Geluid Dateq XTC 2 ten opzichte van Samick SM820

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Blijft gissen op deze manier.
    Zoek op wat de uitgangsspanning en impedantie van de Numark is en idem voor de ingangsgevoeligheid en impedantie van de Dateq.
    Daaraan zie je gelijk waar het probleem zit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by kenzohendriks
      Bij de Dateq krijg ik het inkomend signaal bijna niet op 0db (zelfs soms niet als ik de gain op +6 zet).

Ik kan dan wel bij de processor de gain hoger zetten (zodat als ik het mengpaneel volledig open draai -> Schuif + master + gain) hij net niet gaat clippen (processor)), maar dan moet ik hem bij de processor +10 / +15 db geven.
      Zonder dat ik de gain hoger zet op de processor krijg ik de versterkers niet zover dat ze gaan clippen

Is dit normaal dan? (dat ik de processor + 10 / + 15db moet geven)
      Dus op de dateq krijg je met max gain het signaal op ongeveer 0dB op de meter, dat is waarschijnlijk +4 (+6) dBu op de XLR uitgang.
      Om de processor te laten clippen moet je dan misschien wel +10 a +15 dB gain geven dat kan aardig kloppen, maar dat moet je niet willen, laat deze op 0 staan. Je levert anders veel in op je headroom in de processor.

Als je processor nu goed ingesteld staat, dus geen verzwakking op de uitgangen dan moet je de versterkers makkelijk in de clip kunnen krijgen.

Wat voor processor en versterkers zijn het eigenlijk?

En ja, je uitgangssignaal vanuit de pc is niet erg hoog,

Comment

Working...