Tweede set aansluiten.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by djjoris
    Mijn vraag was enkel ofdat dit simpelweg mogelijk was, vandaar dat ik het even vroeg.
    Wanneer je op 'professionele' wijze jezelf met apparatuur verhuurd zal een huurder ervan uitgaan dat hij met jou de nodige kennis in huis haalt.
    Deze vraag is relatief simpel te beantwoorden met ja of nee maar om alle mogelijke problemen waar je tegenaan kunt lopen te behandelen gaat toch net ff te ver. Om die problemen te kunnen verhelpen is op zijn minst kennis nodig van diverse soorten signalen, aansluitingen, interfaces om verschillende aansluitingen ook op elkaar te kunnen laten werken, enzovoort.
    Dit is zeker geen hogeschool materie, vereist wel enige studie en kan je heel erg veel ellende besparen.
    Overigens vindt je hierover ook heel veel info op dit forum wanneer je creatief gebruik maakt van de zoekfunctie.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

RCA splitters en doorlussen via mengpanelen... onhandig, onpraktisch en risicovol gedoe.

Master uit de huidige mixer in dat cafe trekken en aansluiten op de doorlus van je amprack.

Tenzij je die niet ingebouwd hebt... maar dan heb je het jezelf al bij het ontwerp van je amprack moeilijk gemaakt.
      XLR splitje (voor je processing uiteraard) dan maar, dat blijft al een stuk beter zitten dan die RCA splitters.

Zo zou ik het doen
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Joris,

Waar woont je huis??

Er zijn hier op het forum wel enkele mensen die je vast willen helpen.

Verder sluit ik me aan bij de rest hier. Jouw set (zonder amps/speakers) gewoon als inprikset op de huisinstallatie, als je wilt dat we verder helpen zul je echt meer info moeten geven, zoals: wat gaat er precies over jouw installatie lopen (mics, bandje, dj, di's, etc..), jouw set-up en huisinstallatie en dan bedoel ik merken en types!)

Nix erin is nix eruit! (Zonder info geen feedback)

dussss.....
        zie ook mijn handtekening.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djjoris
          • Feb 2011
          • 22

Info:
          3 versterkers (6kw)
          2 baskisten
          2 Midden toon kisten
          2 Top kasten
          Aleses akira
          Citronic CD - 1.2 (dubbele cd speler)
          Azden MX100P 6 kanaals mixer
          Omnitronic DR-100 Level control Display
          Citronic AX 4 Actieve crossover
          Samson Sterio co mpressor

Uiteraard in flightcases.

info die avond:
          De avond begint in eerste instantie met tonproaten. De microfoons lopen dus over mijn set. Later als de acts afgelopen zijn begint het feest. Dus wordt er muziek gedraaid, over mijn set en eventueel dus ook over de set van het café. Verder worden er tussen de acts door ook muziek gedraaid.

Info installatie café:
          Ik weet enkel dat er 6 behoorlijk speakers over het café hangen. Verder weet ik weinig over wat de specs van de mengpaneel enz. zijn.
          Last edited by djjoris; 07-02-11, 11:51.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Info installatie café:
            Ik weet enkel dat er 6 behoorlijk speakers over het café hangen. Verder weet ik weinig over wat de specs van de mengpaneel enz. zijn.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
            ....nee .....
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Mijn vraag was enkel ofdat dit simpelweg mogelijk was. Op een makkelijke wijze. Het hoeft namelijk niet eens percee op de set van het café aangesloten te worden. Maar als dit simpel zou kunnen zou dit mooi geweest zijn, vandaar dat ik het even vroeg.
              hang een mike van de kroeg voor je boxen.. probleem opgelost..

Comment

• djjoris
                • Feb 2011
                • 22

Ik heb thuis een kleiner setje op de set aangesloten d.m.v. van een rca splitter, Het werkte. Hopelijk werkt het ook in de kroeg, maar daarvoor eerst maar eens wat info verzamelen. Bedankt voor de reacties.

Comment

• hardstyle
                  • Jan 2010
                  • 427

Om het ff duidelijk te maken: geen set is hetzelfde, kan zo zijn dat jij met rca kabeltjes in alle situaties weg kan, maar dit wil niet zeggen dat dit overal zo is, het kan ook zo zijn dat je met jack of XLR moet werken.

Comment

• djjoris
                    • Feb 2011
                    • 22

Dat begrijp ik. Daarom ga ik ook info verzamelen om wat voor aansluiting het gaat in het café.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Ik heb thuis een kleiner setje op de set aangesloten d.m.v. van een rca splitter, Het werkte. Hopelijk werkt het ook in de kroeg, maar daarvoor eerst maar eens wat info verzamelen. Bedankt voor de reacties.
                      hopen is zielig....

Zorg dat je weet wat je te wachten staat, zodat je ervan overtuigd bent dat het werkt!
                      Groeten John

Comment

• djjoris
                        • Feb 2011
                        • 22

Nogmaals:

Dat begrijp ik. Daarom ga ik ook info verzamelen om wat voor aansluiting het gaat in het café.
                        Ik zal dus duidelijk eerst gaan kijken wat voor aansluitingen er zijn en hoe we het gaan aansluiten. Misschien moest inderdaad het woordje 'hopen' weg.

Comment

Working...