Nieuwe speakers voor bij Mackie srm 1801

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Playfull
    • Sep 2010
    • 3

Nieuwe speakers voor bij Mackie srm 1801

Hallo allemaal,

Ben nu een jaartje besig met het dj gebeuren samen met een vriend ( zoals zovelen), alles verkocht en nu 1 nieuwe Mackie srm 1801 gekocht.
    ik ben nu op zoek naar 2 topjes (actief) voor erbij, budget is zo ongeveer 500 euro voor 2 topjes.. , moet wel +- 80 tot 100 man aankunnen , meer mag altijd .
    hoor graag wat alternatieve.
    alvast bedankt .
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Nog eenzelfde mackie?

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Originally posted by hardstyle
      Nog eenzelfde mackie?
      Zelfs als je niet bekend bent met de type-benamingen van Mackie dan zou "1801" toch een belletje moeten doen rinkelen?

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Originally posted by Robert H
        Zelfs als je niet bekend bent met de type-benamingen van Mackie dan zou "1801" toch een belletje moeten doen rinkelen?

18x 1" drivers?????

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je om in de topics met vragen van gelijke strekking.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

Oeps, niet goed gekeken, sorry

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Ik denk dat veel mensen nu de SRM450 zullen gaan aanbevelen, die zijn tweedehands wel voor je budget te vinden.

Kijk echter eens naar de SR1521 van Mackie, deze heeft een 15 inch voor het laag en vooral het hoog klinkt echt een stuk beter dan de SRM. Hele goede ervaring met deze types... Heeft als voordeel dat je zelfs bij wat kleinere feestjes zonder baskast uit de voeten kan.... Nadeel is dan wel weer dat ze (tweedehands) niet zo heel veel voorbijkomen.

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

kijk ook eens naar db technologies opera 405 of iets anders van RCF.

Comment

• Tom06
                  • Aug 2009
                  • 161

Als je voor mackie wilt gaan zou ik ook eens naar de Mackie TH-15a Thump kijken.
                  Die zijn 15 inch en actief. En ze zijn helemaal niet duur!
                  Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• DJ-Playfull
                    • Sep 2010
                    • 3

x

Originally posted by Robert H

Die heb ik dus al , en daar zoek ik 2 tops bij..

Comment

• DJ-Playfull
                      • Sep 2010
                      • 3

.

Iemand ervaring met de mackie TH-15a ?
                      verder nog andere opties..?

Gr.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt gebruikers ervaring mee heb, heb er alleen in de winkel een tijdje mee aan het "pielen" geweest. Ik vind het klankmatig niet echt lekker klinken en ook niet bepaald drukvol... maar ja, het is goedkoop en er staat mackie op... dus het zal wel verkocht worden. Ook hier geldt dus weer; alle waar naar zijn geld (klinkt wel heel erg wijs he )

Comment

• Tom06
                          • Aug 2009
                          • 161

Originally posted by HR Soundproductions
                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt gebruikers ervaring mee heb, heb er alleen in de winkel een tijdje mee aan het "pielen" geweest. Ik vind het klankmatig niet echt lekker klinken en ook niet bepaald drukvol... maar ja, het is goedkoop en er staat mackie op... dus het zal wel verkocht worden. Ook hier geldt dus weer; alle waar naar zijn geld (klinkt wel heel erg wijs he )
                          Nou dan heb jij andere ervaringen dan mij
                          Ik vind ze behoorlijk goed klinken.
                          Zeker met een EQ er tussen, dan is er nog behoorlijk wat uit te krijgen.

Ze zijn ontworpen door het zelfde team als dat van de srm450 dus de opbouw van die boxen zal ook zeker geen stront zijn.
                          Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 649

Originally posted by Tom06
                            Nou dan heb jij andere ervaringen dan mij
                            Ik vind ze behoorlijk goed klinken.
                            Zeker met een EQ er tussen, dan is er nog behoorlijk wat uit te krijgen.

Ze zijn ontworpen door het zelfde team als dat van de srm450 dus de opbouw van die boxen zal ook zeker geen stront zijn.
                            Ik heb blijkbaar, of gelukkig, dan inderdaad andere ervaringen

Ik vond de TH-15a wanneer deze zachtjes staan dat het geluid op niks trok, de bas klonk blikkerig en nauwelijks aanwezig, het hoog erg scherp en siss-erig en echt teveel achtergrond geluid (sissen, knetteren etc).

Deze achtergrond geluiden lijken op zich niet erg omdat je het niet hoort als je harder draait, maar als ik alleen wat achtergrond geluid moet hebben vind ik dit een heel belangrijk aspect.

OP hogere geluidsnivo klinkt het acceptabel hoewel ik nog steeds vind dat het hoog te scherp is en ik echt mid mistte, bas is overigens voldoende aanwezig, maar het geheel is zeker niet "drukvol" te noemen. Dit is ook logisch al je kijkt naar de spec's van de TH-15a.De vermelde 113db longterm niet echt indrukwekkend te noemen, zeker niet als de specs van de SRM-450 hier 123db longterm laat zien.|Ik kan je verzekeren dat dit een wereld van verschil is. Dus om ze te vergelijken met de SRM-450 vind ik nogal vergezocht.

Neemt niet weg dat je veel krijgt voor de prijs die je ervoor betaald. De TH-15a ziet er goed uit (en sommige mensen luisteren nu eenmaal met hun ogen i.p.v. met hun oren) EN er staat Mackie op met een , voor de prijs, acceptabele geluidskwaliteit.
                            Last edited by HR Soundproductions; 04-01-11, 11:58.

Comment

Working...