Truss kiezen voor Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miani
    • Jan 2010
    • 40

Truss kiezen voor Drive In

Hallo allemaal,

We werken al lange tijd met een Showtec lichtbrug en twee simpele Showtec T-barretjes om ons licht op te hangen.

Nu wilden wij de overstap maken om alles in 1 Wind Up truss te hangen.

Wat er allemaal in moet:
    - 6 x analoog PAR 56
    - 4 x LED Par 56
    - 1 x JB Sys. Waterwave
    - 1 x JB Sys. Inferno
    - 1 x Showtec Dataflower
    - 1 x Showtec Jumbo Stroboscoop
    - 2 x Jb Systems The Winner (scanner)
    - 2 x Showtec Explorer 250 Pro (movingheads)

Het leek ons niet verstandig om een triangle (deco) truss van American DJ / Showtec aan te schaffen; maar aparte truss (2 x 1,50 m) en dan 2 wind up statieven.

Welke truss en welke statieven raden jullie ons aan?
    Het moet nog wel transporteerbaar blijven

EDIT
    Alternatief is om toch een American DJ lichtbrug te kopen,
    en de moviingheads chique op een verticale truss te zetten, naast de DJ Booth
    Last edited by Miani; 06-01-11, 10:54.
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Denk dat je jezelf goed moet afvragen hoe ver je door wil groeien.
    Als je echt groter wil worden en van je hobby je beroep maken zou ik zeker niet bezuinigen op goede statieven en professionele truss.
    blijft het hobby dan lijkt het me dat de prijzen daar ook naar moeten zijn.

professioneel zou ik voor 2 VMB statieven gaan met een merk truss dat eventueel in de buurt ook bij te huren is zodat je ook een brug EN 2 verticale trussen naast de booth te zetten.

Blijft het hobby dan zou je ook een goedkopere windup kunnen kiezen en een voordeligere truss waarbij je niet let op mogelijk bijhuren.

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Als eerste zou ik eens kijken of je je lichtshow niet eens wilt opschonen. Verkoop je bijvoorbeeld al je losse lichteffecten en gewone parren en koop je daarvoor in de plaats twee setjes eurolight kls-800 oid, dan zou het zomaar eens kunnen dat je lichtshow daar flink op vooruit gaat.

Qua truss: neem wat voor jou handig is(wil je uitbreiden of extra kunnen inhuren of verhuren?) Maar neem wel minimaal 30*30 driehoekstruss.

Statieven die veel gebruikt worden met dit soort setjes zijn de American DJ st-132. Let er op dat dit leuke statieven zijn voor een lichtbrugje, maar totaal niet geschikt voor het zwaardere werk als carré-tjes e.d. Tevens zijn deze statieven groot en zwaar.

De VMB TE-034 bijvoorbeeld mag ietsje meer gewicht hebben, heeft een TUV keuring en is een stuk lichter en compacter. Wel staat deze in mijn ervaring wat minder stabiel, en is ongeveer 2,5 maal zo duur als de american DJ statieven.

Statieven die wel geschikt zijn voor het meer serieuze werk vragen eigenlijk ook allemaal om serieus vervoer, dus minimaal een grote bus of bakwagen.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Miani
        • Jan 2010
        • 40

Qua lichtshow: Het is nu inderdaad een beetje bij elkaar geraapt zooitje, maar over LED effecten ben ik (nog) niet tevreden.

Bij de statieven van American DJ is er nog een adapter vereist, toch?
        American DJ Truss Adapter voor ST-157 lifter
        Is deze geschikt?

En is triangle truss sterk genoeg om 2 movingheads en 2 scanners te dragen? Alulite GT30-150 Recht 150cm

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

Met die ADJ-statieven zal de truss haast nooit de beperkende factor zijn, maar de statieven.

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Originally posted by Miani
            Qua lichtshow: Het is nu inderdaad een beetje bij elkaar geraapt zooitje, maar over LED effecten ben ik (nog) niet tevreden.
            KLS-800 is niet zo zeer een LED-effect, als wel meer een soort van LED fourbar. Basisverlichting dus. YouTube - Video Test - KLS 800 von Eurolite
            Bij de statieven van American DJ is er nog een adapter vereist, toch?
            Een trussadapter heb je bij praktisch elk statief nodig.

Comment

• Miani
              • Jan 2010
              • 40

Maar met die 10 parren is er toch wel genoeg basisverlichting?
              Die 4 LED zijn doorgeschakelt op 6 analoge in een dimbox
              Last edited by Miani; 14-01-11, 17:11.

Comment

Working...