Welke actieve/passieve speakers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shock
    • May 2009
    • 44

Welke actieve/passieve speakers?

Hallo, na een tijdje weg geweest te zijn heb ik een nieuwe vraag.

Ik ben op zoek naar nieuwe speakers, omdat ik steeds vaker gevraagd word om te draaien en dat gaat bijna niet met de speakers wat ik nu heb.

De muziekstijl is vooral house/dance, en waar ik draai zullen maximaal 100 man zijn (meestal zijn het kleinere feesten). Ik heb al wat op internet gezocht en toen kwam ik op de RCF art 312a uit, ik had al gelezen dat het een heel goed merk was en de prijs is ook redelijk, en om de 12inch woofer voor een lekkere bass. Ik heb gekozen voor actieve speakers omdat ik zelf geen goede combinatie kon maken met passieve speakers en een versterker, en het is makkelijker om aan te sluiten en mee te nemen.

Mijn vraag is nu of er goede alternatieven zijn, zowel actief als passief. En misschien is de RCF wel té voor mijn doeleinden.

Ik weet dat ik het beste kan gaan luisteren, dit zal ik ook zeker gaan doen, maar ik zou graag wat alternatieven willen hebben.

Alvast bedankt.

Mvg, Matthijs

Edit: ik had ook voor de RCF gekozen zodat ik een goede basis heb, en voorlopig geen nieuwe meer hoef ik te kopen.
    Last edited by Shock; 14-01-11, 10:48.
  • Diejai T
    • Jan 2011
    • 3

Misschien moet je even kijken naar DB Technologies?
    Ik had deze even ter vervanging en was zeer tevreden van deze speakers. Vooral de 602 serie.

Misschien niet onbelangrijk wat je budget is?
    Ikzelf heb de JBL PRX615M, maar dan moet je toch rekenen op een 2500 euro voor een paar speakers.

Mvg
    Tim

Comment

• Shock
      • May 2009
      • 44

2500 euro vind ik wel echt te duur, in ieder geval waar ik het voor gebruik. Dit is ook meer dan 2x zo duur als een setje art 312a.. (mooie speakers trouwens)
      Meestal heb ik feesten met 30-50 mensen, 100 is uitzonderlijk.

Mijn budget ligt rond de 800-1000euro. Het liefst speakers die vergelijkbaar zijn met de art 312a.

Comment

• Dj Gino V
        • Feb 2009
        • 237

Hey

Ik heb ervaning met de qsc hpr 122i en de opvolgers zijn de KW reeks maar is ook aan de dure kant want voor 2 ben je ook 2500 eurotjes kwijt.
        maar mischien is de K reeks wel iets voor jou zijn zeer goede speaker voor zijn geld.
        maar een budget zal wel gemakelijk zijn

mvg Gino

Comment

• Shock
          • May 2009
          • 44

Hallo,
          Ik heb in mijn vorige post al aangegeven wat mijn budget is. (beter lezen!)
          De qsc speakers zijn zeker mooie speakers, maar wat te duur voor mijn budget en doeleinden.

Gr, Matthijs

Comment

• highendsyl
            • Feb 2007
            • 81

Echt goede actieve speakers met volle bas (voor jouw stijl noodzakelijk) en volume..... met jouw budget....... mijn inziens lastig.

Kijk eens naar 2e hands.

Ik zelf ben niet zo fan van de geluidskwaliteit van DAP, Behringer, etc.etc.

Ik verhuur vaak de EV ZXa1 voor huiskamerparties e.d. Licht een beetje in jouw prijsklasse. Klink zeer lekker, maar ik denk te weinig db's voor wat je wilt, als je dit vergelijkt met de RCF welke je gekozen hebt. Soms doe ik er een QRX118s subje erbij op een EV CP4000s. Dat zou ideaal zijn voor jou, maar zware overkill en veel te duur.

Mijn advies: doorsparen of 2e hands. (Goedkoop is duurkoop, daar ben ik wel achter gekomen).

Zag echter zojuist de EV LiveX series actief, net gepresenteerd. De 12" versie kost $599. Geen idee hoe ze klinken overigens.

Succes
            Last edited by highendsyl; 15-01-11, 09:08.
            Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

Comment

• Shock
              • May 2009
              • 44

Als ik de RCF art 312a koop, zou dat voldoende zijn voor 30-50 man? Dat soort feesten heb ik het meest. En dat als ik een keer een groter feest heb, dat ik dan een sub woofer erbij huur, of gewoon een andere set.. Ik heb namelijk nauwelijks feeste van 100 man, bijna altijd 30-50.

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Als ik de RCF art 312a koop, zou dat voldoende zijn voor 30-50 man? Dat soort feesten heb ik het meest. En dat als ik een keer een groter feest heb, dat ik dan een sub woofer erbij huur, of gewoon een andere set.. Ik heb namelijk nauwelijks feeste van 100 man, bijna altijd 30-50.
                Je mist het echte sub natuurlijk, maar 50 man is echt geen probleem
                met de 312a's.
                Ik zet ze regelmatig weg in kleine cafe's in combinatie met live bandjes en dat gaat probleemloos.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Shock
                  • May 2009
                  • 44

Komt uit de 312a's zelf wel een lekkere bass? Als je ze in een kleine ruimte hebt en tot 50 man ongeveer?
                  Ik ben nog een beetje een beginner, en daarom vind ik 2500 wel erg veel.
                  Bedankt voor alle tips!

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Een lekkere bas komt er wel uit ja, maar uiteraard geen lekker sublaag.
                    Gewoon eens een setje huren lijkt me de beste optie.
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Shock
                      • May 2009
                      • 44

Als er een redelijke goede bass uit komt ben ik al zeer tevreden!

Ik zal binnenkort eens ergens gaan luisteren of huren.
                      Bedankt voor jullie adviezen.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Misschien wel leuk om je bevindingen met ons te delen als je het setje een keer gehuurd hebt.

Comment

• Shock
                          • May 2009
                          • 44

Ja inderdaad, goed idee. Lijkt me ook leuk om mijn mening te delen.

Het kan wel even duren voordat ik ze huur, maar dat zien jullie dan.

Comment

• djtom
                            • Jan 2009
                            • 142

Hey.
                            Morgen komt er 1 rcf art 312a.
                            Zal mijn bevingingen posten en hoe het laag is.

Comment

• Shock
                              • May 2009
                              • 44

Heb je hem vandaag gekregen? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
                              Waarom eigenlijk 1 speaker als ik vragen mag..?

Comment

Working...