pioneer cmx3000/denon 2600F/numark cdn 88

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mus-T
    • Apr 2003
    • 33

Er wordt gezegd dat de Scratch functie van de CMX 3000 niet te vergelijken is met die van de CDJ 1000.
    Het is meer een 'effect' wordt er gezegd.
    Hoe zit het met die van de denon 2600F of de Numark CDN88?
    is de scratch functie te vergelijken met die van de CMX 3000 of de CDJ 1000

Ja ik vind de scratch functie belangrijk!

Alvast bedankt voor jullie reacties...

uhm...ja
    Just me and my Pioneer CDJ-800

Comment

• Reemski
      • Dec 2001
      • 690

De scratch van de 1000 is de beste digitale scratch momenteel verkrijgbaar. Hij klinkt goed, is direct, exact en drukgevoelig.

De CMX daarentegen klinkt ook goed, is ook direct, minder exact en BEWEGINGSgevoelig. Dit betekent dat hij scratcht wanneer de jog draait, de 1000 doet dit afhankelijk van de aanraking.

Dat hij minder exact is merk je bijvoorbeeld wanneer je over 1 beat scratcht. Na enkele dezelfde 'halen' scratch je toch verder in het nummer (niet meer over die ene beat).

De ene keer dat ik met de Denon 2600 scratchte was een behoorlijk slechte ervaring. Klonk minder, haperde, zeker niet makkelijk met de kleine jog en al helemaal niet exact. Absoluut onbruikbaar.

De van de Numark heb ik niet getest.

Maar daarnaast.. Scratchen gebruik ik zelf zo erg weinig...

Comment

• Mus-T
        • Apr 2003
        • 33

citaat:
        De scratch van de 1000 is de beste digitale scratch momenteel verkrijgbaar. Hij klinkt goed, is direct, exact en drukgevoelig.

De CMX daarentegen klinkt ook goed, is ook direct, minder exact en BEWEGINGSgevoelig. Dit betekent dat hij scratcht wanneer de jog draait, de 1000 doet dit afhankelijk van de aanraking.

Dat hij minder exact is merk je bijvoorbeeld wanneer je over 1 beat scratcht. Na enkele dezelfde 'halen' scratch je toch verder in het nummer (niet meer over die ene beat).

De ene keer dat ik met de Denon 2600 scratchte was een behoorlijk slechte ervaring. Klonk minder, haperde, zeker niet makkelijk met de kleine jog en al helemaal niet exact. Absoluut onbruikbaar.

De van de Numark heb ik niet getest.

Maar daarnaast.. Scratchen gebruik ik zelf zo erg weinig...

TNX!!

uhm...ja
        Just me and my Pioneer CDJ-800

Comment

• Madmike
          • Jul 2003
          • 70

DENON! ik heb zelf ook de 2600F, een droomding! maakt niet uit hoe bekrast de cd is, je kunt er nog een theeschoteltje induwen die speelt hij nog af, super functies, moeilijk om even onder de knie te krijgen maar je hebt er wel wat aan: realtime echo`s, reverb`s en filters zo te editen tijdens je mix, sampler met reverse en pitch, platter-hold en -stopfunctie, en hij is compleet zelf te programmeren, zoals hoe lang moet de lade openblijven, welke eff. fuctie standaard staat, sleep mode van de laser is aan te passen, echt alles! hij zegt je zelfs hallo als je m aanzet, haha!

leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Reemski
            • Dec 2001
            • 690

Voor zover ik weet kan je toch niet van effect wisselen tijdens afspelen, bij de DN-2600??

Comment

• Madmike
              • Jul 2003
              • 70

ok, ok....
              je kunt wisselen tussen je reverb, flanger en filter als je cd draait, wil je samplen of krassen met je cd, moet je hem inderdaad ff stoppen. maar voor de rest heb ik toch ech nix te klagen over dit juweeltje!

leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                • Nov 2000
                • 299

Hee mus-t

Voor het scratchen zou je de American audio scratch 2 of de velocity eens moeten proberen.

Ik werk met beide modellen . zo een snelle cd speler heb ik nog nooit gehad.

Zijn tevens ook slot in .

Verder heb ik zo'n beetje alle denon's wel ( of gehad).
                De tandwielen voor de laatjes heb ik dus in voorraad. ( kost maar weinig)

Comment

• vos01079
                  • Jul 2003
                  • 4

Persoonlijk zou ik kiezen voor de DN-2600F.
                  Alleen al omdat de KEY-control apart in te stellen is en niet zoals bij Pioneer vast zit op Pitch 0%.

!

Grtz,
                  Dennis.

Comment

Working...