Pioneer Djm 900 Nexus!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan
    • Jun 2003
    • 27

Je kan ook de andere kant om redeneren. Omdat "de heren DJ's" allemaal op dezelfde apparatuur draaien kost dit je
    - weinig ruimte op het podium
    - geen tot zeer weinig ombouwtijd tussen acts
    Alleen al dit levert je tijdens de show veel meer op dan de kosten van het huren van zo'n setje. Ik programmeer (afhankelijk van de situatie natuurlijk) veel liever DJ's dan bands want het is zoveel eenvoudiger en goedkoper; iets wat ook niet onderschat moet worden.

Een klein feestje van een paar honderd tot een kleine 1000 man? Zet een DJ-setje neer en je bent voor een dikke 100 euro aan techniek klaar (ex PA en licht, maar dat moet sowieso); voor bands zit je naast een extra tech vaak ook met extra stagehands (om de ombouw nog enigszins snel en gestructureerd te laten gaan en het podium kost je zaalruimte. Doe me dan maar "arrogante DJ's", al hun issues los je op met een fles drank Maar je moest de riders van zelfs de beginnende omhooggevallen bands eens zien, daar wordt je ook niet vrolijk van. Laat staan de ladingen mensen die ze meenemen, maar vooral jou in de weg blijken te lopen tijdens de avond.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by MusicXtra
      waarom neemt een DJ, als die alleen maar CDJ 2000's en DJM900's accepteert, die niet gewoon zelf mee?.
      Dan krijg je net als bij vele bandjes, alles op het podium en dan weer eraf, vervolgens een identieke set weer erop enz.

Ik denk niet dat je dit wilt, met meerdere dj's achter elkaar. Het is soms al gehannes genoeg als er ook nog eens "een tractor pc" of vooral mac's aangesloten moet worden. Waarbij de cd spelers enkel nog als remote werken. (En de muziek wel doorgaat...)

Edit:Sorry stefan ik zag je post te laat.
      Last edited by DJ Antoon; 20-09-12, 19:43. Reason: Niet alles gelezen

Comment

• Fridge
        • Mar 2002
        • 153

Originally posted by mhsounds
        Dit grotendeels vanwege de sync knopje, handig voor de laptop dj's, we kunnen nu de dj markt ook nog sneller laten verzieken.
        Ik begrijp dus echt Niets van die angst voor het sync knopje. Je legt mij niet uit dat iemand die niet kan draaien dankzij het sync knopje opeens:

* platenkennis heeft
        * weet hoe hij een avond moet opbouwen
        * mooie/leuke/originele overgangen kan bedenken/uitvoeren
        * kan entertainen

etc. etc.
        natuurlijk automatiseer je EEN aspect van het DJ-en. Tja, bring it on zou ik zeggen... als je de rest van bovenstaande aspecten goed onder de knie hebt zit de moeilijkheid nou niet direct in dat beatmixen.

Comment

• DAT DJ
          • Dec 2016
          • 2

Wij zijn echt een voorstander van de DJM 900 en bijhorende CDJ-2000nxs2. We merken ook dat dj's de nieuwe functies echt waarderen, zo ook die Sync knop. Het scheelt je gewoon tijd waarin je ook andere mooie dingen kan doen! Benieuwd naar alle nieuw functies? Lees meer over de CDJ 2000 nexus 2 en DJM 900 in Onze blog

Comment

• Hitvision
            • Jun 2003
            • 388

Dit is je tweede reactie op een post van meer dan 4 jaar geleden! Voegt niet veel toe en is behoorlijk irritant om oude topics op te rakelen zonder eigenlijk iets relevants toe te voegen.
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Gaat hem ook niet om een bijdrage aan dit forum te leveren maar om hits op zijn blog te krijgen en door de linken die hij hier plaatst te stijgen in de Google ranking. Is gewoon spam maar dan nog net wel zo netjes op topics waarover zijn website gaat.

Comment

Working...