Wat is wijsheid voor gelegenheidsdraaier

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotalan
    • Dec 2010
    • 2

    #1

    Wat is wijsheid voor gelegenheidsdraaier

    Hallo mensen,

    Ik ben een echt gelegenheidsdraaier. Feestje buren, klassefeest altijd rond de 35-65 mensen en situaties waar je nuiemand huurt maar het wel leuk is om net wat meer te hebben. ik heb in de jaren 80 een drive in gehad en daar nog wat licht spul dus al met al gewoon een lueke avond

    Ik had altijd een HIFI set hiervoor. Nu hebben mijn Goodman boxen het begeven en wil ik wat kopen.

    Ik heb setjes gezaien van DAP, JB, Skytec en Behringer B212D. prijsklasse tussen de 200-400.

    Aangezien ik niet weet hoe deze klinken is het heel moeilijk om een richting op te gaan. Het zal niet zwaar belast worden maar ik hecht wel waarde aan een beetje goed geluid. Ik erger me zelf ook blauw en geel als ik op een feest ben en het geluid is bagger.

    Ik kwam dit forum tegen en ben wel benieuwd naar jullie meningen. Ik snap dat geluid klank heel persoonlijk is en dat jullie PRO zijn maar misschien kan ik profiteren van ervaring uit de startijd en wie weet helpt het mij op weg.

    Groeten

    Een muziek liefhebber.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ook hier kunnen we je slechts één tip geven; ga zelf luisteren en bepaal aan de hand van je eigen ervaringen je keuze.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

      #3
      kijk eens naar een 2e hands dap soundmate. zit je voor dit soort dingen altijd goed!

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Beetje goed geluid: niet binnen die prijsklasse.
        Als het gewoon voor kleine feestjes is waar het volume ook niet zo hard moet staan dat je broek afzakt: HQ Power Sound Mach IV of zo (of vergelijkbaar van DAP, ...). Prijsklasse toch eerder 500..600 euro schat ik.

        Iemand hierboven had dus al direct de vervanger die ik bedoelde van DAP .
        Last edited by laserguy; 12-12-10, 23:00. Reason: Wijsheid van snellere reageerder ;)
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • stainz
          • Sep 2009
          • 609

          #5
          tweedehands een optie?

          RCF is voor jou wellicht tweedehands nog te betalen en staat op kwalitatief gebied beter bekend dan DAP, Behringer etc.

          Comment

          • Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

            #6
            Kijk naar de soundmate easy set. Gaat niet loeihard, maar klinkt heel behoorlijk, zeker voor DAP begrippen.

            Goed geluid is relatief, ik denk dat je met jou budget wel iets moet kunnen vinden dat goed genoeg is voor je toepassingen.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

            Comment

            • HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

              #7
              Het is al gezegd maar met jouw budget is het bijna onmogelijk om iets goeds te kopen.

              Veelgemaakte fout in de beginperiode (ook ik heb me hier aan bezeert) is de je de lat iedere keer een stukje hoger gaat leggen en je spullen iedere keer hieraan aanpast, zonder je echt af te vragen van "waar wil ik naar toe". Veel van de tussenstappen kun je, financieel gezien, maar beter overslaan.

              Ik zou voor een 2ehands set gaan met een kwaliteit waar je voorlopig mee vooruit kan. Als je dan na een tijd alsnog besluit om een "upgrade" te doen verlies je waarschijnlijk niet al te veel op je reeds 2e hands aangeschafte set (en dat is ook leuk meegenomen).

              Comment

              • kevinrelouw
                • Dec 2009
                • 32

                #8
                Dat je voor zo'n budget beter een 2ehands setje kunt kopen lijkt me duidelijk. Wees vooral niet te overhaast met het maken van een beslissing en kijk even goed rond.

                Verder blijft het een persoonlijke keuze, zoals altijd in het leven.

                Jij ergert je bijvoorbeeld blauw en geel als het geluid slecht is, ik meestal groen en geel, haha

                Comment

                • dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

                  #9
                  Als ik een tip zou moeten geven zou ik zeggen: Kijk eens naar een 2de hands setje van dB technologies. Zo krijg je een mooi setje zonder een echte grote investering te doen. Wel moet ik er bij zeggen dat je je niet moet spitsen op 1 bepaald merk. Of op de merken die wij hier noemen.

                  De regel is dat wanneer je voor tweedehands gaat: luisteren, luisteren, luisteren en kijken natuurlijk

                  Wat betreft het groen en geel ergeren aan bagger geluid. Kwestie van smaak. En smaken verschillen zoals we allemaal weten.

                  Wat voor de een aangenaam aan hoort, kan voor een ander weer een verschrikking zijn. Zo is het ook met vergelijken van speakers. Wanneer we kijken naar de verhoudingen tussen kwaliteit en de prijs die je er voor neerlegt. Kan de een heel blij zijn met een speaker van €200,- met HQ kwaliteit en kan de ander het niet aanhoren wanneer je komt aanzetten met speakers van €600 van RCF(dB Technologie Systems).

                  Dus kijk naar een reëel budget en kijk, luister en vergelijk 2dehands spulletjes en misschien zit er wat tussen.

                  En kijk eens voor een leuke spellingscheck voor in je browser.
                  Last edited by dj-wojcik; 16-12-10, 15:28.
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

                  Comment

                  • jotalan
                    • Dec 2010
                    • 2

                    #10
                    In ieder geval al hartelijk dank voor de reacies tot nu toe. Ik heb al even naar de paar genoemde merken gekeken. Hebben jullie nog andere suggesties van merken die in de middenmode zitten?

                    Comment

                    • stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

                      #11
                      Mackie SRM450 V1 is nog wel aardig (geen V2 nemen aanmerkelijk mindere kwaliteit)

                      RCF (al genoemd)
                      DB Tech.
                      HK Audio

                      Dat zijn wel wat merken waar je 2e hands wat in kan vinden voor leuke beginners prijsjes

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Het toverwoord luisteren kwam al aan bod.

                        Verder is het ook afhankelijk van wat je er aan hangt,
                        het is ook een samenspel van de kwaliteit van de verschillende
                        componenten.

                        Verder kun je jezelf afvragen wat je ervoor uitgeven wilt.
                        Als je zelf kritisch bent, wil je je klanten wss ook iets goed
                        voor zetten. Sja, voor iets goeds betaal je natuurlijk vaak wel.

                        Ook in geluidsland geldt: alle waar naar z'n geld.

                        grtz
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        Working...