Nieuwe subs (uiteindelijk complete pa set) 4-acoustic?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Van de week even wezen luisteren naar 4-acoustics bij Enjy.

Het originele idee was 2x FCS 115T als top met 2x FCS 118B als sub.
    Dit klonk opzich wel ok, maar toch niet helemaal als een geheel. Niels van Enjy gaf de 118BP sub ook als optie aan, dus daar ook even naar geluisterd. Dat klonk ietsje strakker in het sublaag, maar ook nog niet als een geheel als je het mij vraagt.

Na wat geprobeer kwamen we op een gegeven moment bij de combinatie FCS 115T/ FCS 215BP uit, dus met een dubbele 15" sub. Er ging een wereld open. Deze klonken samen als een prima geheel en heel natuurlijk. Een absoluut aan te raden combi als je het mij vraagt!
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik heb die dubbel 15 gehoord en dat gaf geen druk.

Waar ik van onder de indruk was was de 21 incher die gaf wel druk. Alleen nog geen passende top voor gevonden zit te denken om de dubbel 15 top er boven op te zetten.

Mij werd aangeraden om deze 21" sub niet alleen te gebruiken als sub top kombie.

De 21" sub wordt gebruikt bij de dubbel 18 sub die ik nog niet heb gehoord.

Ik zat eigenlijk te denken om 2x 21"per kant met 2x Dubbel 18 per kant
      Last edited by Rolandino; 06-12-10, 20:39.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Die 21" sub voldoet echt aan alle vooroordelen die je bij een 21" woofer zou kunnen hebben.

HEEL veel gewapper, HEEL veel luchtverplaatsing. Echt laag? Kicklaag? Nee. Zeker niet.
        Ik zou deze dan ook niet gebruiken als enige sub bij een top, want dan ga je zeker iets missen in het laag. Deze kasten wil je alleen gebruiken als aanvulling.

En dat doen ze perfect bij de dubbel 18" bandpass van het merk. Dat zou overigens een érg mooi setje zijn, 21" BR, dubbel 18" BP en een top per kant. Stel de crossover dan wel zo in dat de 21" al het ultra-laag-gewapper krijgt en de 18" tussen dat en de toppen in. De toppen zouden bijvoorbeeld de nieuwe dubbel 15" horizontaal geplaatste kasten kunnen zijn. Die zijn speciaal ontwikkeld voor dat setje. Overigens kan ik me ook goed voorstellen dat de 12"/2" kast of de dubbel 12"/1,75" het goed doet boven zo'n stack.

Kwestie van uitproberen en naar je eigen smaak/mening aanpassen.
        Maar, nogmaals, de 21" woofer alleen gebruiken per kant boven een top zou ik zeker niet doen. Daar loopt ie niet hoog genoeg voor door.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Dat idee had ik ook heb ze gehoord met de FCS212 toppen en er miste idd wat.

De dubbel 15 FULLRANGE kast heb ik niet gehoord maar dacht mss een goede aanvulling op die 21incher.
          Last edited by Rolandino; 06-12-10, 20:40.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by Rolandino
            Ik heb die dubbel 15 gehoord en dat gaf geen druk.
            Originally posted by Rolandino
            De dubbel 15 heb ik niet gehoord

Gaf wat mij betreft voldoende druk overigens. Misschien niet voor een buitenfestival of house feestje, maar voor onze locatie, het publiek en de muziek die doorgaans gedraaid wordt gaan 2 van die kastjes het prima doen!
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

ff aangepast !

Comment

• BurnerT
                • Nov 2010
                • 11

Ondertusse vanalles weze beluisteren JBL MRX, DAP, (te dure en niet zo super klinkend EV spul).

Ik hoop dat ik in januari even kan gaan luisteren naar 4-acoustic. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit maar het worden of 4x FCS-118B of 2x FCS-218BP.

De eerste optie is beter in mijn ogen ivm aanschaf van versterkers. leuk rekje + 2x versterker en crossover moet voor 1000 euro toch wel te halen zijn. En het geluid / kwaliteit zal toch wel beter dan de dap soundmate of de X series lijkt me.

Comment

Working...