Tips voor het maken van een LED discomeubel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diejai T
    • Jan 2011
    • 3

Tips voor het maken van een LED discomeubel.

Beste J&H,

ik ben nieuw op dit forum en na wat opzoek werk vond ik niet echt veel werkende foto's van allerlei discobarmeubels. Ik ben al 10 jaar actief in het klank en licht gebeuren en heb besloten om een volledig discobarmeubel te maken. Hoe zie ik het voor me? Graag plaats om twee technics en een standaard pioneer djm800 te plaatsen. En drie in de hoogte verstelbare statieven om 2 table top cd spelers (pioneer cdj1000 ed, denon dns 3700, enz) en een laptop te kunnen plaatsen. Vooraan had ik een idee om met led verlichting te werken, wel indirect, zodat de voorzijde een witte plexi zou moeten zijn. Het meubel zelf zou ik op vier wielen plaatsen, omwille van transport. Ik had gedacht om een volledig stalen, inox, alu, frame te laten maken en traanplaat te gebruiken als tafel voor de menger en dergelijke.

Wie kan mij tips, richtlijnen en andere nuttige informatie bezorgen. Zowel foto's als ervaringen zouden voor mij zeer nuttig zijn. Ook andere ideetjes die interresant zijn, zijn voor mij een grote hulp.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Mvg Tim
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Diejai T
    Beste J&H,

en traanplaat te gebruiken als tafel voor de menger en dergelijke.
    dag Tim, welkom hier op het forum.
    Traanplaat is niet echt een fijn materiaal voor het blad, als er een keer een drankje omgaat is het heel lastig schoon te krijgen en kun je beter een glad oppervlak hebben.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Paar dingen om rekening mee te houden.
      • Hoe ga je het vervoeren?
      • Moet je regelmatig trappen/podia op?
      • Wat voor feesten draai je?

1e, is van belang omdat je dat ding mee moet sjouwen, gebruik je een flinke bus en heb je plek over, dan is het geen probleem, maar als je alles nog in een stationwagon propt...

2e, een metalen frame met allerlei toestanden is leuk... maar als je vaak alleen bent en het ding moet vaak een podium op kan je beter wat gewicht proberen te besparen.
      Trappen wordt sowieso een ramp, zeker als je het niet kan delen of in kan klappen.

3e, cdj's en laptop op steuntjes is leuk, maar als je vaak op 'boeren'feesten draait, waar het wat wilder kan worden en ze kunnen contact maken met je meubel moet je zorgen dat alles donders goed vast staat. Bruiloftjes en werken op aparte podia is natuurlijk geen probleem.

En een 4e... meet even hoe breed een deur is en zorg dat je daar hoe dan ook doorheen kan, lastig als je buiten moet staan omdat een simpele deur te smal is :P
      Vitality Show

Comment

• Diejai T
        • Jan 2011
        • 3

Misschien nog wat nuttige informatie.

Vervoer is een Ford Transit, dus dit zou geen enkel probleem moeten vormen. Ook had ik graag het meubel kunnen inklappen. Hoe zie ik het? Het tafeldeel waar menger en dergelijke op komt, zou naar beneden moeten kunnen, zodat de zijkant ook nog naar binnen geklapt kunnen worden. Steunen voor de cd spelers en laptop zouden dus bovenaan aan het frame zelf moeten hangen.

Ik zou er vier wielen willen onder plaatsen, zodat ik niet telkens het geheel moet inklappen.

Comment

Working...