posted by Tom06
                    Hahaha wat een gesprek!

                    Nee ff serieus, hercules heeft het bij mij altijd laten afweten.
                    Ook weleens tijdens een show, das natuurlijk wat je net niet wil!
                    ok, bedankt.
                    daar kan ik wat meer mee

                    het is voor mij alleen een beetje hobbyen het gaat meschien 6x per jaar op pat fzo. verder ben ik wel errug zuinig op mn spullen. (als ik het vergelijk met lmse daar worden de flightcases met kabels gewoon van een meter hoog podium af geduwt).

                    wat denken jullie van deze ??

                    reloop ziet er wel ok.. uit ..

                    http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTI6MDAwMC4wM GIwLmUyZTgxMGQxJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28 tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zNjIxMzM0NTEw====?~template=PC AT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p _selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_use r_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show _id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhm mh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_search string=Reloop+Digital+Jockey+2&p_searchstring_artn r=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category =alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&ar ea_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_u rl=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_c ategory=&p_80_article=&p_next_template_after_login =&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bp id=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&te mplate=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&t itel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk= &jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_ye ar_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&d ocumentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_cata log_max_results=20

                    srry ik krijg de link niet korter ..
                    ook nog srry voor het verwijzen naar een andere web-shop, maar j en h verkoopt deze niet.

                    mvg. coen

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

                      #11
                      Samenvattend [= van zeer slecht naar minder slecht]
                      Hercules steel - Behringer - Numark
                      Die laatste heet tenslotte ook Mixtrack Pro.
                      En als je weet dat Hercules een paar Achilles-hielen heeft,
                      dan hoef je toch niet van elke gebruiker te horen
                      wat er misschien nog meer k*t aan is?
                      Alleen de naam 'steel 'is al verdacht:
                      net zulke onzin als 'heavy duty' bij veel trussboeren.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • c.slopsma
                        • May 2010
                        • 57

                        #12
                        Originally posted by rinus bakker
                        Samenvattend [= van zeer slecht naar minder slecht]
                        Hercules steel - Behringer - Numark
                        Die laatste heet tenslotte ook Mixtrack Pro.
                        En als je weet dat Hercules een paar Achilles-hielen heeft,
                        dan hoef je toch niet van elke gebruiker te horen
                        wat er misschien nog meer k*t aan is?
                        Alleen de naam 'steel 'is al verdacht:
                        net zulke onzin als 'heavy duty' bij veel trussboeren.

                        als je weet wat allemaal slecht is .. dan weet je vast ook wel wat goed is ..

                        graag dat ook even vermelden. want nu is het zo dat er alleenmaar word gezecht wat slecht is.

                        Comment

                        • vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

                          #13
                          even opsommen dan maar

                          - Hercules laat je in de steek tijdens show en mix thuis omdat de drivers instabiel zijn
                          - De knoppen op de console's zijn van zeer belabberde kwaliteit
                          - Faders lekken naar verloop van tijd door
                          - Hercules bied weinig tot goede ondersteuning voor oudere producten en verwijzen je altijd naar de handleiding en de vaak veelal verouderde drivers

                          Wat wil je nog meer weten?
                          Oja het is absoluut niet schokbestendig, verbindingen in de consoles laten hierdoor lekker makkelijk los...

                          Waarom weet ik dit, het spul kost geen roggel dus in onze jeugdsoos kopen we het toch elke keer weer via marktplaats omdat die jongens namelijk alles stuk maken... ook het duurdere spul...

                          Comment

                          • c.slopsma
                            • May 2010
                            • 57

                            #14
                            ok srry heb mijn vraag niet goed vermeld.

                            wat kan ik beter wel aanschaffen?

                            ik weet het is errug wijnig maar ik wil niet meer dan 250eur. uitgeven.

                            Comment

                            • dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

                              #15
                              Originally posted by c.slopsma
                              ok srry heb mijn vraag niet goed vermeld.

                              wat kan ik beter wel aanschaffen?

                              ik weet het is errug wijnig maar ik wil niet meer dan 250eur. uitgeven.

                              wat jij aangeeft in je begin post, en voor je budget is NIEUW de numark mixtrack pro de beste oplossing, ook werkt deze een stuk fijner dan de hercules rmx die je eerder noemde deze is erg klein en de kwaliteit is gewoonweg RUK.
                              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

                              Comment

                              Working...