De alternatieven voor Pioneer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan-w
    • May 2010
    • 92

De alternatieven voor Pioneer

Ik lees veel berichten over de negatieve kant van pioneer w.b prijs/kwaliteit verhouding. Dat iedereen het wel wil hebben maar het eigenlijk veel te duur is voor wat je ervoor krijgt.

Ben dus eigenlijk wel benieuwd welke merken dezelfde(of betere) kwaliteit Table tops/ mixers hebben als pioneer? En natuurlijk een betere prijs hebben voor wat je krijgt.
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

persoonlijk ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn denon tabletops (dns3500) alleen spelen ze nogal licht (ze haperen snel als je ze niet regelmatig kuist)
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

Zoals aangegeven in andere topics ben ik altijd te spreken over DateQ, goede prijs/kwaliteitverhouding.

Ik weet ook dat een behoorlijk aantal mensen deze mening delen.
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

Dateq/Pio zijn 2 totaal verschillende mixers, al doen ze een poging met de Vibe oid...

Zelf wel al jaren tevreden gebruiker van een LPM 7.3, geen poespas, gewoon werken en klinken. Maar als je effecten erbij wil dan uh... zal je toch verder moeten kijken.

Geloof dat de Xone:92 tijdje geleden nog de grote DJM concurrent was, mara volgens mij nog uit de tijd van de DJM600 oid...

Ik denk dat in de niet al te verre toekomst de complete systemen om mp3 programmas mee aan te sturen een steeds grotere rol gaan spelen, je ziet dat alle wat bekendere fabrikanten nu dat soort dingen gaan maken, en ook fratsen als gebalanceerde uitgangen daar hun intrede beginnen te doen, evenals het mogelijk maken om losse cd spelers ed aan te sluiten.

Over een tijdje is een drive-in show een laptop+mp3 sturing+speakers
        Vitality Show

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Funktion One heeft ooit eens een test gedaan met allerlei mixers uit de markt, omdat men het opviel dat deze fungeerden als een zwakke schakel in het systeem. Heb je zo veel ontwikkeling zitten in de speakers en versterkers, blijkt het mixertje alsnog de kwaliteit omlaag te brengen. Uit de test sprong er één tussen uit: de Formula Sound FSM600 (toevallig is Formula Sound ook een Engels merk). Funktion One is toen met Formula Sound in zee gegaan en ze hebben samen een nieuwe mixer ontwikkeld: de FF-6000.

De FF-6000 is dus ontwikkeld omdat de markt geen mixers bood met de benodigde, acceptabele kwaliteit (of beter; deze doet niets met het geluid).

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by 4AC
            Funktion One heeft ooit eens een test gedaan met allerlei mixers uit de markt, omdat men het opviel dat deze fungeerden als een zwakke schakel in het systeem.
            Die zelfde conclusie hebben wij inmiddels ook al getrokken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

Er is geen vervanger voor pioneer. Zo`n CD-speler bijvoorbeeld draai die maar is open en vergelijk dat maar is met een andere CD-speler. Dat verschil zie je, dat van pioneer is gewoon vele malen beter en robuster gebouwd.

Laser zijn veel beter enz. enz. je kunt dat niet vergelijken met iets anders.

Niet dat Denon slecht is, helemaal niet. Je betaalt er minder voor, maar je krijgt ook iets minder

Comment

• Stefan-w
                • May 2010
                • 92

Het komt er eigenlijk dus op neer dat Pioneer toch wel één van de beste table tops/mixers maakt, alleen vragen ze er gewoon te veel voor.

En dan komen onder pioneer merken als Denon?

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Wat ik op dit moment in de budget serie erg goed vind is de DMC1000 van Synq.

Deze is erg opvallend zeker qua prijs en funktie's

MAAR Dednon doet ook zijn best en net iets meer PRO.

Wat wel is dat Pioneer door zijn goede marketing nr 1 is en standaard.

Makkelijk in gebruik maar qua degelijkheid niet heel veel meer dan een Synq of Denon.

ALS er onderhoud aan is, erg duur tegenover Denon en B-merken.

NAdeel is gewoon in mijn ogen van Pioneer dat ze de prijs verhoogt hebben en TE SNEL nwe produkten op de markt brengen. ( heb je net de DJM2000 binnen hebben ze alweer de DJM900 NEXUS ) Wat wordt nu de Standaard binnenkort ?

Ik bedoel de 1000 is nu in de laatste jaren DE standaard geworden halen ze hem van de lijst met de 2000 ( Die niet veel beter is ) maar een extra heeft met scherm en USB ( wat natuurlijk wel de toekomst gaat worden ) maar dat wisten ze ook bij het uitbrengen van de 1000.

Ze konden beter de 1000 erin laten en de 800 / 900 eruit gooien en de 1000 in prijs verlagen met de prijs van een 800 en de 2000 met de prijs van de 1000 dan kun je spreken over een eerlijke marketing.

nu is het gewoon geld uit de zakken trekken en je serieuze klanten voor de gek houden.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by Rolandino
                    Wat wel is dat Pioneer door zijn goede marketing nr 1 is en standaard.

nu is het gewoon geld uit de zakken trekken en je serieuze klanten voor de gek houden.
                    Goeie conclusie.
                    Doel van marketing is om geld uit de zakken van de klanten te trekken.......

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

ik denk dat iedereen amen zegt als er is een merk met een alternatief zou komen waar ook een fatsoenlijk microfoon kanaal op zit??? die rommel die nu op de DJM's edg zit kan je gewoon weg niets fatsoenlijks mee doen...

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Excuseer mij voor mijn betweterigheid, maar...

Doel van marketing is het inventariseren van behoeftes.

Verkopen, dat is geld uit de zakken van klanten trekken.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Originally posted by MusicXtra
                          Goeie conclusie.
                          Doel van marketing is om geld uit de zakken van de klanten te trekken.......
                          Daar heb je gelijk in maar ik doelde op dat op deze manier het juist tegenwerkt.

Zolang we het blijven kopen lacht Pioneer alleen maar maar om binnen een half jaar 2 produkten te leveren die elkaar weer overtreffen ( moet nog blijken ) is wel erg snel.

Ik denk persoonlijk dat de Nexus toch gaat winnen to de 2000 waarom brengen ze dan niet gewoon deze eerder uit en dat heeft niets met marketing te maken maar puur geld uit je zakken trekken ( of moet ik zeggen je extra onkosten opjagen )

juist door de marketing van pioneer wordt er zo gedacht door hun in de hoop dat we weer een paar centen gaan uitgeven.

Voor de een is het een investering voor de andere een uigave in beide gevallen is het op deze ,manier voor niemand haalbaar.

Ik ben blij dat ik de 2000 nog niet heb aangeschaft mijn keus zou zowieso op de nexus vallen.

Ik kom daar niet aan onderuit of de 800 moet nog in trek blijven.

Heb tot op heden te weinig aanvraag gehad om deze tafel te kopen

Ik verhuur 4 a 5x per week mijn cdj1000 met djm800 sets en heb nog geen rede om de 2000 te gaan bestellen. zo ook met de mixers MAAR ik zal er wel aan moeten geloven dat een van deze nieuwe modellen in mijn verhuur gaat.

Daarom ben ik blij dat ik niet gelijk deze spullen heb aangeschaft heb nu ook zo een gevoel van hoe lang duurt het dat ze weer een nwe speler op de markt brengen.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

@4AC: Doel van marketing is je verkoop, onderdeel van marketing is in kaart brengen van klantbehoeftes.
                            Uiteindelijk is er door Pioneer heel goed nagedacht over de marketing, die zetten echt niet zomaar willekeurig een paar CD spelers en mixers op de markt.
                            @Rolandino: Door verkeerd gebruik van je leestekens, hoofdletters en vreemde zinsopbouw is er echt geen touw aan je verhaal te knopen.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

@ MusicXtra: Wat is marketing? | Zakelijk: Marketing
                              Lees het kopje 'Verschil tussen verkoop en marketing'. De eerste drie alinea's komen uit de Marketing literatuur, sterker nog, letterlijk uit het boek dat hier voor me ligt.
                              Het is dus exact het tegenovergestelde van wat jij zei.

Mvg,

Teun
                              Last edited by 4AC; 17-07-11, 10:34.
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...