Mijn ervaringen met Showtec lichtsturingen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jdeboeck
    • Sep 2007
    • 19

Mijn ervaringen met Showtec lichtsturingen.

Ik dacht dat Showtec een goedkoop maar toch relatief betrouwbaar merk was. Nu heb ik zonet mijn 4de vermogentransistor op evenveel sturingen vervangen, telkens na een 'ontplofte' lamp. Op zich... kan gebeuren dacht ik... lamp oververhit... ontploft... trekt een fameuze kortsluiting en transistor en zekering gaan erdoor.

Maar wat ik vandaag in deze sturing vond versloeg toch alle verbeelding. Voor de duidelijkheid deze sturing is nieuw gekocht bij Thoman of bij MusicStore (weet al niet meer waar).
    1) één van de IC's... en programmeerbare component vermoed ik, is het identificatienummer helemaal van uitgekrast. Waarom doet men dat? en
    2° erger nog, de achterkant van de printplaat waren niet één, maar verschillende extra stroombanen (enkele cm lang) getrokken in dikke 'klotters' solduur van makkelijk een halve centimeter dik. Alles behalve professioneel lijkt me dat...

Vandaar mijn vraag... onze volgende sturing... best geen showtec meer?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

1) één van de IC's... en programmeerbare component vermoed ik, is het identificatienummer helemaal van uitgekrast. Waarom doet men dat?
    Om te vermijden dat je het gaat nabouwen? Is trouwens illegaal. De enige manier om wettelijk je intellectuele eigendom te beschermen is via het octrooirecht.
    erger nog, de achterkant van de printplaat waren niet één, maar verschillende extra stroombanen (enkele cm lang) getrokken in dikke 'klotters' solduur van makkelijk een halve centimeter dik. Alles behalve professioneel lijkt me dat...
    Dat is redelijk normaal: hoe kun je anders grote stromen over printbanen trekken? Je kunt je print daarvoor toch niet tig keer groter maken? Komt regelmatig voor.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Naam van het onderwerp aangepast.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Misschien toch de fout eens bij de gebruiker gaan zoeken? En nog een tip, als je niet eens de componenten bij naam weet te noemen is het misschien verstandig het apparaat te laten herstellen door iemand met iets meer kennis voordat er strax ergere ongelukken gebeuren

Check voordat je een ander merk koopt eerst maar eens de kwaliteit van die dimmers, helemaal bij de vrienden Thomann en of Music Store. Dat zijn de grootste dozen schuivers op de markt en die importeren tegenwoordig deels zelf, wat de kwaliteit helaas niet ten goede komt.

Comment

• mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

Discussie Showtec vs. andere merken is al reeds en vaak over gediscussieerd.
          Je bent blijkbaar al wat langer en serieuzer bezig, dan mijn advies:
          Geef wat meer geld uit aan een wat degelijkere licht tafel waar je langer plezier van hebt
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...