Vraag over mijn kapotte CDJ800 mk2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HouseQuakee
    • Feb 2011
    • 5

Vraag over mijn kapotte CDJ800 mk2

Beste lezers,

Ik heb hier 2 cdj800 mk2s staan en een daarvan wilt sinds kort bijna geen enkele cd lezen terwijl de andere dat wel doet met de zelfde cd.
    Ik heb al gevraagd aan een reparateur wat er aan de hand kan zijn en hij zecht dat of het loopwerk kapot is of dat er wat mis is met de software. weet iemand hier ofdat dit waar is ofdat er iets anders is wat mischien gewoon aan mij licht?

Met vriendelijke Groeten
    Barry
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dikke kans dat er stof op het lasertje zit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

Juist ! Rook aanslag of stof op de lens van de laser.

Ff open halen ( mits je handig bent ) en op zoek naar de laser.
      Deze schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol, en meteen met de andere kant droog wrijven.

En NEE gebruik A.U.B geen cleaner cd die je erin moet stoppen en het probleem tijdelijk oplost.

your light !

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Waarom vraag hier naar de rede van het niet werken terwijl je reparateur al zegt wat het zou kunnen zijn.

Breng hem gewoon weg naar een reparateur die weet wat ie doet.

Straks als wij hier met zijn alleen zeggen dat het A is terwijl het blijkt dat het probleem B is hebben wij het gedaan !

Meestal is de laser ingebrand ( ervaring met CDJ1000 ) over een software probleem nooit last gehad in al die jaren !

mss een keer goed schoonmaken doet een wonder ( kan natuurlijk ook gewoon een laagje vuil zijn ) Maar als het vuil al geruime tijd eraan op ligt kan heet ingebrand zijn aan je laser in dat geval een nieuwe laserunit ben je kleine 100 euro kwijt als het meezit.

Meeste gruis wat ik vaak tegenkom is gruis van de goedkope cdtjes die de meeste Dj's gebruiken om te branden.

Spelers op vaste lokatie's meesdtal vocht en aanslag van rook en of nicotine
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• RenéE
          • Oct 2006
          • 291

Ga eerst eens na of het loopwerk nog moeite doet om de cd te lezen. (kun je waarschijnlijk wel horen)

En let op met die alcohol als je gaat schoonmaken! Gewone (gedenaturaliseerde) alcohol bevat methanol dat het kunstof van de lens kan vertroebelen. Je moet pure ethanol hebben (bij de apotheek, de optie die duidelijk duurder is (accijns)).

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Je moet pure ethanol hebben (bij de apotheek, de optie die duidelijk duurder is (accijns)).
            Moet je dus vooral NIET hebben!! Ethanol kan plastics en rubbers aantasten!! Ga voor 2-propanol ook wel bekend als isopropylalcohol! En geen accijnzen ook!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Originally posted by Rolandino
              Waarom vraag hier naar de rede van het niet werken terwijl je reparateur al zegt wat het zou kunnen zijn.

Breng hem gewoon weg naar een reparateur die weet wat ie doet.
              Ja, maar ook die ziet € want heb stage gelopen bij een reparateur !!!!
              Zeggen dat er een nieuwe laser in is gegaan, terwijl alleen de lens schoon hoefde gemaakt te worden en iets het vermogen opgekrikt voor geval dat.

Eindconclusie: weinig onkosten, en DIKKE winst.

Software problemen geven de CDJ's zelf wel aan, en loopwerk betekend dat je CD niet meer draait ( NIET echt de klacht omschrijving )
              your light !

Comment

• HouseQuakee
                • Feb 2011
                • 5

Ja de cd draait gewoon nog perfect niks geen raar geluid ofso gewoon als de andere cd speler! ik zou hem wel ff een keertje openschroeven en dan de lazer schoon maken, want de ene keer leest hij de zelfde cd niet en de andere keer weer wel dus waarschijnlijk is die laser het probleem! met welke acohol moet ik hem nou schoon maken?
                Alvast bedankt voor de goede hulp

Comment

• RenéE
                  • Oct 2006
                  • 291

Isopropanol is sowieso een veilige optie en als je daar aan kunt komen vast ook de goedkoopste. Ethanol is mijns inziens ook veilig, de lens van een CD speler is van polycarbonaat en dat wordt niet aangetast door ethanol. Maar daarin verschil ik dus van mening met laserguy. (kan misschien komen doordat zgn. schoonmaakethanol inderdaad niet zuiver genoeg is in tegenstelling tot medische ethanol?)
                  Last edited by RenéE; 23-02-11, 20:51.

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

En anders, zoals mijn SCHOON moeder altijd zegt: Spiritus ontvet ook je ramen streeploos ( maar ja, dat zijn ramen he )

your light !

Comment

• RenéE
                      • Oct 2006
                      • 291

Ehm, laten we dat anders sowieso maar even NIET doen! (mochten er toevallig nog mensen zijn die dat advies serieus namen...)

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Isopropylalcohol met polycarbonaat krijgt van de chemiedatabase een Excellent (A) mee.
                        Ethanol met polycarbonaat krijgt het predicaat Good (B) mee, wat staat voor minor effect or slight discoloration... liever niet te riskeren voor een optisch onderdeel dus.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Originally posted by tha_dj
                          Ja, maar ook die ziet € want heb stage gelopen bij een reparateur !!!!
                          Zeggen dat er een nieuwe laser in is gegaan, terwijl alleen de lens schoon hoefde gemaakt te worden en iets het vermogen opgekrikt voor geval dat.

Eindconclusie: weinig onkosten, en DIKKE winst.

Software problemen geven de CDJ's zelf wel aan, en loopwerk betekend dat je CD niet meer draait ( NIET echt de klacht omschrijving )
                          Dat vindt ik grootste onzin wat je daar zegt.

Naar een TD brengen kost idd GELD er wordt immers niet voor niets gewerkt pus zeker niet als je de spullen daar NIET hebt gekocht.

Je kan om te beginnen zo een schoonmaak cd proberen om te kijken of het beter gaat. Dit is een optie als jezelf geen kennis hebt van reparatie.

Ik heb genoeg klanten gehad die op eigen houtje proberen te maken of ff willen kijken waarmee zonder blaam er toch iets afbreken of de verkeerde schroeven terug zetten of onbewust meer schade maken dan dat er in werkelijkheid is.

Onderhoud is duur mits je hetzelf kunt.

Een servicebeurt kost 65 euries wordt ie helemaal uitelkaar gehaald schoongemaakt en gereanimeert zodat ie weer 100% in orde is mochten er hogere kosten aankomen wordt dat eerst doorgebeld voor een goedkeuring van klant.

Echter heb je wel garantie op de reparatie, dus een stuk veiliger mocht je het zelf doen en het fout doen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Originally posted by tha_dj
                            En anders, zoals mijn SCHOON moeder altijd zegt: Spiritus ontvet ook je ramen streeploos ( maar ja, dat zijn ramen he )

Dan moet je er wel mee KUNNEN werken.

als ik de ramen doe met spiritus ziet het er niet uit !

HEt is persoonlijk denk ik. De een kan het wel en de ander niet.

Comment

• RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

Originally posted by laserguy
                              Isopropylalcohol met polycarbonaat krijgt van de chemiedatabase een Excellent (A) mee.
                              Ethanol met polycarbonaat krijgt het predicaat Good (B) mee, wat staat voor minor effect or slight discoloration... liever niet te riskeren voor een optisch onderdeel dus.
                              Oké, duidelijk nu! Ik wist niet anders dan dat zuivere ethanol een goede optie was. Weer wat geleerd!

Originally posted by Rolandino
                              Je kan om te beginnen zo een schoonmaak cd proberen om te kijken of het beter gaat. Dit is een optie als jezelf geen kennis hebt van reparatie.
                              Kun je ook beter niet doen. Die borsteltjes maken krasjes op je lens en daar wordt 't op den duur ook alleen maar erger van.

Comment

Working...