Movingheads kiezen voor onze drive in!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miani
    • Jan 2010
    • 40

Movingheads kiezen voor onze drive in!

Beste lezer

Op dit moment zouden wij onze drive in willen uitbreiden met de aanschaf van 2 MH's.

Zijn jullie bekend met het merk Qmaxz ?
    Hiervan kan ik er 2 in een op maat gemaakte case op de kop tikken, welliswaar tweede hands, maar bij een zeer vertrouwd persoon, waar we al vaker apparatuur hebben gekocht.

De concurrent is de Showtec Explorer 250:

Showtec Explorer 250 Pro Set, 2x Explorer 250 Pro MKII met flightcase

OF zeggen jullie dat we beter nog 2 anderen kunnen kopen? Wel belangrijk is dat ze netjes in een case zitten!

Bij voorbaat dank!
    Miani
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Waarom MH's en geen scans?
    Voor het geld van 2 MH's kan je vaak 4 scans aanschaffen die meer toevoegen aan je show dan 2 headjes.

Sowieso hangen de heads bij de meeste shows achter/boven de disco zelf... waar ze qua bereik even veel kunnen als een scannetje.
    Vitality Show

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Qmaxz levert mooie spullen heb zelf ervaring met qs250w en de qs575w beide washes maar neem aan dat de spots vergelijkbaar zijn in kwaliteit.

Comment

• Miani
        • Jan 2010
        • 40

Originally posted by stainz
        Qmaxz levert mooie spullen heb zelf ervaring met qs250w en de qs575w beide washes maar neem aan dat de spots vergelijkbaar zijn in kwaliteit.
        Het betreft de Q1500w

Comment

• Miani
          • Jan 2010
          • 40

Knoop doorhakken

Beste lezer

we kunnen 4 x de Qmaxz Q1500W (wash) in een op maat gemaakte case aanschaffen voor 2300 euro [2e hands!]

of

2 x de showtec 250 explorer pro MKII in een case voor 2230 euro [ nieuw ]

of

een compleet ander merk voor vergelijkbare prijs

DE VRAAG: wat zou u kiezen voor een drive in ??

dank!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Ik zou de Phantom 250spot nemen is een aardige head met 250MSD prisma en draaiende gobo´s.

Ook leuk zijn de JB systems Imove 5SN HID of ELC 250W.

Kisten voor deze set vind je voor 89 eurie ) geen dubbele kist.

Maar de keus tussen deze lampen is voor mij Showtec puur vanwege de krachtige lamp prisma en draaiende gobo´s kortom veel meer voor een beetje meer geld

Kan natuurlijk niet in je portemonee kijken.

Verder zijn Clay Packy en robe ook nette maar veel duurdere heads.
            Last edited by moderator; 02-03-11, 07:26.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

het is jammer dat de Qmaxz'en washes zijn, je hebt dan wel mogelijkheid om veel meer kleuren te kiezen, maar je hebt geen gobo's en prisma's.

Weet niet of je ze bij een bedrijf weg hebt of wat anders? anders misschien kijken of ze spots hebben ook. Want Qmaxz is toch duidelijk in kwaliteit een slag beter dan Showpech en ga je op langere termijn veel meer plezier van ervaren...

Kijk dus naar hoeveel meerwaarde gobo's en prisma's zijn en beslis daarover of je washes of spots koopt..

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Die showtec maar dan de 575 versie stonden eens bij ons in de club, ik hoefde die avond gelukkig niet te operaten want die dingen zijn om van te huilen.

Een kennis van mij met een drive in show heeft de 250 gehad en met die ook alleen maar problemen.
                Is de kwaliteit van die Qmaxz'en stukken beter (maak ik op uit de vorige posts) zou ik lekker voor die gaan
                Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Miani
                  • Jan 2010
                  • 40

Het gaat echt om washes, helaas.
                  Zoals jullie merken is dit de eerste keer dat wij ons bezig houden met de aanschaf van movingheads. Nu we dus met grote bedragen te maken krijgen willen we wel zeker weten iets goeds te kopen.

De washes van QMaxz zijn geen optie want gobos en prismas zijn toch wel een vereiste!

Als alternatief wordt genoemd:
                  Showtec Phantom 250
                  JB Systems Imove

Gelet op duurzaamheid, mogelijkheden, degelijkheid, gebruikersgemak enz; welke zouden jullie dan kiezen, voor onder de 800 euro per movinghead ?

Alvast bedankt
                  Last edited by Miani; 02-03-11, 16:22.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Ben voor die prijzen zelf ook nog op zoek naar een degelijk spotje, nog niet gevonden helaas.
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...