Versterker advies / ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lifestyle71
    • Sep 2007
    • 11

Versterker advies / ideeën

Beste luitjes,

Op dit moment ben ik in het bezit van een set JBL MRX515 en MRX518S speakers, welke worden aangestuurd door een DAP/Palladium P2000 vintage versterker.
    Tevens heb ik laatst een DBX Drivrack PA plus aangeschaft.
    Nu wil ik 1 versterker inzetten voor het hoog, en 1 voor het laag.
    De vraag is: schaf ik nog zo'n zelfde versterker aan, of zal ik overstappen naar een ander merk ?
    Wat is verstandig ? Zit er veel verschil qua geluid in de amps, of hoor je dat niet meer op hoog vermogen ?! Wie het weet, mag het zeggen...
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Wat is je budget?

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Lifestyle71
      Beste luitjes,

Op dit moment ben ik in het bezit van een set JBL MRX515 en MRX518S speakers, welke worden aangestuurd door een DAP/Palladium P2000 vintage versterker.
      Tevens heb ik laatst een DBX Drivrack PA plus aangeschaft.
      Nu wil ik 1 versterker inzetten voor het hoog, en 1 voor het laag.
      De vraag is: schaf ik nog zo'n zelfde versterker aan, of zal ik overstappen naar een ander merk ?
      Wat is verstandig ? Zit er veel verschil qua geluid in de amps, of hoor je dat niet meer op hoog vermogen ?! Wie het weet, mag het zeggen...
      Toch wel zonde om redelijke JBL speakers aan te sturen met DAP/Palladium "caféversterkers"

Ik zou toch eens kijken naar crown voor JBL. 2 Crown XTI 2000. Kun je mooi jouw DBX driverack met pensioen sturen en zal je meer halen uw uw MRX reeks.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Originally posted by frederic
        Toch wel zonde om redelijke JBL speakers aan te sturen met DAP/Palladium "caféversterkers"

Ik zou toch eens kijken naar crown voor JBL. 2 Crown XTI 2000. Kun je mooi jouw DBX driverack met pensioen sturen en zal je meer halen uw uw MRX reeks.
        MIj heeft de XTi-2000 niet echt kunnen overtuigen, ben er klankmatig niet echt kapot van, ik mis persoonlijk het echte laag hierin en het hoog vind ik scherpe randjes hebben. Is inderdaad al wat beter dan de palladiums, maar er zijn zeker alternatieven.

Ik zou zeker de palladiums verlaten, dit zijn versterkers met een prima prijs/kwaliteit verhouding maar hier kun je je set zeker verbeteren. Ik zou voor een tweedehands kwaliteit versterker gaan en je Dbx houden.

Comment

• Lifestyle71
          • Sep 2007
          • 11

Originally posted by hardstyle
          Wat is je budget?

Budget is niet zo'n probleem.. ik wil alleen waar voor mijn geld.
          Langzaamaan ben ik het een en het ander aan het upgraden. En ik moet zeggen, de DAP die ik nu gebruik komt qua geluid niet in de buurt van de Inkel eindtrap die ik vroeger in gebruik had.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Budget is niet zo'n probleem.. ik wil alleen waar voor mijn geld.
            Da's een antwoord waar we hier blij mee zijn, dan raad ik je een Lab Gruppen PLM10.000Q aan.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Lifestyle71
              • Sep 2007
              • 11

Originally posted by MusicXtra
              Da's een antwoord waar we hier blij mee zijn, dan raad ik je een Lab Gruppen PLM10.000Q aan.
              Overdrijven is ook een kunst.... Maar wat denken we van QSC ?
              Ik zag net deze staan.. misschien heeft iemand van hier hem in gebruik ?

Specs: QSC - PLX3102 Specifications

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Overdrijven is ook een kunst.... Maar wat denken we van QSC ?
                Ik zag net deze staan.. misschien heeft iemand van hier hem in gebruik ?

Specs: QSC - PLX3102 Specifications
                Deze is niet echt goed op subs of bassen, wel op toppen.
                Heb hem zelf in gebruik gehad op EAW's
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Ook ik adviseer Crown XTI op deze set.
                  Het kunnen verbinden met de PC is echt ideaal; het werkt simpel en intuïtief.

Daarnaast heeft de Harman Group speciaal voor jou al presets klaar staan voor de XTI samen met JBL luidsprekers. How easy can it possibly get?

Van een relatief zwakke versterker als de XTI2000 moet je natuurlijk geen wereldwonderen op het laag gaan verwachten. Het zijn ook lichtgewicht versterkers. De 4000 doet overigens al meer op het laag. Daarnaast is wat meer vermogen nooit verkeerd.

XTI vs. PLX: de PLX mist de processor, maar heeft vergelijkbare geluidskwaliteit (zo niet minder).

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Terran
                    • Jun 2010
                    • 12

wil je trouwens nieuw of is tweedehands ook goed ? Wellicht is anders onderstaan wel wat voor je.

Marktplaats.nl > TE KOOP I.Z.G.S.Versterkerrack 1x Crest CA-6 en 1x Crest CA9 - Audio, Tv en Foto - Professionele Audio-, Tv- en Video-apparatuur

Verder kan ik je alleen maar aanraden om te testen en dan merk je zelf wel wat je op een gegeven moment mooi vindt.

Comment

• Lifestyle71
                      • Sep 2007
                      • 11

Originally posted by Terran
                      wil je trouwens nieuw of is tweedehands ook goed ? Wellicht is anders onderstaan wel wat voor je.

Marktplaats.nl > TE KOOP I.Z.G.S.Versterkerrack 1x Crest CA-6 en 1x Crest CA9 - Audio, Tv en Foto - Professionele Audio-, Tv- en Video-apparatuur

Verder kan ik je alleen maar aanraden om te testen en dan merk je zelf wel wat je op een gegeven moment mooi vindt.
                      Oei.. en dat zie ik nu pas staan
                      In ieder geval bedankt voor de tip !

Comment

• daveyb
                        • Aug 2009
                        • 150

Ik zou ook niet voor de crown gaan, ik vind het stiekem toch wel tegenvallen op de bassen hoor, heb er hier ook een in gebruik!
                        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Crest 4000cc een optie?
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

MSS een Synq DIGIT 3K6 ???? Kost een drol ( 499) en geeft echt een hoop vermogen ook op het laag.
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...