Mega outdoor carnavals party in Udenhout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

Mega outdoor carnavals party in Udenhout

de mega outdoor carnavals party wordt elk jaar georganiseerd door vereniging Watt-zatt.

het concept is om met ongeveer 10 Carnavalswagens (rijdende speakers met bier!) in een kring te gaan staan op het dorpsplein. Daarna linken ze alles met 2 xlrtjes door naar de volgende wagen tot je mooi 10 aan elkaar gekoppelde wagens hebben.

Jaarlijks wordt dit evenement in Udenhout (Midden-Brabant) bezocht door ongeveer 4 tot 6 duizend man bezocht (inschatting)

naar inschatting staat er een zo'n 250 KW aan Geluid...

Iedere wagen heeft zijn eigen licht/lasers/rook/effecten aan boord en dit is dus een grote zooi.

De overheersende muziek cultuur is Hardstyle net als half midden-brabant tijdens carnaval. Vorig jaar was DBSTF live aanwezig en dit jaar waarschijnlijk weer.

hier nog een filmpje voor de duidelijkheid...

http://www.youtube.com/watch?v=00TZaeAzGWU (panorama)
    http://www.youtube.com/watch?v=0nk2WI6PMno (bovenaanzicht

Hopelijk kan iemand ons hier wat meer over vertellen want het is altijd heel gezellig maar hoe doen jullie het precies?
    Last edited by Back on Track; 05-12-10, 18:55.
    BACK ON TRACK DJ
  • fkone
    • Nov 2010
    • 2

Zes wagens om precies te zijn. En per wagen wordt er een xlr gelegd aangestuurd via een aux-out. Geen doorlussen oid dus. Het wordt bezocht door ongeveer 1500-2000 mensen. Alle door jou genoemde getallen zijn nogal redelijk overdreven..
    Last edited by fkone; 05-12-10, 22:03.

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

dat is snel als je onder de indruk bent
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• Dimi
        • Oct 2002
        • 91

die muziek bij het tweeded filmpje, wat een bak herrie. Dat heeft toch echt geen zak meer met carnaval te maken? Misschien dat ik daarom 15 jaar geleden al ben afgehaakt, werd het ook al één groot apresskihut feest.

Wel indrukwekkend

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Herrie?!?! DAT is nou muziek, maar laten we die discussie maar terzijde laten
          Ik moet wel zeggen dat het zeker hard heeft gegaan, aan de filmpjes te zien, misschien iets té hard.

Comment

• Dimi
            • Oct 2002
            • 91

is ook zo, m'n broer verdient er ook aardig mee, met de hakke-takke-teringherrie zoals ik dat altijd noem. Maar die draait echt niet met carnaval en die muziek heeft echt nog steeds niks met carnaval te maken.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

leuk voor je broer, en hij zal best wel iets verdienen.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• stephan12345
                • Aug 2008
                • 99

Hoe kun je je hier voor aanmelden om als groep/wagen daar aan mee deel te nemen?
                En wat zijn de eisen? en waar moet je nog meer rekening mee houden?

Comment

• banaan333
                  • Oct 2010
                  • 25

gaat het nog door dit jaar?,

aangezien gemeente hilvarenbeek, oisterwijk, goirle en tilburg (udenhout) regels hebben opgesteld.
                  1 daarvan is dat de wagen geen buitengeluid meer aanmogen behalve op pleinfeesten. dus is het mss minder aantrekkelijk om voor 3-4 uurtjes zon wagen te maken...

hoop dat het gwn doorgaat want wij komen daar elk jaar met onze wagen.

--------------------------------------------------------

Originally posted by stephan12345
                  Hoe kun je je hier voor aanmelden om als groep/wagen daar aan mee deel te nemen?
                  En wat zijn de eisen? en waar moet je nog meer rekening mee houden?
                  daar zijn wij ook benieuwd naar!
                  Last edited by banaan333; 13-12-10, 21:50.

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Ik gok dat het een clubje carnavalsverenigingen is die onderling met elkaar heeft afgesproken dat ze alles aansluiten, wetende wat ze ongeveer aan 'kwaliteit' geluid op de wagens hebben. Denk niet dat je daar zomaar bijkomt.

Heb wel prijzen gehoord die ze vragen om daar te mogen 'parkeren' met je eigen wagen, en als dat zo is, is dat gewoon van de zotte (maar dat is dat hele concept bij sommige wagens ook...)
                    Vitality Show

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

aangezien gemeente hilvarenbeek, oisterwijk, goirle en tilburg (udenhout) regels hebben opgesteld.
                      1 daarvan is dat de wagen geen buitengeluid meer aanmogen behalve op pleinfeesten.
                      eigenlijk zouden alle wagens toch ook met legale mp3's moeten draaien?
                      eigenlijk mag je toch ook geen bier onder de 16

in het optochtreglement van Stichting Karnavals Vereniging Udenhout (SKU) staat dit

7.11 Muziek;
                      Voor het produceren van muziek, in welke vorm dan ook, is tijdens de optocht een
                      maximaal volume toegestaan van 90DB, gemeten op 2 meter van de geluidsbron;
                      en aangezien de regels van de SKU afgesteld zijn met de gemeente (mag ik hopen) denk ik dat deze regels toch bindend zijn...

of je tussen de optochten door geluid mag maken weet ik niet...
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

• banaan333
                        • Oct 2010
                        • 25

Originally posted by Back on Track
                        eigenlijk zouden alle wagens toch ook met legale mp3's moeten draaien?
                        eigenlijk mag je toch ook geen bier onder de 16

in het optochtreglement van Stichting Karnavals Vereniging Udenhout (SKU) staat dit

en aangezien de regels van de SKU afgesteld zijn met de gemeente (mag ik hopen) denk ik dat deze regels toch bindend zijn...

of je tussen de optochten door geluid mag maken weet ik niet...
                        ik heb het puur over de geluidswagens, niet over praalwagens.

Comment

• Back on Track
                          • Jun 2009
                          • 227

Originally posted by banaan333
                          ik heb het puur over de geluidswagens, niet over praalwagens.
                          Daar hebben we er niet veel van in Udenhout he!

maar de geluidswagens rijden toch ook mee in de optocht en hebben zich dan toch ook te houden aan deze regels.
                          BACK ON TRACK DJ

Comment

• banaan333
                            • Oct 2010
                            • 25

dus het gaat gwn door? :P

Comment

• padoog
                              • Oct 2005
                              • 68

Dit is iets wat ik nou nog steeds niet helemaal begrijp, ik ben zelf ook groot carnavalsvierder/wagenbouwer.
                              Ook bij ons staan ook meestal wel een aantal killowattjes op de wagen, maar om nou alleen maar rond te gaan rijden met +140db aan hardstyle geweld kan ik niet echt in de categorie "carnaval" stoppen!

Dan nog maar niet te praten over de buurtoverlast.

Comment

Working...